JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Monday, July 19, 2010

CERITA CINTA 6

MISTERI SEBUAH PERASAAN

Cayer dok kalu aku kater, walaupun kami sekampung, umah pung kalo aku tepik gumoh aku dengo jer kat umah dia...tapi...kami dok pernah berjumpa bercakap selain dari dalam tepon...tapi Mr Zuraimi ni org kepercayaan Maa aku dari dulu lagi...masa aku boleh masuk poli, nak kena setel borang...beli money order seme tu...seme Mr Zuraimi la yg tolong. Hangkut aku gi mari beli itu ini...gi post office...gi minum air kat kelulut...opsss....hahahaahha...tu dah terkuar agenda dah tu...hehehehhe....Sebab aper? sebab Maa percaya yg aku ngan Abg Chik hanya berkawan baik jer. Kalo bercintan cintun korang hagak2 Maa aku lepas ker? sorry selori ler...p kami bercinta kemudian tau...bkn bermakna kami mengkhianati kepercayaan Maa hokey...=)

Masa Besday aku yg ke 18, sblm daftar ke Politeknik...Mr Zuraimi dtg jemput aku seperti biasa dari kelas komputer...dia belanja makan kat Bt Buruk...n bagi HADIAH!!! dan...tu la hadiah pertama dari dia. Mug Garfield....ada lagu...Dan Mug tu la yg aku hangkut pegi situ sini...sampailah ditamatkan riwayat oleh putriku...huhuhuhu...sedih gilo, Mr Zuraimi janji nak ganti balik tapi...puas cari dok juper hok sama cam gitu...='( Masa besday aku tu aku masih seorang yg tak berperasaan pun lagi...biasalah kan kawan bagi hadiah besday...tapi kompius gak ler, sebab Sebrutal2 Mr Zuraimi tu reti bagi hadiah? hahahahahah...macam aku kater, nampak jer kerasan...konon dok layan lagu lembek2...layan lagu yg lompat2...tu dia yg nasihat kat aku tu...nak bukti ker? ada....dalam surat dia masa aku duk sek teknik...ghupernyer sebut jer lagu lembek mana yg dia dok tau lirik? siap leh jadik back up singer la wei...hahahahahaha...

Sehari sebelum aku gi kuantan utk Daftar Poli, Mr Zuraimi tepon malam tu...masa duk tgh cakap2 tu member dia nama Yoe mtk nak bercakap ngan aku...Yoe merangkap Talian Hayat aku utk cari Mr Zuraimi time tu...Yoe jer pakai handpon time tu...wei...time aku dulu mana la mampu nak pakai2 tepon tangan nih...jarang butir mata jer org pakai hendset...dan Yoe salah seorang darinya. Aku mmg baik laker ngan member2 dia dari dulu sampai leni...dok nati ke aku mintak no tepon la mmg dah sedia ada dlm tepon aku Mr Zuraimi save siap2 kalau2 aku tak dapat cari dia. Masa duk cakap2 tu Yoe tya la suker ke nak smbg blajo...cakap itu ini sampailah separt dia tya aku sayang ke ke Mie? Dok sayang ke nak tgl Mie? Aku tya bakper tanya gitu...cam pelik la, mende gaper la pulok...mesti mamat nih salah sangka ni hubungan aku ngan Mr Zuraimi...kejut gok ah posen...p dang agih suker2...cover...cover...Pastu dia bagitau, Mie sayang ke Tie...Kalo dang gi dnung kekgi rajin2 ah tepon ke Mie...jgn cari orang lain...dah koho pelik doh tu...p aku layan cakap lagi la sampai Mr Zuraimi amek balik tepon...aku dok puas hati la kan, aku tya la gaper hok Yoe kabo satni tu...Mr Zuraimi mati2 kater dia dok tahu la haper laa...kire malam tu abis situ ah...sambungan keesokkan harinya sebelum aku bertolak ke kuantan....mula2 cakap molek jer...dia tya pasal album kot...luper dah...p gt ah, aku kb dah tgl album dia cuma aku amek beberapa keping gambo dia dalam tu...pastu cakap2 tu terkuar la isu malam sblm tu...dan ada satu jawapan dia menyebabkan aku terhiris hati sket...terhiris tu...kah kah kah...rasa hati ah...yer kater buat masa ni dia dok terpikir lagi nak kasih2 ni, dia takut perkara hok dulu berulang balik (kes ngan ex-gf) masa aku dengo jer dia jawab gitu, Ya Allah...tetiba jer sakit hati...bukan sbb dia xmboh ke aku...sbb bkn aku pung hok luah perasaan...tapi...sbb aku rasa mcm dia samakan aku ngan ex-GF dia!!!...mmg aku hangin la wei...pekehal lak mamat ni (laki aku leni...hahahah) macam la aku yg terhegeh2 nak ke dia...masalah poblemnyer cuma nak menjernihkan mende yg member dia bgtu aku malam tu jer...member tu member baik dia, dokkan la saing tu sajer2 reka citer kan? p kemungkinan salah paham hubungan aku ngan Mr Zuraimi tu ada la...lg pun aku mmg tau dari percakapan...layanan Mr Zuraimi time tu mmg aku tergolong antara org2 yg dia sayang la kan masa tuh...(lening duk tempat teratas skali yer...hehehhehe) aku tempat dia meluah perasaan, mengadu la haper la kan...tapi jawapan dia ngan ayat yg dia karang tu macam aku ni terhegeh nak ke dia! Grrr...mmg Mr Zuraimi fail BM...bab2 karang2 ayat ni, tu yg kalo org tak kenal mana dia payah nak bersembang....hehehhehe...dan baru2 ni Mr Zuraimi ada ungkit mende nih, kalo setiap kali aku nak marah ke dia aku cuma akan jawab "hurm...hurm...hurm...hurm...hurm..." sampai bagi salam pun aku tetap jawab hurm...lepas pada dia kater gt hari tu mmg tu jer aku jawab...dia tya aku marah ker, dia bagitau itu ini...50 sen tu lamanya aku jawab hurm...hurm...dalam hati aku dah setting, rejek! pasni aku dah malas dah nak kawan ngan Abg Chik!...kire start dari aku kuar dr tranung, Mr zuraimi aku tgl jer...mulakan episod baru...reset balik la kirenyer...dari 0...dah, aku mmg tak mboh kawan dah ngan dia. Dulu mak dia yg salah paham...siap reka2 citer yg anak jantan encem dia ada awek cantek siap byk kali bawak balik umah...Mr Zuraimi gitu? takdenyer...aku bagi 2 hari jer org jadik awek dia...plus mek dia, 1/2 hari jer laaa....hahahhaahha...tu la rahsianya kenapa i jadik kesayangan Mr Zuraimi...hahahhahahah

