JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Thursday, December 23, 2010

banyak tapi...M.A.L.A.S + xder M.O.O.D

Kalo kater xdok citer mmg nawok sangat ah...p tu ar macam tajuk atas nuh ah...

M.A.L.A.S
+
X der M.O.O.D

Org nak berbelog...ai nak berbelog juge...taaappiiii...dok serajin orang lain...

ada citer tapi malas nak menaip sebab??? laptop tengah mogok...ada huruf hok sangap...tak mboh kuor...tu yg jadik ke tak dok mood tu...hok nyer malas doh...

p insyaAllah lepas ator ke dokter mgu depan kot...akan R.A.J.I.N...p berblog walking tu mmg rajin sokmo...gi senyap-senyap jer...hehehehhe...so, korang jgn buat-buat dok rajin jenguk blog org malas ni yer...ngeh ngeh ngeh...

gud bye n nice day...see u all soon...=)

Sunday, November 7, 2010

Dialog Cik Kaka dgn Papa

Cik Kaka sdg diajor supaya tido sebilik dgn kakaknya
Sbb tak lama lg dia akan ada adik...
berikut dibawah adalah dialog spotan Cik Kaka & Papa

Cik Kaka : Adik tak nak tido dalam bilik kakak
Papa : Bakper?
Cik Kaka : Adik tak nak tido dalam bilik kakak, sebab...ada beruang gigi tajam! kekgi beruang tu boleh kekoh adik. Sbb tu la adik tak nak tido dlm bilik kakak...
Papa : Doh kalu gitu biar ah, tido ngan papa ah...

Adeiii...alasan tu mmg meyakinkan lah...dok leh tolok alasan cam gt, kang kalo kena kekoh sungguh? hah???? saper nak jawab? grrrrrrrrr.........mencabar minda la bersoal jawab dengan budak yg tengah membesar...adeiiiii....migrain!

kerja yg perlu dibereskan

Ada beberapa kerja dalam waiting list yg perlu diselesaikan :

  • mengemop lantai...hhuhuuhuhu...
  • jemur bj2 yg berbakul tu
  • lipat bj yg bertambun tu
  • basuh lantai dapur...=(
chaiyok2!

kepada yg berkenaan

Kamo telah melampaui batas....
Cukuplah setakat ni sajer hokey...=)
THE END

Muasabah diri sendiri (diri yg dimaksudkan adalah aku ~ Roshayati Rosdi...tidak ada kena mengena dgn sesiapa. Nk kena tulis betul2 takut ada yg salah paham plk...) : kembali ke trek permulaan dengan zero-zero...pandangan pertama aku biler berjumpa seseorang itu ~ dia seorang yg baik walau mungkin ada 1000 yg kater sebaliknya. Tp seseorang itu boleh merubah pandangan kiter terhadapnyer...tp aku tetap katakan kamo...kamo...dan kamo...tetap baik. Sbb itu aku nk balik ke trek permulaan dan letakkan noktah disitu...cukup disitu dan padamkan yg selebihnya.

Saturday, November 6, 2010

Blur...

Blur...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Sigh!....huh!

Thursday, November 4, 2010

Tengkiu Untie Ieda....=)

Cekelat2 ini adalah pemberian dari seorang kawan...=)
Tengkiu...Sengeh manjang la wei budok kecik tu
Buleh2 jer tu tya lalu mama
" Wow! byknyer cekelet....pok cik beli ke pok cik wak mama?"
hahahahahhaha....byk la pok cik azwie wak...
wak kat kedai...=)
Tengkiu Untie....

Sebetulnyer gurau2 jer ni...
Untie wak entry pasal cekelat...
Mama menyampuk...hahahhahahahaha
Langsung untie beli sungguh!...adeiiiii
n biler mama tya brapa hinggit?

ni jawapan dari untie :

" Hoho.x yoh nok ngada2 inggit2 la.mahal lagi erti persahabatan.chewah! hahahahaha.free not charge. ;) "

Tengkiu my preng...u like me, me like u too...
hehehhehehe...ni la kebaikkan adanya yg bernama
SAHABAT hokey!
pada yg takde kawan, sila cari kawan macam kami2
cari yg macam untie ieda...
cari yg macam untie yana...
cari yg macam kawan2 mama....hokey?
hahahahahhahaha

teringat sesuatu masa jamang skoloh dulu
ada sorang senior tu...aku slalu tgk dia menyepit kat pintu loker
heran la gak kan....
dulu masa duk hostel, abah ngan maa slalu bawak makanan
aku mmg suker bagi2 kat geng2 ngan budak2 bilik
slalu yg maa abah wak mari tu
aku letak kat tgh2 bilik
hadap ramai2! heaven!
aku suker cam gitu...biar abis on the spot pun
dan org yg paling awal & paling byk makan adalah
akak senior yg slalu menyepit kat loker!
aku tak kesah la muler2 tu kan
tp...ada satu hari tu aku terbawa2 ngan rasa nak tau kan
aku nusuk2 la tgk gaper akak tu buat...
Ya Allah...dia makan! sembunyi2!...
sengal tu la ngan makhluk cam gitu
terus pas pd tu kalo maa abah wak mari makanan
aku tgu dia kuar bilik dulu
dia kuar jer aku terus hidang makanan yg maa abah bawak!
suh org bilik tu makan cepat2
kalo akak senior tu tya :
"maa abah mari ke takdi? bawak gaper?"
aku bagitau...tapi aku jawab dah abis doh...lambat ngat dekpung!
satu sifat buruk aku...aku akan jadik sesangat kedekut
dengan orang yg kedekut!
aku bkn kedekut....
kalau yg kat mulut pun kalo org mintak aku bagi
tp aku akan jadik kedekut
biler jumper ngan org cam gitu...huhuhhu

nota kaki :tengkiu untie...nanti mama buat kueh mama antoe kat untie yer...hehehhehe

Tuesday, November 2, 2010

sakit hati dgn manusia PERASAN BAGUS!!!

