JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Saturday, December 19, 2009

KESIAN ABAH

Lamer ork dok mengupdate blog...sebab? cuti sekolah...hehehhehe...asyik berulang balik kg jer kejer...putri3 tinggal kat kg, aku kena ikut En Hubby time yer kijer duk paka, yer cuti balik kg....fulus pung menyusut....hahahhahahaha....
Nak citer pasal abah aku....rasa nok menangis jer ingat....pasal keter dia...Abah dari muda lagi nak pakai perdana n akhirnya tua nih baru dia dapat merealisasikan impian dia. tu pung ngan perdana 2nd hand p still ok...kalau tgk pada plet ngan body keter mmg org akan kater keter baru laa....abah jaga lebih dari segala-galanya. calar segaris pung tak dop. Nak dijadikan citer, member dia mintak pinjam nak gi KL...abah serba salah nak bagi pinjam ke tidak...bukan sebab abah kedekut...tapi sebab tu keter tua...dah lebih 13 taun...abah pung tak pernah bawak keter dia jauh, abis2 jauh ke kuantan jer. Dah banyak kali aku mintak nak bawak pegi servis kat proton kat ngan umah aku...nak tukar timing bek yer...tp tu kang abah aku...maner la nak guna khidmat anak2 nih...lg pung dia dah tya tuan yg dulu tuh...dia cakap dah tukar.
Nak dijadikan citer, abah aku bg gak ler keter dia tuh sebab takut member terasa kalau tak bagi. kalau bagitau keter tu tak sehak maner kang takut member tu kater abah sajer reka citer sebab tak mboh bagi...tu la yg susahnyer ngan memember nih. Kalau kena yg paham ngan keadaan kiter takpe la...yg tak reti base??? ari khamis tuh abah tepon aku suh gi tgk member dia yg keter mapuh tepi jalan kat paka...aku memang kenal member abah tu sebab member dia nih selalu tolong abah kalau urusan pejabat...urusan biasiswa...pinjaman pelajaran...abah kater dekat jambatan paka, aku pun siap2 kuar la cari member abah tuh sebab dia bawak anak bini nak gi KL...takder la pulak...aku tepon member abah tu rupernyer bukan dekat jambatan tuh, lepas pada kilang2 petronas dekat ngan masjid labohan...cari2 jumper laaa....aku bercakap ngan member abah tuh dekat keter...dalam 15 minit gak ler baru la tertengok no plet keter. spontan jer kuar dari mulut aku.." eh! nih keter abah nih"...member abah cakap yelah tuh....aku terkejut sebab tak terlintas keter abah aku akan ke KL??? cek punyer cek, pomen cakap kena bawak gi kedai sebab timing bek yg alus tuh putus...adei aku dah tolong pening bagi pihak abah. Abah sayang gilo kat keter dia...dah jadik camni maner nak gagau pitis nak membaiki...dah putus cam gitu memang kena makan kos banyak gilo nak beki...menatam tu sajer beratus ringgit! pegi ribu2 nak beki seme2...adei...aku dah boleh bayangkan muker abah....kalau aku kater keter tu keter tua sure org tak percaya...bukan body jer berkilat...ngan enjin2 skali...setitik minyak pung tak lekat pada enjin tuh. Boleh bayangkan betapa abah sayangkan keter dia tuh? aku susah ati biler masuk bengkel yg tah haper2...letak ujan panas...adei...abah macam putus harapan sket dah...memang la kiter pung dok puas ati biler rosak ditangan org...nih dah masuk 3 hari tapi member dia tak tepon cakap aper2...aku lak tak tau bengkel maner dia letak...aku duk kat kg skrg sebab malam tuh abah datang amik member dia n aku balik terus ngan abah malam tuh. cuti 6 ari baru la balik paka semuler...nak tunggu 6 hari baru leh gi tgk keter? arrrr.....ingat nak ajak En Hubby gi la paka sari dua lg tgk keter tuh cam ganer. Bengkel maner pun tak tau nih. En Hubby dah hello memember dia suh pi usha2 kat maner keter tuh...p still tak jumpe nih...nampak gaya kena pi cari sendiri...abah lak aku tgk sedih jer....aku sedih tgk abah...En Hubby pung tumpang susah hati....kiter tau abah kiter cam ganer kang....tu la yg susahnyer ngan memember nih...nih sepatah pung dia tak tepon tya abah cam ganer cam ganer...yg susahnyer....bengkel yg dia antor pung tak tau kat ner...sepatutnyer dia bawak la abah malam tuh pi tunjuk kedai ke aper ker....susah...susah....orang amik mudah jer aper2...tak pikir mende tuh kiter sayang nak mampos....aku tumpang tensen...

2 comments:

NuE said...

Sapa ygg bawak keta u benkel?kawan abh mu tu ke?

LifER said...

gitu r...ish, aku pown abah xbg usik kete dia. klu drive mesti mau beringat ma!itu kete barang antik dan kesayangn lol!

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service