JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Wednesday, September 30, 2009

JALAN INI

Terasa dah begitu jauh kaki melangkah...
Hati mula digamit rasa rindu pada garisan permulaan
Hanya terdaya menoleh merenung jauh ke belakang
Impian tinggal impian...mimpi masih lagi mimpi
Menyesalkah aku memilih jalan ini...
Jalan didepan makin berliku...
Makin beranjau berduri mencalar luka
Masih mampukah langkah diatur...
sedangkan hati menjerit mahu berhenti
Sedih...luka...
Kenapa langkah tak seringan dulu...

Tuesday, September 29, 2009

WAJAH2 KESAYANGAN HAMBA...



Nih kuarge En.Rosdi....tak dok sorang anak yer...hok baru nikoh ari tuh...a.k.a yg wahi ngamok...hahahahha...dok sayang mulut ngoh ah aku nih ok? insaf2....hehehehehe...taun nih yer beraya kat sik kedoh. Nok kabo...gambo nih amik raya ke-6....hahahahaha.... raya pertama tuh abah kena masuk kijer lepas2 jer semayang raya. P dang ah g kubur mok kejap. Balik tuh raya2....salam2...abah pung gi kijer lalu. Plan nok amik gambo kuarga malam tuh, p seme letisan laker...tunda ke hari berikutnyer...p raya ke-2 tuh En Hubby lok masuk kijer malam untuk 4 malam...so...tunggu ah yer balik lu...pastu plan jumaat malam tuh...ika lok tido...last skali amik pagi sabtu tuh...tu pung hampir2 jer dok jadi sebab abah masuk kijer kul 9...punyer la payoh nok gerok sesorang takut dang abah gi kijer. Termasuk la En Hubby....waaa tensen2 bab2 gerok orang nih. P akhirnyer!!! dapat gok bergambo...yey!!!!....yang kat depan skali tuh...budak laki sorang tuh...dia adalah anak sedara maa aku yang maa aku amik bela dia lepas maa dia yang merangkap adik maa aku meninggal dan dia diwasiatkan kepada maa aku untuk membelanyer... muka dia tuh...hurm...sminggu sblm raya dia gaduh2 nok gi berbuka pose kat instep, undangan untuk anak2 yatim...masa gatih beskal tuh laju2 tetibe rantai beskal cabbut...yer pung jauh tersungkur mencium jalan....erkkk!!!! sakitnyer....dok leh bayang rasa...

Yang nih lok kesayangan hamba....kuarge En Zuraimi... ika tengoh ngamok masa ni nih...yer nak papa yer ke yer sorang jer. Orang lain dok leh amik gambo ngan papa yer...jadiknya tak dok la gambo kuarga En Zuraimi..dok cukup mama sorang.dang snap nih jer...tuh pung ngamuk nguwa oh cik kika... asal raya jer ngamok...doh ah sebab dia ah sekampung kena sujud sahwi...hehehehehe....mintak maap yer orang2 kampung merang...bukan salah ibu mengandung...masa gi smayang terawih ok jer....maner tau semayang raya yer wak hal.


Tuesday, September 22, 2009

Allah itu Maha Adil...& aku telah diberikan cash diatas dunia lagi...

