JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Thursday, October 22, 2009

AL-FATIHAH UNTUK NENDA

Nenda aku dah setahun lebih pegi mengadap Empu-Nya....kali nih giliran Nenda En.Hubby. Dah 2 minggu lebih betulnyer....p aku tak dok mood nak mengupdate blog...Giliran kiter biler pulak? Saper yang tau...yang pastinya...yang hidup akan menemui mati. Aku kenal Nenda En.Hubby dari kecik lagi. Arwah Nenda En.Hubby member pada Arwah Nenda aku....slalu kecik2 dulu aku ikut Arwah Nenda aku pegi masjid lama kat pata merang, dekat la ngan umah Arwah Nenda En.Hubby. Dok tau lok akan jadi Cucunya...hehehhehehe....p Arwah memang baik. Ader gak dengar yang tak baik dari mulut2 orang, tapi Arwah Nenda En.Hubby tetap seorang yg baik dihati aku. Mulut orang kiter dok leh nok tutup...lebih2 lagi kalu org tuh baik. Pada aku...setiap cerita2 orang tuh..."Dengo buleh....cayer jangan...." hehehehehe...payoh nok pengaruh aku. Sorry yer....

Kehilangan tu....terasa gok ah walaupun aku cumer cucu menantu. P Arwah rapat dengan seme cucu-cucunya. Setiap kali aku pegi, arwah suker bercerita. Maknanya lepas nih aku dah tak dapat mendengar cerita lagi...aku akan rindukan suara Arwah....rindukan senyuman dia...rindukan nasihat2 dia....rindukan segala-galanya tentang dia. Macam aku rindukan Arwah Nenda aku....setiap masa...setiap saat. Setiap kali memandang sesuatu yang mengingatkan aku kepada Arwah Nenda, rindu tu akan datang. Rindu.........ada ari tuh aku tido lewat masa bulan pose lepas...aku tgk la citer melayu yg tajuk "titian siratulmustakim" ayat ngelas dari fauziah nawi....yang berbisik pada jenazah suaminya suh tgu dia masa nak melintas siratulmustakim...aku serta merta mengalir air mata. "Abg....nanti nak lintas siratulmustakim, abg tgu saya yer...kiter lintas sama-sama..." gitu la kot ayatnyer....p cukup buat aku sedih. Aku rindu....aku rindu....Al-Fatihah untuk Nenda...MINAH IBNI MINAH & MIDAH IBNI KALSOM.....

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service