JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Sunday, July 18, 2010

CERITA CINTA 5

Kater MAA aku...: Org laki ngan org puang ni dok leh kawan rapat...akan adanya perasaan lain kekgi...

Tapi...aku mati2 kater ke maa aku, yg aku ngan Abg Chik hanya kawan! kalo lebih sket pung sebab ada rasa sayang ke dia...p mmg dok terlintas pung nak berkasih bercintan cintun...aku pung dok terpikir sket pung yg Mr Zuraimi akan ada hati ke aku...kalo mereka2 yg kenal aku dari kecik...skoloh2 lu tau la bakper...hehehhehe...siap masa kecik2 dulu mek dia slalu la kater, biler la Kak Long nak jadik puang...hahahahhaha...(i dah cop anak u dah...hahahahahhaha...takde maknernyer....=)).....) p gt laaa....sepupu2 semua laki2...permainan takdenyer nak main pondok2 ni...hari2 mandi baruh...masuk rok cari buluh nak wak bedil buluh...petang2 balik skoloh petang duk berambak atas padang main bola sepak hokey!...ada la skali 2 senior2 ajak main pondok2...siap main masak2 bagai...adoiya...aku balik bgtu maa aku : "mendelah budok2 ni main...ada ker main bakor2 kueh pakai selut seme...ingat ajak org main gaper...sakit ngoh ah...wak malu jer" hahahahahha...aktiviti yg aku suker buat slain yg tersebut kat atas tu, bacer komik! bertambun2...Gila-gila...Humor...Gelihati...macam2 ah...hari2 pesan kat abah aku kalo gi bando beli buku...abah aku kater, ingat buku gila-gila macam surat kabo ker kuor hok baru hari2??? hahhahahaha...p abah tetap bawak balik buku komik untuk i tau setiap kali dia gi bando...demi Putri Sulongnyer yg terchenta ini...(adik2ku yg tersayang, sila mintah ijau! hahahaha...p betul aper, sampai lening pung i tetap rangking no1 yer...hahahahhaha) tu la sedikit sebanyak pengenalan aku dari kecik...korang bayangkan sdiri laa...kalo ada org yg luah perasaan ke aku tu mmg aku kater BUTE KER??? hahahahahha....Mr Zuraimi pun kena gok...hahhahahaha

Masa duk berkawan ngan Mr Zuraimi tu, Maa aku dah kater, org laki ngan org puang ni dok leh kawan rapat...dok leh jadik bestfriend...p aku cuba buktikan yg pendapat maa aku tu salah!...aku kang pemberontak yg berjaya...muaahahhaha...sebab kalo maa aku tya aku ada gaper2 ke ngan anak Mok Long Esah? aku mmg jawab, tak dok gaper...kawan jer...mmg maa aku cayer laa...kan i nih boleh dipercayai...heheheh...tanya Mr Zuraimi pun gt gok jawabnyer...mmg kami kawan jer... maa aku tau la "Abg Chik" jer tempat aku meluah perasaan, baloh...gurau...everything! mmg masa tu Mr Zuraimi jer sesatunya kawan aku yg paling setia. Hari2 tepon...walaupun purata 3,4 kali tepon tu, sekali jer cakap baik...yg selebihnyer baloh jer...lagipung kalo dulu purata kawan aku dari skala 1-10, 3 kawan perempuan, 7 lagi adalah kaum Adam...dan 3 orang tu masih lagi berkawan baik sampai leni...ngeh ngeh ngeh...BFF...dari tadika tu...sesaper yg termasuk senarai 3 itu sila sengeh sampai ke tlinge yer...i tau u bacer blog i...hahahahahaha....