Aper la dosa aku untuk sehari jer...macam2 mende berlaku. Yg membuatkan aku rasa aku la yg paling malang hari nih. Huhuhuhu...pagi2 lagi keter mak sedara aku dok idup...dia nak pinjam bateri keter aku...buka jer penutup depan tuh, nak cabut bateri tetiba bunyi..."tet!" aku cepat2 masuk dalam keter...buang kunci dari tempat kunci n campak atas seat driver..."dum!" tutup pintu keter...sebaik jer wayar nyambung bateri tu lekang dari bateri...tetiba bunyi "tet!" wargh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! keter terkunci! kunci atas seat...&...........................kunci spare ngan En.Hubby???? maner En.Hubby????? petang mareng agih g paka...kejer...dan akan balik pagi jumaat nih!!!! cancel plan untuk hari nih nak g raya umah sedara mara kat kb...=(... dalam kalut2 nak g kat pusar servis keter nak cari bateri baru sutir ke mak sedara aku...TERPIJAK lak tahi lembu abah aku yang slalu jerk masuk dalam pagar umah!!!! mak aih...aper la dosa aku sampai Allah bagi cash hari nih....waaaaaaa...........dah la raya pertama tuh dah spoil....aku abis bersyukur dah adik aku yang selalu mengamuk tuh tak balik raya jadi tak yah la aku jahit manik baju dia. Dengan seyakinnyer aku campak baju yang disangka baju adik aku tuh atas katil n start jahit manik untuk baju maa aku konon2nyer. Siap tido kul 4.30 pagi! keesokkannyer tuh aku nak jahit lengan, aku rasa cam panjang pelik jer, aku try sauk...eh! bukan baju maa aku nih...waaaaaa.....aku dengan tensennyer tersalah jahit baju upernyer....gaduh skali amik baju maa aku jahit lengan....n leher baju....mati2 aku ingat baju yang tersalah jahit tuh baju aku. Aku ingat untuk baju aku, aku nak jahit lengan jer...lepas jahit baju maa siap kul 2.30pagi raya! aku jahit la kat lengan aku sehabis simple pada kosong sangat. Pagi raya tuh sibuk2 nak gi semayang raya, aku sauk baju....Masyaallah................nih bukan baju aku! sebab bahu lebar sket dari adik aku...nak menangis aku pagi2 raya tuh. p aku pakai gak la, nasib baik aku dah kecut sket lepas diet 3,4 bulan lepas overweight ari tuh. p sebam gak ah dalam ati....balik dari semayang raya tuh aku kabo ke maa & abah, Allah balas cash kat aku sebab busuk ati ngan adik aku...siap campak lagi baju dia bersyukur tak yah jahit baju dia...rupernyer aku campak baju aku seh! maa & abah gelak jer...sebab memang aku sokmo nok maroh ke adik aku yg no3 tuh...dekpung wahi lajok ngamok. P Allah tuh sayangkanj aku lagi...Dia dah jauhkan ngan balasan akhirat ngan bayar cash atas dunia...dan aku memang redha. Raya ke-2 tuh...ikut MIL & FIL gi beraya umah sedara mara En Hubby...setiap umah yg singgah aku makan laker mende ader...sampailah umah yg ke-4...ader penimbang bawah kusi kat luor tuh. Hahahahahahahaha....dasyat ngoh....menghina namanyer.hahahahhahaha...aku suh En Hubby cover...sebab aku nak naik atas penimbang tuh. Last skali aku timbang 2 bulan lalu kot...teka berapa??? 65kg! hehehehe....En Hubby bisik kat aku, "maa...banyok oh mama makan ari nih...ngusah sokmo papa tgk..." hahahahahahhaha....memang aku pesan kat dia kalu tgk aku luper diri tuh tegur2 la...p bukan makan aper pung...aku try seme kueh raya untuk setiap umah. Muakakakakaka....air takyah cakap ah...berpuluh gelas kot....manis seh....lepas jek En.Hubby menyedarkan wife dia nih, aku pung stop la untuk umah2 seterusnyer....kah kah kah. p malamnyer............aku masuk jamban berbelas kali...dok tau aku makan gaper sampai ke hari nih....malam nih pung dok bereti lagi. Msg en Hubby kabo...yer kater...."dekpung makan dok ingat dunia mareng" waaaaa.....

Petang tadi aku gagahkan gak gi umah Teacher adik aku...muakakakaka....cikgu zah. Angkut putri3 n sepupu kecik 2 orang & adik aku yg merangkap anak murid zah. Sorry la zah kalu rakyat2 aku tadi dok makan saman. dang ramai gitu dok leh wak gaper ah.dok nyer nok dengor doh kalu kiter tepik sedunia pung....se agi sepupu2 kecik aku tu memang dok makan saman. Putri3 aku boleh control agih kalu dia2 jer. Dang masuk hok kiter dok leh control payah lalu ah dang yer masuk gu gok. Tak mboh bawak kang takut mok sedara aku waser ati....maa aku waser ati...nok tak mboh aku angkut laker. kalu ikut ati memang aku dok bawak. Nasib baik ah masa duk umah zah tuh perut aku dok buat hal. P sampai2 jer gumoh...destinasi perrtama...jamban! adeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii letih!!!!

