JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Wednesday, January 6, 2010

BUDAK KECIK PERASAN BESO...

Agak2 kenal dop budok maner hok pakai baju sekolah kat bawah nih???? hahahhahahah....tu lah Zulaika Zuraimi yg berumur 2 taun 4 bulan lebih...Baju2 sekolah kakak2nyer seme tempah ngan nekma dia yg jaitkan. Dia tgk kakak2nyer ada baju sekolah dia pun nak gok ler...nek yer pung jaitkan lah sepasang. Lengkap ngan tudung tuh dok tahan...muakakakakakkak...


Ralik jer duk main masa tgu kakak2 yer siap nak gi skoloh hari pertama sekoloh tuh. Kena antor n tgu kejap pasal kena tukar kelas untuk darjah 2 n 3 nih. Kakak masuk kelas Al-Bukhari dan Aby kelas Ar-Radzi...kakak ain kelas yg pertama, aby lak kelas no.2...terpaksa la En Hubby tunggu nak masuk kelas kakak...aku tunggu aby...ika??? hehhehehhehe...terkujat abis orang kat sekoloh tgk dia. Ingat darjah 1!!! lalu jer mesti dengor org tegur "keciknyer...!!!!" pening mama ngan papa nak menjawab. Dari taun lepas lagi ika mengamuk cari baju sekoloh getek nok gi skoloh. Taun nih nek dia memakbulkanlah permintaan budak kecik nih...sia yg siap awal dari kakak2nyer nak gi skoloh. Siap lengkap ngan jilbabnyer...baju...kain...anak tudung...kasut jer tak dok hok padan ngan dia. Masa duk beli beg skoloh kakak2 tu lg dia semangat...masuk jer kedai terus heret beg dia tuh. Masa membayar tuh, tak bercadang pung nak bayar yg dia...dia tgk jer time aku bayar beg kakak2 dia...pastu datang dekat ngan aku kater "bayar laa! " beg dia....tergelak abis org dalam kedai tuh...ngan tokey2 kedai skali gelakkan dia. Kesian la pulak tgk...terpaksa la bayar gak yg dia....

Nak gi skoloh naik beskal....hehhehehehe...beskal tu beli masa cuti skoloh ari tuh...lamer doh yer mengamuk nak beskal...sapa dok leh lalu tepi kedai beskal. Se lagi..."rasuah" sebab time 4 ari En Hubby kejer tu angkut ngan dia2 skali balik paka. Nek yer tak mboh jaga sebab malam2 dia mengamuk cari mama, nak tido ngan mama...siang hari celik jer mata cari nek...hehehehhe....

Time nak balik lepas kakak2 masuk kelas lagi se hal...dia ngamuk tak mboh balik, nak duk dalam kelas sama ngan kakak....adei...tensen aku. Last2 En Hubby kabo nak gi beli cekelat dulu...la haper la...baru la nak balik...2,3 ari nih pung time kakak2 bersiap nak gi skolah dia sibuk la nak pakai seragam gak...terpaksa la mama bekerja lebih taun nih dalam mengosok baju kain jilbab sekolah....adei...mama lagi.......huhuhuhuhuhu....mintak2 semangat yg ada nih berterusan sampai ke besar la...jgn time kecik jer bersemangat. Dah beso kang malas lok nok skoloh...hehehheh...bukan mende tak mboh antor lagi skoloh kecik2 nih, kalu ikutkan tadika berlambak tapi...takut dia puasan skoloh awal2 nih...takut yer bosan blajo, beso sket tak mboh skoloh oh...tu jer...se agih...pada aku, biarlah dia jadik budak puas2 padan ngan umur dia...jgn beso sblm pada masa. Bukan kiter dapat ganti balik zaman kecik dia....kiter pung pernah kecik kan????
semoga putri3 mama menjadik onsan yg berguna dan berjaya dalam hidup di dunia & akhirat....amin....

1 comment:

LifER said...

onsan lah! hhahahaha~budak pelik kembali ke skolah!

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service