JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Friday, March 19, 2010

AKU YG TERASA HATI

Aku x pernah terasa hati lebih2 ngan memember dari skolah lagi...tapi hari nih aku cukup terasa hati n biler teringat jer aku rasa sebak jer. Apalah salah aku agaknyer....saing dari tadika lagi, duk depan umah jer, kalu dia laung jer dari umah dia tuh mmg dengornyer kat umah aku nih...depan umah ok! Hari nih hari besar dia, tapi dia boleh luper ajak member dia yg bersaing dari tadika lagi nih. Logik ker? Mulernyer aku tak der la terasa sangat, tapi biler dah sorang...sorang...memember yg jauh dekat tepon aku tya nak pegi masa maner umah saing yg kawen tuh mmg aku terasa hati. Biler aku kater..."nok gi ganer org dok jemput aku..." seme saing2 lain terkejut...masakan memember yg duk jauh2 tuh dia boleh tepon antor kad bagai, aku yg duk depan umah nih jer dia luper. Aku tau dia nak kawen pun dari member aku...aku kater dalam hati kot dia pesan kat maa aku kot...aku balik tanya maa aku ada tak mak dia bagitau apa2 kat maa aku means dia pesan kat mak dia suh ajak aku skali ke haper ker masa mak dia datang umah panggil maa aku nak buat kejer makan...maa aku pung terkejut gok ah, maa aku kater tak dok kabo gaper pung, mok dia mari ajak maa jer. Terkilan gak aku...lepas tuh, sorang...sorang...member jauh dekat tepon aku tya nak pegi masa mana...

Baru kejap satni dia tepon....tapi aku dah tawat hati. Aku x angkat. Bayangkan...hari nih buat majlis...hari nih baru nak tepon aku...skrg dah pukul 12.30...kalau semalam masa maa aku pegi tolong2 tuh dia pesan kat maa aku ker, takde la aku nak terasa macam hari nih. Kalau duk jauh dari umah aku pun aku tak terasa mana...nih depan umah! org yg lalu lalang pun tya dah gi blum kat saing kawen...maner la aku dok terasa...

saing aku yang duk puncak klate tuh pung reti cari umah aku kat paka! semata nak hantar sdiri kad nak ajak pegi kat dia kawen...aku bukan berkira sangat...cukup dengan tepon ker....msg ker sepatah bagitau...tu namanyer kiter bersaing. Saing2 aku yg duk kat kg nih, maner2 yg ajak aku mmg aku akan sampai gak ganer2 pung...apatah lagi yg depan umah, depan mata. Setakat nih, rata2 saing aku jauh dekat reti nak mengajak aku mana2 yg masih contact tuh...kalau jauh kiter boleh la considerkan banyak alasan...mmg tak terasa langsung. tapi depan umah....memang aku terasa! aku kecik hati! kalau member yg tak baik maner tak dernyer aku nak kesah...nih mmg baik dari tadika lagi...

tapi takpe la...aku tetap doakan saing aku tuh bahagia seumur hidup...tak dernyer saingmu ini nak doakan bukan2 dengan keterlupaanmu itu...cuma meluahkan keterasaan hati sebagai saing yg bersaing dari tadika yg duduk depan umah jer...

p/s : pesanan pada memember yg nak kawen...tak mboh ajak saingmu yg jauh nih tak kesah laa...tapi pandang2 la saing2 yg sebelah, depan, belakang umah yer...jgn sampai saingmu terasa hati macam aku nih....

2 comments:

nuratikahseman said...

sedihnye...apa kata malam nih mung call dia..buat2 tnya kabo..

ciK LyndaWawa igUana said...

kak, saya lum kawen...jgn terasa hati ngan saye ye..nanti saya jemput..tau..tau...cheers=)

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service