Hurm...nih tgu BIL balik esok suh dia amik kuci spare Gen2 tuh ngan Abang dia( En.Hubby )....Adik ipor yang duk paka gak...kejer kat petronas gak...p bahagian lain ah dok sama ngan En Hubby. Nasib abik dia dah nak balik esok....kalu dok, memang aku kena pegi paka la amik. En Hubby dok blebe lok....debor gok nok kabo takut yer maroh. P En Hubby kalu mende2 hok berlaku doh yer jarang maroh sebab dia kater mende doh jadi, maroh pung dok guna. heheheheheheh lebih2 lagi kalu bini kesayangan dia nih yg buat. hahahahhahaha....En Hubby sayang saya....yey yey yey....hahahahhaha....

Ok ah...sakit perut!!!!

TBC...selamat hari raya semua.....

Sunday, September 20, 2009

HARI RAYA...

Cam gaper jek entry...hahahhahha...sajer jer nok bercerita pasal raya...untuk pengetahuan seme, nih petang raya seh aku duk depan laptop nih. En Hubby tidooooooooo.....pagi tadi tercapai sudah....SEMAYANG RAYA. hah! aper kes nih??? nih la semayang raya pertama aku selepas kawen.....untuk taun nih memang aku berkeras sangat nak semayang raya. Selalu nyer aku yang kena tgl untuk setel2 aper2 pagi raya tuh. P ari nih aku heret sekali ngan si kecik g semayang raya. Nok dijadikan citer...ika yang dok pernoh2 mengamuk masa orang semayang walaupung untuk 8 rakaat semayang terawih...siap dia yang tunggang tanggik semayang sama2. Tapiiiiiiii.....pagi nih!!!!! sebaik jer imam tuh pgl betulkan sah...dia mengamuk satu masjid dengor. Tragedinyer...imam tuh terlupa sampai takbir untuk rakaat kedua tuh...siap2 kena sujud sahwi...penangan ika dihari raya. Berbara hati aku....geramnnyerrrrrrrrrrr...tah mende2 la ika pagi nih. Orang lain pandang aku semacam jer, p aku wak dek jer...maner la aku tau yang cik kika tuh nak melalak pagi nih. Bukan ader dalam jadual dia hari2 mengamuk pung. Bayangkan....satu masjid dengor dia melalak masa orang semayang tuh. Aku rasa la....imam tu terlupa nak takbir pung sebab dia la...mesti dalam hati dia tertanya2 anak saper laaaaa....heeeeeeiiiiiiiiiiiii...........

Lepas jer mayang raya...untuk pertama kalinyer aku gi jenguk MOK kat "umah" baru dia...taun lepas memang ader niat nak pegi tapinyer aku terpaksa siapkan umah pagi2 tuh...so aku la hok kena tglnyer....p taun nih memang dah niat aku nak g "umah" mok...rindu sangat kat mok...sedekahkan mok yassin...semoga roh mok ditempatkan dikalangan orang2 kesayangan-Nya. Hanya itu yang aku mampu bagi pada mok raya nih sebab taun2 sudah masa arwah mok ader...setiap kali raya...aku akan pastikan dalam list aku akan ada bahagian baju n jilbab n selipar raya mok. Aku memang dok reti nok tunjukkan kasih sayang aku ngan kata2...tapi aku harap semasa hayat mok...mok tau yg aku memang sayangkan dia. Walaupung setiapkali aku gi umah mok aku dok akan lepak lama dan bukan aku untuk bercakap banyak... tapi setiap hari aku balik kijer, setiap kali aku lalu depan pasar malam masa alah balik kijer...akan ada ayam goreng ngan sate untuk mok. Sampai kadang2 tuh hampir setiap hari. Sebetulnyer aku belikan aper2 untuk mok setiap hari hanya se jer tujuan aku...untuk pandang mok sekali sehari walaupung untuk sesaat masa aku serahkan semua tuh kat tangan dia...macam abah gak, setiap hari dia akan lalu depan umah mok dia, biler tgk pintu terbuka sajer dah buat hati dia tenang. Abah macam aku gak, dok reti nak pamerkan kasih sayang. Biler lalu jer, pintu umah mok dia atau tingkap umah mok dia tertutup, pasti maa atau kami adik beradik akan dikerahkan secara paksa rela jenguk mok dia serta merta bagi memastikan mok dia sehak ker...sakit ker...demam ker...dulu, aku sokmo rasa geram biler dipaksa buat camtu...p leni aku tau bakper abah buat gitu...sebab masa mok ader dulu aku sendiri dok tau bakper aku belikan mok ayam ngan sate hampir setiap hari biler balik kijer....walaupung aku tau mungkin sate ngan ayam mareng tuh masih ada dalam peti sejuk mok. Biler mok tak dok tuh baru ah aku tau...aku sayangkan mok tapi aku dok reti nok luahkan. Aku belikan mok ayam ngan sater setiap hari bukan sebab aku banyak pitis walaupung memang mok wahi makan mende tuh...tapi sebab aku nok pandang muker mok walaupung untuk sesaat sekali sehari. Lepas mok gi...baru aku rasa kehilangan...biler abah kater, dia rasa nok gi jenguk mok dia, tapi dia dok tau nok gi maner. Aku pung rasa macam abah rasa...aku rasa nok tengok mok...tapi dok tau nok gi tgk maner...aku rindukan mok...pagi tadi sekali lagi aku rasa sedih...masa aku adik beradik sedekahkan yassin untuk mok, banyak kali abah palingkan muker dia ke arah lain...kesat air mata. Aku buat2 tak nampak sebab aku tau...abah rindukan mok dia...sama macam kami adik beradik. Insyaallah abah...selagi hayat along kat dunia nih, seandainya abah pergi dulu meninggalkan kami..."umah" baru abah akan terang benderang...seluas-luasnyer ruang untuk abah dengan doa kami. Walaupung doa seorang anak perempuan tak akan sampai secepat doa anak lelaki...dan abah memang dok ditakdirkan untuk ada anak lelaki sebab semua kelima-anak anak abah adalah perempuan....inyaallah abah, kami akan usahakan sebanyak-banyaknyer doa untuk kesejahteraan abah sehingga kita dibangkitkan semula. Dan aku berjanji selagi nafas abah ada...aku akan pastikan abah tau yang anak dia nih memang sayangkan dia dari hari pertama mengenal dunia...sehingga lah menutup mata. Walaupung aku dah ada suami...ada putri3...tapi kasih sayang untuk abah memang dok luak sikit pung...masih sama macam dulu...abah tetap yang pertama dihati kak long. Insyaallah...abah mesti doakan supaya Kak long jadi sebaik-baiknya manusia....