Budus jer kan manusia cam gini...
PERASAN BAGUS!
Kalo nk buat teguran membina skali pun
Susun la ayat tu betul2
Jgn bagi org terasa, terkecik hati...marah bagai
Ari tuh aku dah kena dah skali
Padahal ayat yg aku buat tu nada bergurau jer
dok menyentuh sensitiviti mana2 pihak pung
Kalau budak kecik 3 taun pun tau kiter bergurau
ni plak manusia yg berumur 30++

Cth ayat :
Oooo makan tak ajak kiter...kedekut ar tu...=)

Macam tu pun nk terasa????
siap wak ayat yg menyakitkan hati lagi
Adeiiii....sungguh aku tak paham manusia cam gn
Tapi turn dia???????
Semua makhluk atas bumi nih pun tau
Komen dia tuh mmg menyakitkan hati semua orang
menyentuh sensitiviti orang lain...
Dah rasa bagus sangat ker???
Ko tak tau ker yg buat org sakit hati tu
Ko dah dapat free2 dosa kering???
Masalahnyer dok sangkut paut pung ngan dia
Tup2 kuarkan komen BUDUS cam gt
Nak kena masuk skolah tadika balik gamaknyer
Blaja wak susunan ayat yg betul
Blaja berkomunikasi ngan betul
Bknnyer blaja jadik komunis!!!
Aku jadik sakit hati sebab dah melibatkan org lain
Tak pasal2 org terasa...
Jgn la PERASAN BAGUS sangat...
Kiter ni mati asing2...kubur lain2...
Kalau nak berdakwah skali pun
Blaja sampai habis dulu cara2nyer
Tak guna gak kalo setiap patah yg kuar dari mulut kiter tu
ala2 menghina org lain...
Seingat aku cikgu2 kiter dulu takde ajar kan?
Apa yg cikgu ajar kat ko dulu
cikgu yg sama gak mengajar aku
Ko luper ke yg kiter pernah satu skolah????
Ko jgk kater kan ari tu

~ jgn menilai seseorang tu kalo kiter tak kenal dia ~!!!!

Masa ko kater kat aku dulu aku boleh terima la
Sebab aku bkn kenal sgt pun ko tu
Tp pernah kenal  jugak la kan???
Tapi dlm kes aku ni, ko kenal ker kawan2 aku tu???
Pandai cakap jer....tapi tak serupa bikin
tu la yg diakatakan ko ni
PERASAN BAGUS!

Nota kaki : Aku bengang ngan manusia ni!

Monday, November 1, 2010

PIZZA ISLAM dijamin 100% halal...hehehehhe...tengkiu YANA & POK LEH

Pizza ni adalah FREE hokey....=)
Bukan sebab aku menang kontes ke gaper ke
Tapi sebab adanya seorang member yg baik ati
lagi pemurah...hehehheheheh

Sbetulnyer ingat ke Pn Yana buat sdiri
sehari sblm tu En Hubby dia ada misskol Hencik Somi
Tp henpon Hencik Somi tersilent la pulok
Rupernyer dia nak antor pizza...huhuhhu
Sajer la bergurau ngan Pn Yana
Bagitau mengidam...ingatkan dia buat sdiri...hehehhe
Dan taraaaa....semalam dia special delivery kat umah!

 PIZZA ISLAM!
hurm sbetulnyer dekat jer ngan umah aku
tapi aku sdiri tak tau...sehinggalah diperkenalkan oleh
Pn Yana & Mr Pok Leh...yg duk kat dungun!!!
hahahhahaha...org jauh tau dulu...org dekat? hampeh! =P
sedap! mmg sedap! dok dang nok amek gambo
lepas jer Pn Yana singgoh antor tu
pakat kumun laker...skejap jer abis!
Ikutkan putri2 mana makan ngat pizza2
p smalam abis!!! mmg terbukti sedap ah tuh...=)



Moralnyer...tu la untungnyer berkawan...
Kalau kiter dok lokek ngan org, org pung gt gok la ngan kiter
hehehhehe...dan aku beruntung sbb ada kawan!
Boleh merasa pizza...hahhahahahahahah
beli sdiri ngan org bg free mana sama rasa...
sedap yg free lg la kan???? hahahaha

Kalau tya aku kat ner leh cari pizza ni?
mmg aku tak tau slain pada yg dekat ngan umah aku ni
tu pun kater En Pok Leh laaa..."depan tu jer"
depan tu jer maknanyer dekat ngan umah aku ah
kalau kat lain2 aku tak tau la pulok...
nanti kalo korang nak merasa pizza ni...
mai la umah aku...hehehehhehe...
tak pun ms naik keter tu usha2 kat tepi2 jalan
kot2 ada jual kat mana2
mesti adanyer...kiter jer tak tau kat ner
dok femes mana agih...dang femes kekgi baru ah
apa2 pung pizza ni org kiter yg buat...
terjamin halal...& paling penting SEDAP hokey...=)

Thursday, October 28, 2010

hilang sabar

kadang2 dlm hidup ni dlm kiter duk beringat2 tu...
ada jgk tetime kiter HILANG SABAR
Biler dah di level tu....mintak maap la yer...
sayer bkn adik beradik malaikat...
sayer sepupu sepapat gak ngan syetan...
geram...sakit hati...ada blaker ah
kiter senyap bkn maknanyer kiter stuju laker
kdg2 ada mende yg dok terluah dimulut
kiter jer yg nak jaga hati orang...
org sesedap rasa jer wak gaper2 ke kiter
tapi insyaAllah...selagi belum hilang rasa hormat
selagi adanya kewarasan...
selagi belum ada benci...
Diri ini masih mampu bertahan...

tapi...kalo hilang semua tu...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

mintak maap banyak2 yer...
saya bkn pendendam...
tapi saya INGAT SAMPAI MATI!!!!
saya buat apa2 slama ni dgn rasa ikhlas...InsyaAllah...

u & i : mintak maap kalo ada kata2 yg terkesan dihati...kdg2 mulut lebih cepat dari akal biler kiter hilang sabar. Hencik Somi takde kena mengena dlm hal ni yer...hehehehhehe...Hencik Somi adalah sebaik2 manusia...=) i lap u...

