JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Thursday, May 27, 2010

KEJAM KER????

5,6 bln dah mama bg warning...tp putri2 tetap cam gt gok hari2...
Setiap kali simpan jadual...buat kejer sekolah...
mama pesan..."amek buku yg nak jer...yg tak guna x yah lah amek..."
tapi...satu rak buku tu ada atas lantai....tiap2 kali!
Dah tak terkire yg mama simpan...last2 mama biar jer tgu putri2 balik sekolah n simpan sdiri
hasilnyer? tetap cam gitu gok...hari2...hari2...hari2...
Mama pesan, bgn pagi kemas katil...tapi "kubang hadya sokmo..."
Mama kater...tuala sangkut lepas mandi....tetap "perok atas lata..."
Mama suh kemas bilik...slagi volume mama x tinggi slagi tu x b'gerak
5 minit jer kemas...pastu balik asal smuler, macam tongkang kena tsunami
Biler mama x tahan, mama pukul! sampai berbirat2...
Ingat mama x tau ke yg mama pukul tu sakit?
Setiap kali lepas pukul...mama masuk menangis dlm bilik...
Mama rasa bersalah sebab pukul sbb mama tau kalo mama pukul mama pukul banyak...mama tak akan pukul sikit2...
Kalo papa ada, diam2 mama akan suh papa tgk
teruk ker...terlebih ker...
Sebagaimana sakitnya anak2 mama kena pukul macam tu la sakitnya di hati mama
Tapi...hari2 dan hari2...putri2 tetap camtu gak...
Mama rasa jalan akhir...pisahkan putri berdua
Asingkan...
Duduk bilik masing2...jalankan tanggungjawab masing2...
Lepas ni mama tak kan dengar lagi...
Bukan kakak buat...aby buat...
Adik tak mboh amek tapi kakak suh amek...
Tak akan dengar lg orang tu kater ke orang ni...
Orang tu tuduh orang tu...
Mama tak sakit hati biler mama suruh tido putri2 masih "bergelekek"
Mama tak sakit hati biler mama suh mandi org tu suh org ni org ni suh org tu...
Mama tak sakit ati biler tya tuala saper nih duk atas lantai
Kakak kater tuala adik...
Adik kater kakak guna last satni...padahal masing2 dah ada yg masing...
Mama tak sakit hati biler tgk buku2 penuh atas lantai tapi masing2 tak mengaku...
Pasni bilik memasing, tanggungjawab memasing...
Arap2 usaha mama ni berhasil
Mama bkn niat utk berlaku kejam, cuma nak suh anak2 mama ada disiplin...ada rasa tanggungjawab memasing...
harapan mama biler berpeluang masuk hostel nanti boleh bawa diri dah
takde la mama susah hati...
Boleh ke kemas katil sdiri...
Boleh ker basuh baju sdiri...
Boleh ker urus diri sdiri...
Boleh ker jaga barang sdiri...
Boleh ker berdikari...
Boleh ker berdisiplin....
Biler dah duk ramai2...biler kiter tak leh nak bawak diri....
Takleh nak urus diri...takleh nak berdikari
Takde disiplin...
Orang tak suka kawan ngan kiter tau?
Jadi...awal2 ni mama usaha setakat mama mampu..
Sebab anak2 mama bukan selamanyer akan duk celah ketiak mama
Macam TOK BAH kater...anak2 ni kiter bela sampai darjah 6 jer...
Sebab biler masuk jer form 1 seme anak2 akan tinggalkan kiter
Bawak diri ke asrama....balik jarang2 skali...Masa akan lebih byk dihabiskan diasrama...
Berterusan sampai masuk U...kuar U...kejer...
Dan sehingga ada keluarga memasing...
Jadi...masa utk kiter & anak2 cuma sehingga DARJAH 6...
Guna sebaik-baiknya masa tu....
Sebab tu sblm Putri2 mama sampai ke "masa" tu
Mama tak mboh lg marah2...mama tak mboh pukul2....
Mama tak mboh naikkan suara...mama nak duduk baik2 jer....
Mama tau perasaan kena marah...kena pukul...
Sebab kecik2 dulu mama pun kena marah...kena pukul dek NEKMA...
Sebab tu besar ni mama jadik "orang"...Alhamdulillah...
Tu la harapan mama biler mama terpaksa marah & pukul Putri3 mama
Marah & Pukul bukan kerana BENCI...tapi kerana terlalu SAYANG....
Takde sorang pun Ibu dalam dunia ni Bencikan anak yg dikendong selama 9 bulan 10 hari...
Takde sorang pun Ibu dalam dunia ni Bencikan anak yg dilahirkan dengan rasa sakit yg tak terluah dengan kata2 untuk menggambarkan rasa sakit tu...

2 comments:

nadhs kayel said...

salam..
anak2 saya pun mcm tu gak..kena tinggi suara baru nak dengar kata..tapi lebih buat dari dengar..dah la ummi nyer ni cepat tangan..dapat jaga anak2 sendiri sampai umur 12 tahun memang seronok dan puas..anak sulung saya umur 8 thn dah kena antar dok asrama.ayah dia yg nak..skang ni dia dah 9 thn.sedey..masa dia bnyk kat sekolah dari dgn kita.kadang2 rasa x adil lak untuk dia banding adik2 dia.tapi sume ni untuk kebaikkan dia jugak..sape x sayang anak kan...
hehe..melalut panjang lebar dah ni..kenal saya x..kita pernah gak jumpa..tapi jarang2 sembang..so..,salam kenal...

HoNEybUneE said...

tu ar...saya pun cepat kaki tgn suara seme2 skali...tu yg kadang2 wat tak nampak jer...kalo anak sorang mmg la boleh nak bentuk cam ganer2...nih 3 orang 3 jenis peel...hahahahaha...sbb tu la kot Allah bagi pahala banyak2 kat ibu...=)

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service