Ok...stop bab sedih2....semayang suadah...ziarah "umah" mok pung sudah...balik umah tuh, lepas jer beraya ngan abah...ngan maa...ngan adik2...terus jer gi umah mertua...walaupung dah beraya ngan mek ngan aboh kat masjid tadi, En Hubby yang dok beraya lagi ngan mek ngan aboh dia...lepas tu gi umah tok midah...nenek pada En Hubby...Umah Mok cik....balik umah semula....Hahahahaha ader se mende penting yang aku luper.................................................aku luper beraya ngan En Hubby!!!!!! masyaallah..........sorry sayang...sibuk2 sampai termiss kat sayang...tapi honey dah beraya tadi kan....hehehehehehe....Honey mintak halalkan makan minum sepanjang kita kawen....dosa2 honey yang semua ter ter ter n ter...mana ader sengaja buat buat salah kan? kan? kan? mesti ter...buat salah...hehehehehe...aper2 hal...sayang orang yang paling honey sayang...paling honey cinta...semoga taun depan kiter diberikan peluang sekali lagi beraya bersama dan jodoh kita hingga kenafas terakhir...biar honey yang "pergi" dulu erk...

i love u so much...
i miss u si much...
i need u so much...
much...much...much much banyyyokkkkk gitu!

Monday, September 14, 2009

RINDU????

Sekejap jer ramadhan taun nih nok balik oh...fuhh...umor pung nok cecah 30an oh...eh 28 agih taun nih...hahahahaha...duk sesajer rasa rindu jer...rindu??? rindu ke gaper erk???

rindu pada zaman kecik2 dulu
time ni la paling best skali. takdok gaper pung nok kena pikir...slain dari kena dapat no.1 @ no.2 dalam kelas.hahahahaha...rindukan memember masa sekoloh rendah dulu. agak2 berjaya laker doh ker? berapa kerat jer hok still contact. hok lain2 dok tau pah maner aler laker oh. rindukan cikgu math...CIKGU MOHAMMAD SIDEK BIN AWANG. lepas jer sekolah, dok pernah skali habuk juper. sehak lagi ker cikgu? nok sangat jumper cikgu...p dok tau mana nok cari. Puas doh tanya2 orang tapi dok jupper n dok tau hal pung. Perkara nih la ralat sket dalam idup nih kalu dok leh juper cikgu sblm aku @ cikgu yang pergi dulu...sedih weh...=(...