Sunday, October 17, 2010

Melalut tah haper2 ~ kalo boring...sila muntah laju2

Semenjak 2 menjak ni byk yg bersarang slm paler nih...
salah satu faktor kenapa blog ni dibiarkan bersarang (alasan...kukuh!)
hehehehe...alasan...baekkkk punya!
p gt ah, dang byk2 mari pah se-se...
senok otak mikir...adeiiiii....
p sib baik adanya hencik somi yg memahami...
angin lintang yg kdg dtg tak bg siren gaper2...
Dia tetap jadik pendengar yg setia
Putri3 yg kadang2 jadik mangsa...kesian...=(

Hanya mereka2 jer yg cukup memahami aku
Hencik Somi...Maa..Abah & Adik2...
Putri3 masih terlalu kecik utk memahami mamanyer...
Buruk baik, cacat cela aku seme diorang terima seadanya
Disebabkan aku yg sulong...
Aku tetap betul walau kdg2 aku salah =)
Kakak tetap kakak...adik tetap adik...
Hormat tetap kena hormat
Adik2...sila jgn derhaka hokey! hahahahha

29 tahun oh hidup p rasa mcm br mareng jer abis sek ren
Org kater kena terus pandang ke depan
P aku suker sekali sekaler pandang ke blkg
Sebab tu kot aku tak berapa pantas maju kedepan?
Hurm...mengarut, melalut tah haper2...
dah2!!! jgn bacer lagi...=)

Korang ni...aku kater jgn bacer...korang degil
aku kena smbg lg la nampaknyer...hehehehhe
Ada ke org bacer nih????
suka2 hati aku ah...blog aku...=)

Rindu ke Bonda ngan Ayahanda....
Rasa cam lama dah tak balik kg
Mgu ni mungkin balik....
nak pandang muker diorang puas2
Dulu sblm adanya hencik somi dlm hidup ni
Bonda & Ayahanda la segala2nya
Leni pung tetap gt gok...
Ada gaper2 mesti nak citer ke bonda...nak citer ke ayahanda
p yg tau dulu mesti la hencik somi...=)
P lepas citer kat hencik somi tetap nk cari bonda
Suker tgk bonda mengomel itu ini
Biler mulut ini kuarkan mende2 yg tak sepatutnyer kater
kdg2 dok sama pung kat mulut ngan hati
tapi suker2 hati sesedap rasa jer kata
Yg kdg2 tu lari dari topik....hahahahahaha
p last2 mesti bonda akan kater...
"dahyoh cakap byk ah...kalu dang anak minoh tu gok..."
hahahahahaha...betul3!
Kat blkg jer mulut berapi2...marah menyala2
Kena maroh bkn saloh kiter pung senyap jer
Ikut sedap org nak kater nak buat
tetap boleh jer sengeh2....hahahhahahahaha
Tapi i ada sifat ayahanda tauw...
kdg2 i menjawab...tp dlm tone suker2 jer
Mana la org tahan nk marah lama2 kat i ni...=)
& i x simpan dendam...tp i simpan smpi mati...

Kecik dulu...kalo time bonda marah...
bonda mmg surender ngan hanak sulom yer ni
tgh2 maroh berapi kat adik2 tu boleh sengeh kalo hanak sulom ada
melainkan yg kena tu adalah hanak sulomnyer...=)
Hanak sulom slalu buat muker blur...
Leni pung ada agih perangai tu walau dah beranak 3
ops....3 1/2...luper yg kt dlm peyot ni...=)
Adik2...sila muntah bacer kat bawah yer...

"walau 1000 taun lg pun i tetap hanak sulom yg paling disayangi Ayahanda & Bonda hokey....tak yah berangan nak amek tahta i...hahahhahahaha"

Nih dah patut wak tajuk entry lain ni...
stop ah melalut...S.T.O.P!

p/s : nk bgtu...rindu Bonda & Ayahanda so much! =))...hencik somi, sila jgn jeles...awak sy rindu setiap masa hokey...=) lap u oll


Thursday, October 7, 2010

S.E.L.I.P.A.R

Nok citer pasal SELIPAR...=)
Dari haku kecik sampai ke beso sampai la leni
Aku paling pentingkan kat kaki
Sebab? bayangkan kelebihan kaki yer...

Kerana kaki la yg bawak kiter ke mana2
Kaki la yg bawak badan, tgn, kepala...seme2...
Kaki la yg paling berjasa...
Kaki lah yg pikul berat kiter...
Masa kiter kurus...sampai la gemuk...
Bayangkan, betapa beratnyer tugas kaki kan?
So...hargai la kaki kiter...=))
Iklan kaki la pulak...wakakakakkak

Tapi tu laa...kalo bahagian lain aku tak berkire
tak ribu riban ratus2 tak pe...
tudung yg rege 3 lai rm10 pung aku rembat
baju rm5 kat bunddle pung jadi...
Sluar buy 1 free 1 pun oke jer...=)
Tapi....SELIPAR...
aku tak kire mahal ke murah ker...
kalo aku berkenan ngan aku rasa selesa
Aku tetap beli hokey...
Janji boleh bawak ke jamban...ke majlis...
kemana2 sajer...hahahahhaha...
dan aku tak byk selipar...
aku pakai slagi boleh pakai sehingga dah tak boleh pakai
Sehingga hencik somi berkali2 berbulu mata

"Bakpe dok pakai slipar yg papa beli ari tuh?"
"Bakpe sauk agih slipar buruk ni...?"
"Gi la cari se slipar baru mama...buruk sgt oh ni...."

Dan byk lagi laaa.....muahahahahhahah
ada aku kesah?
Janji kaki aku tak sakit2 walaupun tawaf 5,16 kali
Janji balik berjalan tu kaki aku tak lenguh2...

Sebab tu aku sangat pentingkan SELIPAR...
Rege tak penting, janji kaki aku yg byk berjasa ni
SELESA....
Sebagai hadiah utk kaki aku yg byk berjasa kali ni
Setelah SELIPAR aku dah ternganga macam mulut boya
Dah putus satu dari talinya...berbulu2 gitu
Dah tak flat dah...melengkung2
Hencik Hubby pun dah bagi ongkosnyer...
Tarraaaaaa.............
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

ADIDAS hokey....bukan adedas...adibah...hahahahhaha
Mesti korang heran mende punya taste la aku ni
p aku memang dok wahi yg feminin2 ni
Ada...berpasang2...p boleh kire ngan jari la brape kali pakai
Semua cantik2...masih baru2...seme pilihan hencik hubby...
Tapi pakai kejap2 jer...utk majlis2...utk interview...
Pakai 2,3 minit pung dah kekoh kaki
Pakai 2,3 minit pung balik jer mesti nak kena urut kaki
High Heel???? ada.....hahahahhahha...dlm lemari!
Aku lebih sukakan yg cam gini jer...

