JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Monday, November 16, 2009

ALHAMDULILLAH...

Muakakakakkakak...nih kali ke-3 wei entry utk ari nih...ganer tuh? ari ader idea...ingat hok td oh last utk ari nih. Hurm...aper Alhamdulillah tu??? ok...gini...td pas amik kakak ain sek, kakak hulur se kertas...Jemputan ke Majlis Penyampaian Hadiah kat sekolah ari rabu nih...

Masa muler2 pindah kat paka nih, aku n En Hubby servey skoloh yg paling bagus la area paka nih...Alhamdulillah Sek.Keb.Seri Paka kire yg paling okey...bayangkan, satu kelas darjah 6 kelas no1 dia tuh semua dapat 5A...Dah tu dekat lok ngan umoh...masa daftar tuh dok ingat nak bawak buku rekod kakak yg masa darjah 1 kat skoloh lama ari tuh, jd kakak kena duk kelas no.3...masa kat skoloh lama, kakak ain kelas no.1, tapi biasalah skoloh kampung maner leh banding ngan skoloh kat bando kan? P macam debor gok ah sebab kakak ain nih dalam pelajaran kena push2 sokmo, kalu dok....dia lambat pick up sket berbanding adik dia yg darjah 1. Macam duk skoloh kg ari tuh, first exam dia dapat no.1 ngan markah yg cemerlang...biler dah masuk tengah2 persekolahan tu...start ada member yg boleh membuatkan aku hangin sket...pelajaran dia mmg down. Yang buat aku jd hanginnyer.... aku dah molek2 letak kakak duk kat meja depan, depan2 meja cikgu...boleh jer ada sorang mak budak tuh dia pegi tukar letak anak dia situ, letak anak aku sebelah budak yg menghanginkan aku...tanpa berbincang ngan aku okey!!!! sedap2 ati dia jer....mmg aku hangin! p sbb dia tuh tua dah....pastu mak pada member aku....n ada gak kena mengena ngan aku...aku terpaksa wak bodo jer. Lepas pada tuh la prestasi kakak mmg down giler...aku kenal la anak aku cam ganer...aku letak dia depan2 tuh pung bersebab...kakak ain dia slow sket dalam aper2 hal, tapi dia rajin...biler dah slow...berkawan lok ngan budak yg dok makan saman...dok jadi aper doh laaa....adei...tensen aku kejap. Dah la mencalar rekod aku kat skoloh tuh....aku bersekolah kat sek keb merang dari darjah 1 & aku tak pernah miss no.1 @ no.2 sampai lah darjah 6, aku pelajar terbaik sekolah...aku ketua pengawas sekolah....aku olahragawati...memang semua org yg kenal aku akan amik tau pasal anak aku...panas gilorrr cuping tlinge biler ader suara2 sumbang tanya dalam nada sinis2 jer....kakak ain dapat no. braper???? oooo....ingat ke doh mama dia cerdik...anak dia cerdik gok ah....warghhhhhhhh!!!!!! memang aku hangin...tapi dang lagi senyum...mmg aku putus asa nak buat camner nok suh kakak ain better than aku! n...untuk tahun pertama dia skoloh, aku miss majlis penyampaian hadiah sebab kakak x dapat no.1 @ no.2 @ no.3....time tuh aku kejer & anak2 aku diuruskan oleh neneknyer...dah ada 2 ajaran kat situ...ajaran aku & ajaran neneknyer....aku berharap sgt maa aku dapat jaga putri3 aku macam aku dan adik2 aku dulu...tapi dah adanyer title nenek tuh, paham2 jer laaaa.....taringyer dah tumpul....aku marah, dia pujuk...silap2 ari bulan aku lok yg kena maroh balik????