Mr Zuraimi jugak yg banyak menegur aku kalo ada yg dok kena kat mata dia...kalo dia lalu depan umah aku, aku duk tolong maa aku ketuk gok ayam ngan pakai sluor 3 suku...mesti dia akan tepon tya..."Boleh tawaran jadik model iklan sluor pendek ker???" hahahahahah....Abah tak kesah nak pakai gaper pun slagi duk dalam pagar umah...nak kuar kena la tutup2. lg pung umah kami mmg abah sorang jer laki...bilik yg 2 pung abah tak buat dinding pemisah sehinggalah aku kawen barulah abah buat dinding kat tengah2 antara 2 bilik kami adik beradik...

Pernah gak En Hubby tanya nak gi tgk wayang ngan dia dok...masa tu KT ada lg la panggung wayang kat Plaza...p dia dok tya direct la...dia kias kabo member2 seme bawak awek, dia jer sorang2...tie nok gi? hahahahha....jawapannya tetap sama walaupung berpuluh2 kali dia tya...DOK LEH...sampai la dia kabo, ari tu dia kena jadi tukang bawak beg saing2, doh org lain bawak awek laker...dia lok dok juper awek seppak tengah jalan nak bawak pung...ajak 'org tu' tak mboh...tu la sbbnyer aku kabo kami ni best friend dalam tepon jer...dari kecik lg aku diasuh berkawan sampai kat pintu pagar jer...mmg takleh nak suka suki bawak kawan masuk main dalam umah...lg pung mmg aku dok wahi pun bawak member balik umah, kalo wak balik mesti kena rasuah 50posen ker...cekelat ker di maa aku, suh cabut rumput kat laman dia! grrr.....

Selepas peristiwa dia amek aku kat stesen bas tanjung tu, maa mintak tolong Mr Zuraimi bawak aku gi daftar kelas komputer sebelum aku masuk Politeknik...Mr Zuraimi la yg jadik dreba kadang2 tu amek aku lepas kelas kalo dia ada kat umah. Dan seingat aku, lepas kami rapat tetiap mgu pun dia balik kg...heehhehehe...sanggup lompat pagar...jadik komando tetime balik secara haram...apakah motif Mr Zuraimi bekorban sedemikian rupa? hahhahahahaha...hanya dia jer yg tau...hehehhehe....eleh ada ati ke org dok kabo...org nak kabo jer la kan? muahahahahaha....kene sekeh sebijik! hehehehehhe...ampun bang, tak buat lagi...okey2 sambung citer....=)

Memang time tu kami mmg berkawan baik...baik tak baik hinggakan Mr Zuraimi nak beli sluar kecik dia pun dia bawak aku hokey! dia malu nak tya kat promoter, dia suh aku yg gi tya...langsung promoter tu sengeh2 siap bisik2 lagi ngan member dia lepas aku tya sluar kecik org laki kat belah maner...grrr....mesti diorang ingat aku yg pakai...hellloooooo....

Tetiap malam dia kat hostel mmg dok miss la tepon aku, p setiap kali member2 tya tepon saper mesti dia jawab..."tepon ke tok aku..." "tepon ker adik aku..." ada tu dalam semalaman 2,3 kali dia tepon...cakap kejap2 jer p...takdelah bergayut berjam2...Mr Zuraimi nak bergayut berjam2? sorry selori ler...masa dah bercinta pun cakap kejap2 jer...hahahahaha...yg paling dia pentingkan adalah T.I.D.O....pernah skali dia tepon tengah2 malam, masa tu dia kat umah laaa...takkan kat public phone lok kang? hahahahaha...skali tengah cakap2 tu, kebiasaannya dia tepon p dia suh aku bercerita...tengah2 cakap tu aku heran sebab macam sunyi sepi jer. Ingatkan dia wat lawak suh teka lagu pulok doh...p tak dok lok dengo lagu tu...aku duk panggil..."abang cik! abang cik..." terdengorlah...."kroh....kroh...kroh..." TIDO!!!! boleh dia tertido....rasa2 ada dok org nak jadik awek dia kalo gt la perangai...sesuka suki hati dia jer tgh2 cakap tepon dia tido...cakap pasal tepon 2,3 kali semalaman, pernah skali tu Mr Zuraimi tepon...masa tu abah baru nak kuar umah...kejap jer, dok sapa 5 minit bercakap lepas tu letak sbb dia kater nak bagi member dia gn tepon lu, kalo awal lagi, dia tepon muler...adalah dekat 2 jam gitu dia tepon balik dan sedang molek gok abah balik umah...tgk aku ada duk cakap tepon lagi. Abah salah paham ingat aku bergayut tepon berjam2...abah jenis yg takdenyer nak marah2 ho ha ho ha ni...dia masuk bilik dia, kejap tu dia kuar bilik dia bawak tepon dalam bilik dia campak kat aku! terkujat beruk aku...abah kater " amek sutir agih nih takut dok cukup! aper ni cakap tepon berjam2...gaper yer cakap dok au..." adeiiii....nak tergelak pung ada...p seram gok ah tgk muka abah nak maroh...hahhahaha... serta merta letak tepon.