Rege???tak yah tya laa....hehehehehhe
Asalkan kakiku puas hati....


p/s : tengkiu hencik somi kerana memahami taste Pn Wife...lap u!

Saturday, October 2, 2010

NGERI!!!!.....argh!!!!...tulom......

02hb Oktober 2010

Wargh!!!! ngeri seh ari nih...tobart doh xkan lalui skali agih....waaa
Slama dekat 30 taun oh idup kat muka bumi ni
Hari ni hok aku rasa paling2 NGERI!!!!
Seram sejuk sampai ketor abis pah kaki tangan
Masa jamang2 skoloh2 lu...blajo2 lu...
takat2 suh aku berucap ker...depan2 org ramai mana pung
Blakon ker...debat ker...aku mmg dok heran!
Tapi takdi Hencik Zuraimi telah berjaya mencipta sejarah
Sejarah paling mengerikan dalam idup Pn Wife dia
Hencik Zuraimi! Awak berjaya hokey....i surrender...='(

Hencik Zuraimi telah mengheret Pn Wife & Putri3
ke MAJLIS HARI RAYA BERSAMA THR kat dungun!!!!!
dok NGERI agi statement tu....ada lagi yg NGERI...
*
*
*
*

*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Secara kerahan PAKSA RELA
Memakai baju raya SEDONDON kami tauw....huhuhuhuhu
kalu seme hok mari tu pakai bj raya bagai tak dok la NGERI mana
ni dalam beribu tu hanya KAMI SAJER yg betul2 SEDONDON!
orang lain ngan gaya kasual jer...
Ikutkan aku mmg aku dok akan turunnyer keter tu
Tapi sebab Hencik Somi beria2 pelik...terpaksa i...huhuhu...
Dok pernah seumur hidup aku wak kejer tu tau...
Slalu kalo pegi majlis2 cam gitu aku yg pandang orang
Takde la ngeri sangat tgk org lain wak kejer tu kan...
Tapi...ari ni seme mata pandang kami!!!
Aku rasa cam jalan atas angin...sejuk kaki tangan
Nak jer aku menangis kat situ....
Kalo pandang sajer aku hokey lagi
Ni siap cuit2 org sblh...tunjuk2....waaaa...aku tak rela....
KENAPA HENCIK HUBBY i JADIK CAM GINI....huhuhuhu
SEKSA BATIN Pn Wife yg PEMALU, PENYEGAN,PENYATUN...
SUMPAH! i tak pernah giler GLAMER cam gini
Ms Skool dolu2 aku tak pernah terlibat ngan kegiatan gini
Malam ratu ke gaper ker...yg kena pakai cantik2...
Makan malam ke gaper ker...aku tak pernah! NEVER!
tak yah la korang nak merayu raya ngan i tau
Aku tak akan!...tapi tadi Hencik Hubby telah berjaya!
Kalo tak kerna Sorga itew dibawah telapak kaki Hencik Somi
Tak akan aku buat seme tu...
Berjalan pun siap pegang kemah keming baju dia...
Muka cover ngan tisu
Rasa nak pakai Pudah jam2 tu jugak!!!!
SUMPAH! jugak ni last utk bln ni ke dungun...
Nanti aku hapdep aper yg kami boleh ngan SEDONDON tu
Tapi...ni la last skali aku nak hikot Hencik Somi aku
Aku dah bertaubat...aku dah serik....huhuhuhuhu
Ni kalo ada yg kenal2 tertengok aku kat atas pentas tu
Sumpah muntah ijau aku kena kutuk!
Giler GLEMER ke haper minah ni
Dah tua2 baru nak buang tebiat...

HENCIK HUBBY! sila tepuk tgn laju2...AWAK BERJAYA!
i tauw...mesti u gelakkan i tergolek2 kan yang????

Friday, October 1, 2010

Jantina anak serah pada ketentuan ILAHI

Lama laa nak buler ke update....hehehhehe...
Sejak2 pregy ni lagi la malas...huhuhuu...
Tadi duk search2 mende sket, terjumper la artikel ni...=)
Dari awal pregy lg mmg tak leh lari dari  :

"Rasa2 anak laki ke puang kali ni?"
"Mintak2 boy laa...dah ramai sgt puang..."
"mesti boy..."
"Dok rasa nak anak laki ker???"
"Mr Zuraimi mesti nak gok anak laki sorang ork?"

Agak2 korang la kan, aku tensen dok??? hahahahhaha...sket pung dok benornyer, aku dok kesah sket pung ngan soklan2 ngan statement2 tu...anak laki ke puang ker...tu kerja Allah...Asal yg lahir dari rahim aku tu cukup sifatnyer dan sihat walafiat. Alhamdulillah...syukur yg teramat syukur dah tu.

Tapi biler dah byk sgt soklan2 tu aku gatal molop gak tanya Hencik Somi terchenta aku tu...hahahahah....p cam biasa Hencik Hubby akan jawab :

"Sayang dok kesah pung laki ke puang ker...asal sehak walafiat, cukup sifatnyer...dok kesah2 pung ada ramai anak puang asal ker anak ramai jer..."

Hencik Hubby mmg tak kesah...macam i jugak ler. Kadang2 takut gak tgk org2 yg ada anak2 lelaki...adeiiii...yg puang ni pung tahap kesabaran aku out sokmo, boleh ker aku handle anak laki? rasa2??? tapi...kalo yg ni boy, kire dah pecah rekod kuarga i ler...hehehhehe...30 taun tanpa pewaris lelaki...kuang2...=) Tak kesah2 la mana2...aku time jer...

Artikel dari majalah Ma & Pa

Jantina anak serah pada ketentuan ILAHI
Bolehkah kita mencampuri kerja Tuhan? Penganut agama Islam sewajarnya berpegang teguh pada rukun iman yang keenam iaitu percaya kepada qada dan qadar. Menerima apa sahaja ketentuan dan takdir yang telah ditetapkan menjadi kewajipan bagi setiap muslim.