Okey...biler dah pindah kat paka, semua pasal putri3 aku yg jaga...masa awal2 tuh, prestasi kakak tak berapa memberansangkan gok...gara2 wahi lajok ke cerita indon...sampaikan dalam preksa bahasa melayu pung kuar base indon? markah? xyah citer la...kalu kat indon bleh la markah penuhnyer....hehehehehe...first step...aku band kang citer indon. Mmg aku tak bagi langsung putri3 tgk citer indon! pastu aku belikan majalah "Bintang" utk kakak ain...beli buku2 cerita...tu jer bahan hiburan dia kat umah. Citer kartun boleh tgk, tp kalu yg bahasa omputeh tuh jgn suke2 ati nak alih bahasa....Dan, alhamdulillah...next ujian...exam...bahasa melayu dia bertambah baik dan untuk peperiksaan akhir taun nih cemerlang. Biler time exam...TV mmg aku haramkan dari tgk. Aku tak mboh la memaksa putri3 macam aku kena paksa di maa masa kecik2 dulu....aku tau tekanan tuh...dan aku tak mboh putri3 aku rasa macam aku rasa dulu. P bagus gak ler maa aku paksa, kalu dok...dok la aku jadi orang macam ari nih...hahahahahah...p sebolehnyer aku tak mboh la bagi tekanan sgt....x mboh rampas hak putri3 utk jadi "budak"....

Pada aku, memang dah terbukti, biler kiter duduk dikalangan orang2 yg pandai....sikit tak banyak pung kiter akan pandai. Macam aku dulu, aku bukan pandai sgt, tp biler dah belajar kat sek elit...bergaul berkawan ngan member2 yang bijak pandai...biler aku malas study, paling kiri kanan tgk member khusyuk jer study...terpaksa gak mengadap...time nak exam, biler aku malas membaca....member2 aku buat study group....paksa aku study subjek2 yg aku dok suker....pastu tanya2 soalan2....waaaaa.....tensen didera macam tuh....hahahahahahahhaha....p alhamdulillah...aku jadi aku yg hari nih...macam tu gak la aku harapkan pada putri3...dan mmg terbukti pun. Kat sekolah nih kebanyakkannya anak2 yg ibu bapanya bekerja...yg bijak2...biler putri3 belajar kat sek tuh, mmg nampak perubahan ketara dalam akedemik...dalam pergaulan...
dulu masa kat sek kat kg, kalau dapat markah 80% tuh dah kire markah tertinggi dah...biler purata 500/800 dah dapat no.1....sekarang jgn harap la dengan markah camtu nak dapat no.1...no.1 dalam kelas akhir...boleh la. Aku mmg tak mengharap putri3 masuk kelas no.1 sbb aku tau di mana tahap putri3....tapi????? yang membuatkan aku terkejut...kakak dapat masuk kelas no.1 untuk darjah 3 taun depan?????...utk kelas dia skrg, hanya 2 org ditukar msk ke kelas no.1....aku target utk kelas ke.2 jer...mak aih...aku lak yang tertekan sekarang nih....aku boleh bayangkan tekanan yg kakak akan hadapi taun depan....adei...mampu ker kakak??? mama doakan yang terbaik untuk kakak...dan terima kasih sebab dah membuktikan kakak mampu....keputusan peperiksaan akhit taun kakak pung puratanya 95 lebih keatas...kecuali matematik? kakak nih....betul ke anak mama? hehehehehhe...anak papa nih....kakak dah terang2 bagitau dia tak suker math...padahal, aku paling suker math...kalu dapat 98% tuh aku siap menangis lg time sek dulu...matapelajaran lain aku tak kesah...tapi matematik mmg aku nak100% gak ganer2 pung...papa? hurm...mmg papa tak suker math...adei...nak buat camner erk?????

Ok lah...tu jer nak berceritanyer....=) macam dok cayer jer kakak leh masuk kelas no.1....kiter tgk taun depan lok ganer....sebab sek dia mmg update kelas tetiap taun...aku kalu putri3 duduk kelas ke-2 pung aku dah puas hati....sebab??? kurang sket tekanan...masa kiter blajar dulu pung dah banyak tekanan...sekarang nih lagi la...sama berat dengan beg yang digalas budak2 pegi skoloh tuh...dulu kiter gi skoloh ngan buku se matapelajaran se buku teks...leni...sematapelajaran sampai 3,4 bijik buku teks, pastu matapelajaran sampai 9,10 matapelajaran...tensen...tensen... nasib baik la zaman aku tuh dah berlalu...kesian budak2 sekarang....kesian putri3 mama....

1 comment:

NuE said...

bagus cara mu didik anak....ingt zamanaku kecik2...mabg aku control..langsung dok leh tgok tv....malam je ngaji n study...dia cokkoh bhgian jaga....hahahaah tapi syukur....at least jadi la seseorang kita hari ni kan????Thanks to all...n tahniah ti..trskan usaha...

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service