rindu masa zaman sekoloh menengah...
Hurm...kalu flash back muler...rasa nok blajo sungguh sket agih jer. Hahahahaha...sungguh doh masa tuh p ader terkureng sket...rindu pada geng2 sekoloh tok jiring dulu. Siapa sangka siapa menduga...makhluk nakal ini adalah bekas student tok jiring? sekoloh paling femeh kat tranung masa tu ah. Lening berlambak sekoloh elit kat tranung. Dok soho aner ah. Dulu memang kalu leh masuk tok jiring mok ayoh memang kembang idung ah. Hahahahhahaha...aku? aku tetap hampeh kat aner2 pung. Rindu pada sekoloh teknik kemaman...rindu ke warden2...hehehehe...rindu ke geng2 nembor...rindu nok tembor g beli sarapan ikut pitu blakang...rindu nok main tang kejor ngan cikgu disiplin pagi2 sebab loceng bunyi ader kat kantin agih duk beli jeput bilis. Hahahahahhaha....rindu ke member2 sekelas aku...rindu nak kuor outing ramai2...rindu nok naik bas buruk sekoloh g main sukan...rindu pada cikgu kimia...Hahahahaha...cikgu paling bekeng seh...sokmo aku kena maroh dalam makmal. Dek pung hok jenis wahi suker...nok duk diam ganer. Dok ngosek orang sari...rasa ilang nikmat idup. Rindu nok makan makanan dewan makan, rindu nok dengo kak dewan tepik...hehehehe...rindu pada nasik lemak cikgu ramli...masa nih dok terpikir agih nok jadi gaper beso kekgi...rinduuuuuuuuu...

Rindu masa zaman blajo poli...
Aku blajo kat polisas...dalam kelas aku separuh laki separuh puang...memember masa duk poli la aku dok juper sorang habuk. Kemana korang nih hah???? rindu nok pakai jaket ijau tuh...bersadai kat tepi2 jalan...padang...duk wak kejer ukur...ngan tripod...ngan kameranyer....rindu nok skodeng bakal2 cikgu kat maktab. Hahahahahha...orang suh teropong pacang...amik peluang tropong set2 bakal cikgu duk neting2 senam pagi2.hahahahaha....pastu pakat duk glepor suker ngutuk. rindu pada lecturer yg wahi kater aku makan paler ikan sebab tu benok. hahahahahahha....masa nih pung tak dok agih dalam paler nok jadi gaper...tau nok blajo nok blajo nok blajo jer. abis blajo dok tau pung nok kijer gaper.

Rindu zaman duk KUiTTHO...
Hurm...masa nih anak 2 oh sambung blajo. P perangai macam budak2 dalam kelas tuh jer. Hahahahaha...ader 2,3 orang jer sama tua ngan aku. Hok lain2 seme budak2...rindu nok berlari g kuliah...rindu nok g jalan bt pahat ramai2 naik bas...rindu nok naik bas ekspress...negelah ah tuh aku naik bas. En Hubby beli keter pung masa aku duk blajo situ ah. Pah jer En Hubby beli keter sayur bak kater adik aku...hehehhehe....ngan keter sayur tuh la En Hubby duk berulang g amik g ator dari tranung ke Parit raja....Hurm...rindu nok masuk kelas lukisan yg En nan ajor..."Daddy" kami budak2 kelas lukisan. Hahahahaha...

Rindu zaman kijer2...
Abis jer blajo tuh, kijer lalu kat Gong Badak...rindu nok ngadap kom wak design...rindu nok ngosek ofismate...rindu nok ngupat ngan azwa...ngan kak ni...hahahahahha...rindu nok baloh ngan bos...paling rindu...DUIT GAJI!!!!....arghhhhhh....rindu rindu rindu...

Rindu pada En Hubby....
En Hubby kijer shift malam, malam nih...last night doh benor p gok ader orang suh gati 2 malam agih....dang ah balik ari kamis nih kg. Kalu En Hubby ader...boleh sembang2 gurau2...nih En Hubby kijer..............takut sokmo time yer kijer malam. Takut nok tido sorang...rindu nok tido atas lengan En Hubby...Rindu nok tgk muker En Hubby biler buker mata bangun tido...walaupun dah 8 taun lebih tgk muker dia...tapi tiap2 kali kena tido sorang mesti rindu ke dia....kena minyak senyonyong doh ke aku nih???? hahahahahahaha...rela....adeiiii....nok tido ah...ika mintak susu oh nih nok tido...ok chow...
adios.....hehehehehhe merapu malam2....