Soal zuriat dan jantina anak bukan menjadi urusan kita namun sebagai manusia kita boleh merancang dan berusaha untuk mendapatkan apa yang diingini. Menurut Ustaz Mohd Ali Tuah, pensyarah Jabatan Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Allah SWT sudah menentukan jantina setiap anak sejak di luh mahfuz lagi.
"Semasa janin dalam rahim ibu berusia 120 hari, malaikat akan datang menulis rezeki, jantina, ajal, maut, jodoh, hidup bahagia atau tidak setiap hambanya mengikut ilmu Allah. Bagaimanapun ia boleh berubah jika orang itu berdoa dan berusaha apabila dia hidup kelak dengan keizinan Allah jua,” terangnya sambil menegaskan segala urusan kehidupan manusia sudah ditentukan dari A – Z sejak azali lagi.
Dalam soal merancang jantina anak, Ustaz Mohd Ali menegaskan sebarang rawatan menggunakan teknologi sains perubatan boleh dilakukan asalkan ia ada alasan yang mendesak (darurat) dan tidak bertentangan dengan ajaran Islam.


Menurutnya lagi, sebagai manusia kita digalakkan berusaha, berikhtiar dan berdoa jika mahukan sesuatu. Usaha berdoa terbahagi kepada dua iaitu doa qauliyyah (melalui perkataan) dan doa fi’liyyah (melalui perbuatan seperti pemakanan, pengambilan ubat atau herba dalam soal merancang jantina anak).
“Jika pasangan sudah memiliki ramai anak perempuan dan mahukan anak lelaki maka berusaha dan berdoalah pada Allah agar dikurniakan anak lelaki pula. Jika Allah perkenankan doa tersebut maka makbullah permintaannya.


Seperti mana kisah Maryam iaitu ketika dia berada dalam saat-saat genting selepas melahirkan anaknya Nabi Isa a.s. Tiba-tiba Nabi Isa bercakap “kau goncanglah pokok tamar, nescaya akan berguguranlah buah tamar itu.”
Maka Maryam yang keletihan selepas melahirkan berusaha dengan bersungguh-sungguh melakukannya. Dengan keizinan Allah, gugurlah buah tamar,” ceritanya memberikan salah satu contoh usaha ikhtiar yang dimakbulkan Allah.
Kita sepatutnya sentiasa bersangka baik dengan dugaan atau apa sahaja yang dikurniakan oleh Allah kepada kita. Setiap ibu bapa perlu ditekankan tentang keyakinan mengikut ilmu yang dipelajari. Sesungguhnya apa yang Allah SWT tentukan itu adalah lebih baik daripada apa yang kita harapkan.
Tambah Ustaz Mohd Ali lagi, setiap yang Allah kurniakan kepada kita ada rahsia di sebaliknya yang kita sebagai hamba-Nya tidak tahu sama sekali. Sebaiknya kita redha dengan amanah (anak) Allah dan didik mereka dengan sebaiknya.


“Terima sahaja ketentuan Allah kerana ada hikmah yang tersembunyi. Walaupun sudah amalkan pemakanan dan lain-lain usaha untuk mendapat anak jantina tertentu tetapi jika tidak mendapatnya janganlah berasa kecewa. Redha dengan ketentuan Allah. Walaupun semua anak yang dimiliki adalah perempuan, bersyukurlah kerana ketahuilah bahawa setiap anak perempuan akan mendoakan kesejahteraan ibu dan ayah di akhirat kelak,” katanya.
Beliau turut memberitahu ada Hadis Nabi yang bermaksud “sesiapa yang mempunyai tiga orang anak perempuan dan mendidiknya menjadi anak yang solehah maka aku dan dia seperti ini (Rasulullah mengangkat jari telunjuk dan jari tengahnya) menggambarkan rapatnya hubungan bapa anak perempuan itu dengan Baginda.
Sahabat bertanya kalau dua anak perempuan? Ya jawab Rasulullah lagi.Maknanya mendidik anak perempuan juga ada kelebihannya.
Kesimpulannya, penentuan jantina anak patut kita serahkan kepada Allah SWT. Apa yang penting sebagai ibu bapa kita didik mereka (anak lelaki atau perempuan) menjadi anak yang soleh/solehah dengan sebaiknya tanpa berasa kecewa dengan jantina anak yang dikurniakan.

Wednesday, September 22, 2010

HILANG NIKMAT

Kelmarin hari yg paling menyeksakan bagi aku...
seluruh badan menyucuk2 macam kena penyet di lori trealer...
Malam tu pegi klinik dah awal dah tp no 18????
Sambil tgu giliran sambil lap air mata tau...
Jumper jer Dr, dia nak bg surat suh aku masuk spital
Masuk Air! sebab darah aku terlampau rendah
Mana la dok rendah...dari pagi just air jer yg masuk
Semua makanan aku tgk tak berselera
Untuk pertama kalinya aku pandang makanan cam gt ok!
Slalunyer mende dok sedap pung kalo aku yg makan
Semua org ingat sedap hokey...
walau pd hakikatnyer makanan tu hampeh!
Slalu kalo aku demam pun makan tetap makan
Dok pernah ada istilah "DOK SELERA"
Walaupun aku alahan muntah2 lepas makan
Aku tetap MAKAN...muntah no2...
Tapi mareng mmg tahap kronik
aku tgk seme mende plain jer...
Barulah aku tau cam ganer org kater takde selera
Slalu biler org kater takde selera mesti aku heran
Cam ganer laa rupernyer takde selera
Baru aku paham cam ganer perasaan Hencik Hubby
Time dia demam aku slalu paksa2 makan
Bagaimana perasaan putri biler aku marah2 sbb tak makan
Means....aku dah hilang satu nikmat...
NIKMAT MAKAN....huhuhuhu

Hari ni ok sket dari smalam...
Dah boleh angkat kaki...dah boleh drive
kepala tetap pening2 lalat...
Macam terasa2 lagi beratnyer...
Tapi ok laaa dari mareng...Alhamdulillah...
Tapi Nikmat Makan tetap hilang
Pagi tadi masa suap Cik Kaka Nasik Dagang
Aku makan 2 mulut jer...takde rasa gaper2
Rasa nasik dagang ker...nasik biasa ker...sama jer
Ikan pun tak terasa ikan...adusss
Berat benar dugaan kali ni...
Tapi aku kena paksa gak...kalo tak...SPITAL!
Oh mintak dijauhkan....

Baby? Alhamdulillah smalam scan ok jer...
Sehak Walafiat kater Dr walaupun aku tak makan
Sebab dia kat dalam dah cukup zat
Kalo org kater alahan tu hazak....
AKU PERCAYA HOKEY.....(sambil angguk kepala laju2)

Tuesday, September 21, 2010

DUGAAN KE....BALASAN????