Keakraban kami mmg 2-2 family tau laa...sampaikan borang nak mintak politeknik pung Mr Zuraimi yg tolong belikan...p syarat kena gi amek gumoh yer. Hutang borang ni pun dok berbayor lagi. Aku nak bayor ari tu dia kater " kalo tak rm1000 tak yah bayor ah! " padahal borang tu rm10 jer...dan ari tu gak ler mek dia kater depan2 kami, "budak 2 org ni ada gaper2 dok au..." dan aku jawab " Mintak simpang malaikat laaa....org tak mboh ke Abg Cik! " Mr zuraimi balas balik " Kalo tie skali tak mboh ke Abg Cik, Abg Cik 1000x tak mboh ke tie..." hahahahahaha....kang dah kena tulah doh tu...sesedap rasa jer kuar mulut...

Lepas pada family Mr Zuraimi berprasangka gitu aku malu la sket nak suka2 beti umah dia kalo mek dia ke aboh dia ke panggil time aku lalu depan umah dia. Aku rela ikut jalan jauh nak balik umah maa aku...ada skali tu Maa aku kejut aku suh g antor susu umah org...aku bgn basuh2 muka amek susu dalam kotak terus naik motor, masa tu baru tya maa aku, nak gi ator umah saper? Maa aku kabo umah Mok Long Esah!....aiseh....tak mboh gi kang ada duk atas motor doh...gi kang...tebal muka...grrr...mek dia dulu slalu amek susu pekat tu sampai setengah kotak sebulan2...nak xmoh aku gi gok ah. Masa tu ujan renyai2...masa aku sampai depan pagor umah dia, masa nak angkat susu2 tu tetiba jer kotak tu carik bahagian bawah...berjerabok jatuh susu2...aku bengang doh masa tu. Dgr lok Kak Ngah dia suh Abg Cik gi tgk....tgk jer Mr Zuraimi turun dari tangga aku dah gelabah dah...kutip2 seme, sedang molek nak serah ke dia skali lagi jatuh berjerabok atas tanah...GRRR....benggang ditahap cipanzi hokey...p macam ala2 citer kuch2 hotak hang la time tu ngan ujan renyai2...mengutip susu2 yg berteraburan...hahahahhahahaa...

Mungkin gak kerana terlampau banyak kenangan antara kami...bermulanya dari seorang kawan...kepada seorang sahabat baik...bercinta...dan menjadi suami isteri...kami memahami antara satu sama lain...sebab tu kot dalam jadual sehari2 kami sehingga leni tak dok agenda baloh2...sket2 tu ada laaa...p takat 5 minit jer...selebihnya sebagaimana kami di mata umum...begitulah kami disebaliknya...=) i bangga tau jadik Pn Wife Mr Zuraimi...

To be Continued...

note : yg baik jadikan sempadan...yg buruk buang jauh2 hokey...i bercerita dari hati...sekadar berkongsi sedikit dari kenangan pahit manis KISAH CINTA....hehehheheh

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service