Sunday, September 13, 2009

TEMPAHAN DARI BIG BOS HAMPIR SIAP!

Selama dua minggu nih aku duk bertapa mengadap ke baju2 raya adik2 ngan putri3...adei...nok berpinor mater tgk manik. Ni arahan dari big bos la nih. Taun nih yer nok wak sama laker baju raya. Punyer la aku cari kain yg berjalur emas tak mboh nyer jahit manik nih. Lepas ator 9m untuk baju melayu abah ngan en.hubby...ader balance dalam 9m suku agi...dok cukup la untuk semua...aku suh maa jahit untuk adik2 ngan putri3 dulu...lepas tuh cari balik kain tuh satu negeri trg....tak dok!!!! semua kedai aku g...lepas nih kalu saper2 nak tya kedai2 kain kat tranung, tanya aku...hahahahahha....maa aku beli sdiri kain nih, biasa la mata orang tua...pada aku memang aku dok berkenan...kalu baju raya mesti la nok yg merelap sket kan???...p dah beli aku nak kater aper...dengan paksa rela maa suh aku jahit manik...motif utama sebab baju masa adik aku nikoh ari tuh baju dia jer dok jahit manik...adeiiiiiiiiiii.....saper la aku nih nok meningkari arahan big bos...hari2 kejer aku slama sminggu 2 nih...bangun pagi2 jenguk baju + manik dulu....tengahari sket berkejor g pasor nok cari lauk nok masak lauk berbuka lok. Kalu en Hubby dok kijer, rilek la sket...kalu yer kijer...6.30 petang doh kena masuk kijer. Lauk lok kena prepare untuk berbuka se...sahur se...penat seh....


dan...inilah hasil diantaranya...sebab baju maa ngan baju aku ader kat kg...kamis nih baru balik, nak kena jahit 2 pasang agih. Aku rasa yang maa jer kot...aku nok muntoh oh tgk manik...baju aku takpelah asalkan orang tua tuh puas hati jer....

baju putri ke-3 (Zulaika Zuraimi)

yang kat atas tuh baju putri ke-3...muler2 tuh buat biasa2 jer...pandai2 dia mintak..."munge"...baju adik...nok munge....hahahahahaha...tu yg buat penambahan "munge" tuh...jgn dok tau kalu putri kecik nih, kalu bab memakai...dia nok pakai yang dia pilih jer. Kalu yer dok wahi...jgn paksa ah...sehari yer ngamuk.
Baju adik bongsu ( Noor Nadhirah Rosdi)

yang nih baju untuk adik bongsu aku...yang tingkatan 2...


Baju untuk adik ke-2 (Noor Najiha Rosdi)
simple jer...aku jahit untuk lengan ngan leher jer...malas nak jahit bahagian bawah...dok larat! yang nih untuk adik no.4...yang form 4

Baju adik no.2 ( Rosyida Rosdi )
Baju nih untuk adik yang no.2...yang duk tengah memperabiskan master dia kat UMT...bukan yang kawen ari tuh...yg kawen ari tuh adik no.3...yg wahi ngamuk sokmo yang duk blajo kat Kolej Jururawat Masyarakat Segamat.

Baju anak sedara ( Aishah...dok ingat nama penuh...hehehhee...anak sedara en.Hubby)
Yg nih lagi simple...untuk Aishah...dia yg suker warna pink...so buat "munge pink" untuk dia...
Baju putri sulong ( Zuraini Zuraimi)

Nih jer yang termampu...memang dok larat...cappur ngan malas...cappur ngan bukan hobi...kalu bleh duit best gok ok???semangat jer nak buat. Hahahahahahahaha....

Adei...ader lagi 3 pasang nih...tahap kemalasan dah ditahap dewa cipan! wargh!!!!...

1) Maa
2) Aku
3) Putri ke-2
Taraaa....sekian saje hasil kemalasan aku setelah dipaksa rela. Hehehehehe...
pada saper2 nak tempah...boleh...p lepas raya ah. Setiap kali raya boleh...p kena tempah awal sebulan...diatas sebab2 diatas tuh...nih la akibatnyer adik beradik puang laker...anak pung puang gok laker...mujur baju melayu ne hubby leher baju kurung kalu dok....tambah lagi 2 pasang...wargh!!!!

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service