Aku pung dok tau nok klasfikasikan DUGAAN ke BALASAN...Inilah kali pertama dan aku harap sesangat kali terakhir untuk aku rasa semua ni...huhuhuhu...sangat tidak larat hokey...='(

Slalu kalo orang bercerita jer pasal Alahan...pasal demam...pasal sakit...aku blur....sumpah! aku mmg blur...daripada 09 Julai 1981 aku kenal dunia, inilah kali pertama aku rasa cam gini. Kalo demam pung, soru tetap soru....takat2 berair idung sore serak sakit tekak jer laaa....dah 3 org makhluk menumpang duduk dalam rahim ni, ke3-3 dah selamat kuar dan membesar dengan jayanyer...tapi aku dok pernah gini tauw.....huhuhuhu....3-3 org putri aku tak pernah sekali pung alahan, dari hari pertama dia ada dalam rahim...smpi la jenguk dunia. Tapi kali ni? dari hari mula2 lagi dia duk kat dalam ni aku dah start tak sehak...sampailah tahap paling kroniknyer hari ni. Slalu Hencik Hubby mengadu sakit2 badan kalo time dia demam...aku blur. aku mmg tak pernah rasa! kalo maa aku demam sampai tak leh bangun bgtu kater macam sendi2 nak luruh...aku blur jugak sebab mmg aku dok pernah! hari ni....aku rasa semua tu...dari nak lelapkan mata semalam smpi lah saat aku menaip ni. Seluruh badan cam kena cucuk2...sentuh jer gaper2 rasa cam nak luruh habis sendi2...kalo smalam aku leh lagi merangkak...hari ni nak mengesot pung aku tak larat! Celik jer mata pagi tadi aku dah menangis...korang pernah tgk aku nangis??? tapi hari ni aku menangis tau...Alhamdulillah Allah mengurniakan aku seorang suami yg perihatin dan sebaik2 manusia. Dari dia celik mata, dia basuhkan bj2 skoloh putri2, dia setelkan kain2 dlm mesin basuh yg dah lama sgt aku dok care...dia siap2 sendiri n pegi cari makanan pagi untuk putri3 sblm pada dia turun umah. Dia ada kursus hari ni...dia tak kesah lewat dan dia tak kesah berkejar balik time rehat tengahari utk uruskan putri2 nak ke sekolah.

Sepanjang aku mengandungkan 3 org putri yg lepas2, aku always gagah kesana kemari...tak pernah aku rasa terganggu dengan perut yg makin membesar. Sedo2 dah sampai masanya diorang nak jenguk dunia...tu pung Allah bagi aku rasa sesingkat singkatnyer rasa sakit masa nak bersalin. Kali ni aku diuji atau balasan utk aku? Diuji sebab sebelum2 ni aku tak pernah rasa Alahan....demam....Balasan mungkin sebab aku "ter" gah bercakap yg aku tak pernah rasa semua ni bila saing2 bercerita bagaimana seksanyer mereka time alahan siap terpaksa dimasukkan ke spital lagi.mungkin kadang2 kiter cuma berniat nak berkongsikan pengalaman kite tapi "ter" GAH bercakap yg kiter sokmo2 rilek jer time mengandung, skali Allah bagi cash! dari hari mula2 dia membentuk seketul darah sehinggalah dia nak membentuk kepada seorang insan. Sesungguhnyer aku alpa yg Allah itu Maha Adil....huhuhuhu...

Ramai yg menjangkakan aku mengandungkan BABy BOY...tapi pada aku dan Hencik Hubby tak kesah pung Boy ke Girl...Asalkan rezeki yg datangnya dari Dia ni lahir dengan Sehat dan tanpa cacat celanya...InsyaAllah...Tapi kalo tanya, nak ke rasa mengandung camni skali lagi???? oh noooooooo.....aku tak sanggup dah...=( slalu aku tanya pada Hencik Hubby "Guane ruper la org yg nak kuor dari perut Mama ni sampai cam gini skali Mama kena tanggung....huhuhuhu"

Mungkin jugak dah terlampau banyak dosa aku kat muka bumi ni dan Allah membayarnyer sekarang untuk mengurangkan beban aku diSana nanti? Mungkin...sebab sakit tu kan penghampus dosa...sepatutnyer aku tak boleh merunggut tapi bersyukur kan? Semoga aku akan lebih tabah utk hari2 esok dan inilah kali terakhir....

Korang doa2kanlah Aku dan Baby selamat sehingga dia menjenguk dunia erk...=)

Monday, September 20, 2010

fotografer termuda...=)

Ada gaya????? sampai congek sapa kaki tripod
ni masa org duk sibuk2 posing
dia ala2 amek gambo laaaa.....hahahhaha
Yang ni dok tau ah gaya gaper
carik angle terbaek punya kot...=))
siap tutup2 mata gitu...
Ada berani nak upah fotografer ini?
Sila contact Mamanyer selaku pengurus yer...
hehhehehe...semoga Cik Kaka menjadi seorang yg berjaya
Amin......=)

Sunday, September 19, 2010

BLOGWALKING AWARD 2010

Award ni dah basi benornyer...huhuhuhu
dari seorang sahabat...

Sorry dik...bkn tak mboh terima award ni...
bkn tak mboh jawab tag...
sibuk ngan wek2...ngan jait2...=)
ni i dah jawab erk...lap u...
Tengkiu 4 da award....slalu masuk blog u
p as silent reader jer...heheheheh

soalan 1

Apakah yang bermain difikiran anda sekarang?
Biler alahan ni nak berakhir...huhuhuhuuh...kenapalah baby dera mama cam gini...huhuhuhuhu
Soalan 2
Apakah nama samaran anda?