Biler sampai kat kuantan tu mmg aku dah buang dia jauh2 dah...reset balik dah kan aku kater...sehinggalah mgu orientasi yg paling menyeksakan aku...kena rangging jiwe raga fizikal zahir batin...aku lak jenis tak leh kalo dok cukup tido muler la nak mengamuk. Ada semalam tu diorang wak aktivity gaper dok au, kul 4 pagi tido atas court bola jaring! pastu dorang kejut suh mandi n smayang subuh...aku masuk bilik aku KUNCI!!! pastu warning kat roomate aku jgn buka walaupun ada org ketuk sampai tercabut pintu tuh! aku tido!!!!...seminggu masa mgu orentasi tu mmg penggunaan tepon adalah diharamkan...tapi lepas jer bgn tido petang tu aku turun bilik pegi tepon jugak. Mmg dok tahan sesangat...dan tau dok saper yg aku tepon??? hahahahhaha...tepon Mr Zuraimi laaaa.....sebab dia jer tempat aku mengadu selama ni...adeiiiii...langsung kena marah di Yoe sbb dok tepon biler sampai sana. Yoe kater sian ke Mie, Mandi dok kenyang, mandi dok lena...tido dok basah! hari2 nengung jer kijer...pastu pantang dok kena sket jer mesti ajok org gocoh lalu...dok leh nak gurau lebih2...=) masa tu aku bleh suker2 lg laa...p dengo jer suara Mr Zuraimi terus aku menangis....waaaa...sampaikan Mr Zuraimi kalut skali siap kater gaper tau? "ke nak suh Abg Chik gi amek wak alik?" hahahahahahhaha....ingat aku g dnung holiday ker??? Pastu bermulalah episod "HUBUNGAN YG TAK BERNAMA" ada rasa sayang tapi dok tau duk level mana...ada rasa rindu tapi dok tau rindu itu untuk apa...ada rasa cemburu tapi dok tau bakpe? sehinggalah kami deside yg biar masa yg menentukan nama kepada hubungan kami...kami lebih senang dengan hubungan yg tak bernama itu...hehehehhehe...mungkin kalo Yoe dok mencetuskan persoalan tu diantara kami, takkan adanya kami hari ini...=) thank's to YOE

ok la...sambung lain kali lok...lenguh taip, lenguh mikir...hhehhehhehe

To be Continued

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service