JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Sunday, September 20, 2009

HARI RAYA...

Cam gaper jek entry...hahahhahha...sajer jer nok bercerita pasal raya...untuk pengetahuan seme, nih petang raya seh aku duk depan laptop nih. En Hubby tidooooooooo.....pagi tadi tercapai sudah....SEMAYANG RAYA. hah! aper kes nih??? nih la semayang raya pertama aku selepas kawen.....untuk taun nih memang aku berkeras sangat nak semayang raya. Selalu nyer aku yang kena tgl untuk setel2 aper2 pagi raya tuh. P ari nih aku heret sekali ngan si kecik g semayang raya. Nok dijadikan citer...ika yang dok pernoh2 mengamuk masa orang semayang walaupung untuk 8 rakaat semayang terawih...siap dia yang tunggang tanggik semayang sama2. Tapiiiiiiii.....pagi nih!!!!! sebaik jer imam tuh pgl betulkan sah...dia mengamuk satu masjid dengor. Tragedinyer...imam tuh terlupa sampai takbir untuk rakaat kedua tuh...siap2 kena sujud sahwi...penangan ika dihari raya. Berbara hati aku....geramnnyerrrrrrrrrrr...tah mende2 la ika pagi nih. Orang lain pandang aku semacam jer, p aku wak dek jer...maner la aku tau yang cik kika tuh nak melalak pagi nih. Bukan ader dalam jadual dia hari2 mengamuk pung. Bayangkan....satu masjid dengor dia melalak masa orang semayang tuh. Aku rasa la....imam tu terlupa nak takbir pung sebab dia la...mesti dalam hati dia tertanya2 anak saper laaaaa....heeeeeeiiiiiiiiiiiii...........

Lepas jer mayang raya...untuk pertama kalinyer aku gi jenguk MOK kat "umah" baru dia...taun lepas memang ader niat nak pegi tapinyer aku terpaksa siapkan umah pagi2 tuh...so aku la hok kena tglnyer....p taun nih memang dah niat aku nak g "umah" mok...rindu sangat kat mok...sedekahkan mok yassin...semoga roh mok ditempatkan dikalangan orang2 kesayangan-Nya. Hanya itu yang aku mampu bagi pada mok raya nih sebab taun2 sudah masa arwah mok ader...setiap kali raya...aku akan pastikan dalam list aku akan ada bahagian baju n jilbab n selipar raya mok. Aku memang dok reti nok tunjukkan kasih sayang aku ngan kata2...tapi aku harap semasa hayat mok...mok tau yg aku memang sayangkan dia. Walaupung setiapkali aku gi umah mok aku dok akan lepak lama dan bukan aku untuk bercakap banyak... tapi setiap hari aku balik kijer, setiap kali aku lalu depan pasar malam masa alah balik kijer...akan ada ayam goreng ngan sate untuk mok. Sampai kadang2 tuh hampir setiap hari. Sebetulnyer aku belikan aper2 untuk mok setiap hari hanya se jer tujuan aku...untuk pandang mok sekali sehari walaupung untuk sesaat masa aku serahkan semua tuh kat tangan dia...macam abah gak, setiap hari dia akan lalu depan umah mok dia, biler tgk pintu terbuka sajer dah buat hati dia tenang. Abah macam aku gak, dok reti nak pamerkan kasih sayang. Biler lalu jer, pintu umah mok dia atau tingkap umah mok dia tertutup, pasti maa atau kami adik beradik akan dikerahkan secara paksa rela jenguk mok dia serta merta bagi memastikan mok dia sehak ker...sakit ker...demam ker...dulu, aku sokmo rasa geram biler dipaksa buat camtu...p leni aku tau bakper abah buat gitu...sebab masa mok ader dulu aku sendiri dok tau bakper aku belikan mok ayam ngan sate hampir setiap hari biler balik kijer....walaupung aku tau mungkin sate ngan ayam mareng tuh masih ada dalam peti sejuk mok. Biler mok tak dok tuh baru ah aku tau...aku sayangkan mok tapi aku dok reti nok luahkan. Aku belikan mok ayam ngan sater setiap hari bukan sebab aku banyak pitis walaupung memang mok wahi makan mende tuh...tapi sebab aku nok pandang muker mok walaupung untuk sesaat sekali sehari. Lepas mok gi...baru aku rasa kehilangan...biler abah kater, dia rasa nok gi jenguk mok dia, tapi dia dok tau nok gi maner. Aku pung rasa macam abah rasa...aku rasa nok tengok mok...tapi dok tau nok gi tgk maner...aku rindukan mok...pagi tadi sekali lagi aku rasa sedih...masa aku adik beradik sedekahkan yassin untuk mok, banyak kali abah palingkan muker dia ke arah lain...kesat air mata. Aku buat2 tak nampak sebab aku tau...abah rindukan mok dia...sama macam kami adik beradik. Insyaallah abah...selagi hayat along kat dunia nih, seandainya abah pergi dulu meninggalkan kami..."umah" baru abah akan terang benderang...seluas-luasnyer ruang untuk abah dengan doa kami. Walaupung doa seorang anak perempuan tak akan sampai secepat doa anak lelaki...dan abah memang dok ditakdirkan untuk ada anak lelaki sebab semua kelima-anak anak abah adalah perempuan....inyaallah abah, kami akan usahakan sebanyak-banyaknyer doa untuk kesejahteraan abah sehingga kita dibangkitkan semula. Dan aku berjanji selagi nafas abah ada...aku akan pastikan abah tau yang anak dia nih memang sayangkan dia dari hari pertama mengenal dunia...sehingga lah menutup mata. Walaupung aku dah ada suami...ada putri3...tapi kasih sayang untuk abah memang dok luak sikit pung...masih sama macam dulu...abah tetap yang pertama dihati kak long. Insyaallah...abah mesti doakan supaya Kak long jadi sebaik-baiknya manusia....

Ok...stop bab sedih2....semayang suadah...ziarah "umah" mok pung sudah...balik umah tuh, lepas jer beraya ngan abah...ngan maa...ngan adik2...terus jer gi umah mertua...walaupung dah beraya ngan mek ngan aboh kat masjid tadi, En Hubby yang dok beraya lagi ngan mek ngan aboh dia...lepas tu gi umah tok midah...nenek pada En Hubby...Umah Mok cik....balik umah semula....Hahahahaha ader se mende penting yang aku luper.................................................aku luper beraya ngan En Hubby!!!!!! masyaallah..........sorry sayang...sibuk2 sampai termiss kat sayang...tapi honey dah beraya tadi kan....hehehehehehe....Honey mintak halalkan makan minum sepanjang kita kawen....dosa2 honey yang semua ter ter ter n ter...mana ader sengaja buat buat salah kan? kan? kan? mesti ter...buat salah...hehehehehe...aper2 hal...sayang orang yang paling honey sayang...paling honey cinta...semoga taun depan kiter diberikan peluang sekali lagi beraya bersama dan jodoh kita hingga kenafas terakhir...biar honey yang "pergi" dulu erk...

i love u so much...
i miss u si much...
i need u so much...
much...much...much much banyyyokkkkk gitu!

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service