Kat umah n kat kg orang pgl = Along @ K.Long
Member2 skoloh rendah pgl = Yatie
Masuk sek nengah Tok Jiring = Yatie & Shay....muahahahhaha...sebab aku kikis kapur kat name tag tgl perkataan ROSHAYATI
Sek Teknik = Yatie
Masuk Poli = Sbb ada 2 org Yatie dlm kelas aku...diorang tukor nama aku ke nama glemer baru...SHA...hahahahahaha
Masuk U = Ada pangkat....KAK Tie...tua dah....woooooo
Anak2 sedara & Kuarga sebelah Hubby = Mok Chik...Kak Chik....
En Hubby panggil ??? = Honey....hehehehehe


Soalan 3
Siapakah 3 orang yang paling kamu sayang?
1) Hencik Zuraimi Zahari a.k.a Hencik somi....(nok masuk sorga dok????kena la syg dia dulu kan?????hahahahha)
2) My Abah...My Maa...My Adik2....
3) Saper lg erk????hurm....ubuh jer la saper2 rasa2 nak suh aku sayang dia....=)
soalan 4
Panggilan untuk si dia?
Dia tu My Hubby la kan??? hehehhehe....i panggil dia...SAYANG

Soalan 5
Hadiah yang anda impikan daripada seseorang yang istimewa?
Sony dah dapat....TV LCD Plasma 42" dah ler....hahahahahahha....gurau jer...hadiah paling istimewa kalau Hencik Hubby dapat sayang....cintakan saya sampai mati....=)

Soalan 6
Blog mana yang anda selalu lawat?
Blog My sister....My Future Brother In Law...My Friends...n Blog yg aku rasa org tu pandai gilo mengarang....hehehehhehe...

p/s : hope cik wawa puas hati yer...walau lewat menjawab, tak bermakna i tak sayang tau....ngeh ngeh ngeh

moral n dok bermoral

hari ni hari yg paling dok rok antara hari2 lain...='(
pagi2 lg Cik Kaka mari kat mama n say
"mama...perut adik tak dok gaper2...kosong..."
sangat sedey hokey....huhuhuhuhu...
tapi mama mmg dok larat sgt....
kejutkan hencik zuraimi ajak gi kedai...cari makan...
p sblm tu nak kena iron bj skoloh dulu
belam2 iron belam2 kesat air mata....dok larat...='(

Ada yg bertanya..."teruk sgt ke alahan?"
ada jugak yg kater..."dok kang dok biasa lg, dh nk msk 4 kan?"
siyes! nih first time rasa cam gini...huhuhu
yg lain2 seme boleh melompat2 lagi smpi 8,9 bln tu
Siap boleh main badminton lagi petang2....
tapi...kali ini sgt berat dugaannyer...
jgnkan kater nk angkat puyok belanga sudip kuali
nak angkat kaki pung memaksa hokey....

nak citer pasal moral n dok bermoral benornyer
takde kaitan ngan citer2 diatas yer...
ptg satni rasa nak makan laksa penang
hencik hubby ajak p makan kat pantai paka...
tgh2 makan tu aku terpandang la sorang ayah muda...
bkn sengaja nk pandang dia sbb dia smart ke haper ke
tapi...disebabkan aku mmg alahan ngan asap rokok
kalo pegi kedai makan, mende tu la yg paling aku alah
ASAP ROKOK.....
kebangangan si ayah muda tu mmg terserlah laa...
kalo dia yg nak mati awal tu, ada aku kesah?
tapi yg aku mmg rasa sgt kebangangan dia tu sebab...
dia isap rokok...sambil pangku anak dia!
umur dalam 5,6 bln cam gitu ah
buduh laaaa....siap anak tu terteleng2 lagi tgk si ayah
mengagah2 anak dia sambil asap kuar berkepul2
dari mulut...idung...mujur tlinge tu tak leh wak kuar asap!
aper punyer bangang laaa manusia ni...
yg si ibu lok....tersengeh2 jer....grrrr

kalo ada yg tanya, "laki ko tak isap rokok ker?"
"bapak ko tak isap ker?"
jawapan : "mmg takde sorang pung dlm umah aku tu isap ok..."
aku bkn kesah sgt bab2 isap rokok ni...
p kalo laki aku yg isap...mmg aku kesah!
p reti2 laaa...buat aper ko beranakkan budak tu
kalo nak suh mati awal
baik lahir jer tu ko cekik sampai mati
dari menderita sakit itu ini dgn sedut asap ko tu...
n aku rasa org yg isap rokok kat kedai makan adalah
SANGAT TIDAK BERMORAL!!!

p/s : sory pd yg terasa...aku sedikit sentap...=(

Friday, September 17, 2010

demam

Start jer raya...demam pung start...
bermula ngan Cik Kaka...pastu merebak...merebak...
Serumah demam...ni pung dok sedap badan lagi
Aby pung muntah2 lagi...kakak pung kung kang kung kang lg...
Papa pung dok berapa sendik lagi...
Cik Kaka jer hok neting2 sokmo
Pakai bateri energizer gamoknyer...
celik mata jer cas penuh lalu doh...adeiiiii
Mama??? masih lg dok leh bau dapur...
rasa macam ada mende basi lekat dalam lubang tekok
hari2 wek....wek....huhuhuhuhuhhu
tapi makan tetap diteruskan....hahahahahhaha
Sib baik hencik Zuraimi setia membuka beg duit baru dia
membayar di kaunter restoran2....hehehhehehe...sorry yang...
mmg dok larat sesangat....heaven! leh duk kg ari tu
bangun pagi jer dah tersedia atas meja...
tengahari pung...malam pung...
sebut jer nak makan makan gaper even jemput bilis!
p dok leh masuk time maa masak
bau tumis bawang tu pung dah cukup buat isi perut terburai...=(
makan pung dok rasa gaper pung benor...
p telan tetap telan....=)
Maa kater "Along makan wak gaper dok au, pah2 makan curoh lalu..."
doh...kalu dok makan lapo...p lepas jer makan yer glegok nak kuor
nok waner.....huhuhuhuhuhu....biler la nak berakhir ni...
p kena bersiap sedia la untuk beli baju sluor baru
dang selera mari gok....nimbang pung serun tgk i ni
muahahahhaha...takut musing jarum....kuang2...=)
byk mende nak update...p gok dok larat...
tunggu jer la erk, kalu ada....ada ah...
kalu tak dok? sesuka suki ati aku la...blog aku kang....hehehehhe
chow....adios amigos!

Thursday, September 16, 2010

rayer 2010

Wif my lovely Hubby...=)


Mr Zuraimi Family...=)

My Big Family...=)

Cantek dok???? hahahhahaha....love U All!!!!

