JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Saturday, July 17, 2010

Biskut...Raya & Rindu....

SEKUT RAYA !!! hehehehhehehehhe
Nih sekut feberet My Mom....=)
Pagi takdi duk godek2 tenet juper resepi nih
Sekaler aku pakai taram jer...campak2 jer
Kali nih aku ikut 100% resepi yer bagi
Hasil : BERJAYA & SEDAP
selama ni pung aku wak sedak gok p sedap hok ni skettttt jer


Kalo wak biskut raya mesti ingat ke arwah mok (Tok aku pgl mok)
Setiap kali nak raya aku akan buat 2 bekas utk setiap jenis
kalo 7,8 jenis umah aku...umah tok aku pung 7,8 jenis ah
Dah beberapa taun beraya tanpa Arwah...sedih...='(
Pernah ada sekali pagi raya tu, semua anak2 dia tak balik
Aku mmg duk ngan dia dari kecik...
biler dah beso tu br duk ngan Maa & Abah
P dekat jer jaraknyer umah Arwah ngan umah Maa & Abah
Dia balik jer semayang raya terus masuk dalam bilik, kunci!
Aku paham sgt dah...mesti dia sedih...
Tetiap kali raya mesti dia berharap semua anak2 dia balik
Abah aku jer anak dia yg setia tetiap kali pagi raya
Sblm semayang raya tu mmg wajib mengadap Arwah dulu!
Dah jadi kewajiban dah mende tu...
Salam2 mintak maaf ngan dia dulu...
Kami pun bermaafan ngan Abah & Maa kat umah Arwah
Antara cucu2nya, kami2 jer yg tak pernah lawan cakap dia
Lebih2 lagi i ler....hehehehehehehe
Tetiap kali kalo dia berleber, aku duk diam & dengo jer
Lepas dia senyap jer mesti aku tanya
" Sudoh oh? orang nok balik doh ni..."
Aku mmg dok pernah lawan cakap...salah ker betul ker
aku bagi can jer kat dia berleber sampai dia puas
Aku dok akan tglkan dia berleber sorang2
Aku jenis yg nampok jer kerah kekung p byk dok sapa ati ah
Atas tiket nama orang tua, mmg aku dok lawan balik
Hurm...pagi raya yg aku kater dia masuk bilik kunci tu
Ari tu Maa & Abah terlewat...jadi dang yer gi masjid dulu
Aku yg first ketuk2 pintu nak salam ngan dia
Masa bersalam ngan dia ari tu dia nangis...
Arwah kata : " Mok maroh2 sokmo ke mum pung,
mum cucu hok Mok paling sayang.
Mum dok rajin lawan mulut Mok,
Mok blebe pung mum senyap jer..."
Sebab tu gak ler kalo sepupu2 aku citer gaper2 pasal Arwah
Aku akan kater : " Mok kabo doh...aku cucu hok Mok paling sayang! "
Arwah suker blebe & marah2...tp hati dia baik...
Pantang dengo anak2 susah...dia yg dulu hulur bantuan
Macam Abah laa...n macam aku! kah kah kah
boleh ker kater gt???
Suker hati aku la kan...blog aku....hahahhahahahaha
P siyes, macam Abah...Leni koho lah ke tua koho wahi blebe =)
Sebijik macam arwah...
ni kalo abah bacer ni sah2 kena sekeh ni
Masa Arwah meninggal, Abah yg paling sedih...
Arwah meninggal pung di riba Abah...
org yg terakhir arwah pandang pun abah
Arwah pernah kabo, Abah anak yg paling dia sayang
Kalo Arwah kater gaper2 pung, abah tak akan lawan mulut dia
betul ker...salah ker...Arwah pukul pun abah tak melawan, lari pun tidak,
mengelak pun tidak...tapi Abah jenis tak cakap byk
P Abah like i la jugak...jenis ho ha ho ha....hahahahahha
Cuma ngan Arwah jer abah dok cakap banyok
Kalo Abah dengo jer Arwah demam, 
kami adik beradik ngan maa skali
Dipaksa rela gi jenguk...Abah?
hari2 dia lalu ikut depan umah mok dia
Dapat tgk bumbung umah pun takpe....
kalo tgk jer pintu tingkap tertutup rapat,
mesti abah susah hati
Nama dia nak gi jalan2 berborak bersembang idak ler...
Aku pung gt la jugok...jenis dok cakap byk ngan Arwah
Lebih banyak mendengar dari berkata-kata
Tapi...setiap hari masa Arwah ada dulu
aku mesti tgk muka dia sekali sari
Masa alah balik kejer, tetiap hari aku akan beli makanan utk dia
Doh....spjg perjalanan balik setiap hari ada pasar malam!
Aku sampai umah dia, pgl bagi makanan...balik!
tu jer yg aku buat hari2...sehinggalah Arwah sakit
Sekali tu masa Arwah masuk hospital
dia rasa nak makan tepung bungkus yg slalu aku bawak balik...
setiap pagi lepas punch card,
aku pecut motor ke spital antor kueh tu
Dan kueh tu yg dia makan banyak spjg duk spital tu
Kadang2 terasa macam Arwah masih ada
Pergi tempat yg jauh tak balik2....
Lepas Arwah meninggal, abah demam dekat 2 bulan
Rindukan Mak dia...
Abah slalu kater kat maa
kalo aku boleh ikut mok gi etek, aku gi doh...
Abah kater, Perasaan RINDU kat mak dia tak terluah dgn kata2
Rasa sakit sangat dalam dada...rasa sesak jer nak bernafas...
Rasa nak pegi jenguk macam yg slalu dia buat...
tapi dok tau nak gi tgk kat mana
Masa Arwah menghembuskan nafas terakhir
Abah macam hilang punca...blur...
suara pgl mak pung sebak tersekat2
Abah tak pernah berjauhan ngan Arwah dari kecik lagi
Dah berkahwin pun abah sentiasa dekat ngan Arwah
Hanya kami adik beradik tau betapa dalamnya kasih abah terhadap Arwah

Bercerita tentang mati, aku slalu rasa takut...
Aku takut aku tak dapat m'hadapi kehilangan Maa & Abah
walaupun kematian adalah suatu yg mmg pasti
walaupun kiter tak tahu siapa yg akan dipanggil dulu
Setiap kali terdengar ada diantara saing2 yg kehilangan Ibu @ Ayah
Aku serta merta rasa takut...takut akan tiba giliran aku
Giliran aku merasai kehilangan...

" Ya Allah Ya Tuhan kami...Aku bermohon kepada-Mu, berikanlah kedua Ibu Bapa ku limpahan kurniaan-Mu...Lindungilah kesihatan kedua Ibu Bapa ku...jauhkanlah diri mereka dari sebarang malapetaka dan berikan mereka kebahagiaan serta kesejahteraan Dunia & Akhirat...Amin..."

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service