Hurm...sbetulnyer disebalik gambo2 ini ada citernyer...
hehehhehehe....gambo ini adalah dilakonkan semula...
Muahahahhahahah.....sebab????
Pagi raya Pertama tu Abah kena kejer
Lepas jer smayang raya, bersiap2 gi kubur Arwah Mok
Pastu ke umah mertua....so takde can bergambo lg...
Petang raya lok berkejor ke KB...
Raya ke-2 sepupu bertunang kat KB...
Petang lewat doh baru tolok balik...
Raya ke-3 sibuk kesana kemari memenuhi undangan umah terbuka
Raya ke-4 ke umah bekas cikgu hencik Zuraimi
Raya ke-5 Hencik Hubby dah kejer...
ke-6 duk umah jer...Hencik Hubby MC...demam...
Raya ke-6 petang la gambo2 ini dilakonkan semula...
hehehhehehe...sib baik abah sporting...
Ikut hajer karenah hanak2....=))
Raya ke-7 dah ada semula kat Paka...
Hencik Hubby kejer dah....=(
ok, to be cont...kesimpulan seme2...
seme orang umah DEMAM....huhuhuhu

Tuesday, September 7, 2010

lega...dah boleh bersiaran...

bersawang2 oh blog nih...huhuhuhu...sibuk wei sbln ni...sibuk jait manik....sibuk wek2...adeiiii...hari ni baru leh tarik napas lega...sigh! p malam karang dah kena start wak sekut raya oh...dok wak gaper satu agih ni...

S.T.O.P....takat ni dulu, amek nama jer bersihkan sawang, pasni baru aktif muler...=)

Selamat memperabiskan pose....n Selamat Menyambut Aidilfitri...=)

Friday, August 27, 2010

150 juta


Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”


Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu


“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”


Dah lebih seratus lima puluh juta kali


Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya

sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

"saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

Lagu ni ditujukan khas buat Hencik ZURAIMI ZAHARI yg terchenta....I lap U so mah!!!!....hehehheehe

Hencik zuraimi lirik ni kena ngan U...=)

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”

&

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua

Tuesday, August 24, 2010

Tarraaaa!!!!!!!! My Lovely SONY DSC TX-5


Citer....mareng ms alah gi ke Mesra Mall
Sj2 kater kat Hencik Zuraimi

" Syg, kalo nok beli kamera...kena servey betul2 ah ork...
macam sida ari tu siap ngan tripod...ada hadiah sony MP3 lg...
kena servey byk kedai gok ah ork?"

Hencik Hubby berpaling n buat2 gatal molop

" Ker nok gi malam ni? "

Aku????? muahahahhaha...pucuk dicita ulam mendatang ler

" Jom! hehehhehe"

Hencik Hubby skali agih berpaling mencari kepastian

"Sungguh? doh kiter g ah karang, pah anak balik skoloh...
kiter buka tengah jalan kang..."

Adeiiii...sesungguhnyer aku telah jatuh chenta skali lg
Pada? pada Hencik Zuraimi laaa weiiii
Kalo dok jatuh chenta ke dia hagak2 bleh ke sambo kamera tuh?
Butang bijik mato la menjait 3,4 bulan baru leh beli...waaa
Hencik Hubby mmg payah nak menghampakan

Hencik Hubby dengan baik ati tlh membiaya penuh
Sebab??? hehheheheh...sebagai tanda TERIMA KASIH
sebab??? InsyaAllah taun depan Hencik Hubby akan jadik
ayah utk kali ke-4...sesuatu yg sgt2 Hencik Hubby harapkn
Kalo ikutkan dia, anak dia leni SE BAS MINI wei...
Doakan semuanyer selamat hokey...
dok sanggup nak tgk muka keciwa Hencik Hubby skali lg
Dulu dah skali sblm pada Cik Kaka...
Punya la dia eksited, habis org doh yer kb
Tup2...tak dok rejeki...mmg dia frust sgt
sedey sgt tgk dia...sbb tu la aku merelakan Cik Kaka tu
Hahahhah...merelakan tu...dok tahan...hahahaha
Sbb...kalo aku...tak mboh ramai2 pung...
Aku fening ngan budak2 ni...
Nih pung kes terpencil sbb Hencik Hubby yg uruskan
Dari hari mula2 jenguk dunia...smpi anak2 dia pdi basuh berak sdiri
Mmg dia yg uruskan...Opppssss....lari topik la =)

Berbalik pada SONY DSC TX-5 yer...ngeh ngeh ngeh
Petang mareng kami berbuka dekat LAGEND's
hahahaah...sebelah legends da...
Stesen Petronas kat tepi tu....muahahahaha
Makan mee Goreng + Kepok keping...Air Botol
Kenyang gak...dalam keter pung jadi...=)

Sampai Kuantan Parade Kul 8.45 malam kot...
Masuk kedai yg kami tgk ari tuh...
Hajat2 nak servey jer dulu...skali hah engko!
Hencik Hubby tya ada dok kaler Pink Air Bandung
Tokey tu kb stok kat kedai tu tak dok
Nanti nak tya kedai dia yg se agih...
Skali ada! jam2 tu gak Hencik Hubby kompem beli!
Terkujat den...buat2 terkujattt....hahahhahaha
Macam Mimpi jer...dah jadik hak milik mutlak dah
Dah tak yah juling2 mata jait manik...
hahahah...kastemer, jgn bimbang....abaikan statement itew
hahahahahahah....walaupun malas i akan gagahkan jugak!

Lepas beli tu masuk The Store jap
Menyambar 3,4 lai sluor bj utk putri2
p dok leh lama sbb lewat doh siap yer tutup2 tu aku duk dlm agih!
muakakakak...Cik Kaka lok bleh nak Berak!!!
Sib baik Hencik Hubby bawak...aku Q nak membayar
Pastu siap2 bayar aku panik tgk pintu semua kunci
Sib baik Penyelamat aku datang...ultromen cosmo i ler...=)
Kuar ikut pintu bawah skali...
Soping itew akan di kontiniu ari jumaat ni...InsyaAllah!
Untuk putri bertiga jer...mama papa? pakai jer yg mana ada...
hhehehehhe....


Last not least....I Lap U Hencik Zuraimi....
Lap u so mah!!! muah2...=))
Taun depan i beranak lg yer...
u simpan untuk LCD Plasma 42" lak...hahahahahaha
Abaikan! gurauan semata2...hehehehe
TQ sbb penuhi wish Pn Wife...
Tak beli kamera pun mmg i dah sayang u
U beli lagi2 laa i sayang...muahahahahah....peace!!!
U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service