JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Tuesday, July 20, 2010

CERITA CINTA 7

HUBUNGAN YG TAK BERNAMA - CINTA YG TAK BERMATA

Sambungan dari hok ari tuh...lepas pada tu kami baik smula. Padahal sminggu masa orientasi tu la ork dok cakap. Kah kah kah...p how sweet biler kami tau yg kami sama2 xleh putuskan persahabatan kami kan? hehhehehe...start dari tu gak kami banyak berhubung melalui surat. Dulu handset2 mana ada...public ada ah p dok kang ah aku duk hostel yer duk hostel gok, nak tepon mana? nok tepon public-public? muakakakak...sesekali aku la kena tepon...tpn Yoe...p kdg dok leh cakap gok sbb Yoe balik kg ker...Yoe ada sukan ker...kena janji bila2 nak tpn, jd tepon tu di freekan utk Mr Zuraimi malam tu. Sebagai pengerasnya...nasik lemak sebungkus...hahahhaha...ada skali tu aku tepon, Yoe ada kat blok lain, Yoe suh tpn muler dalam 15 minit, biler aku tepon muler Yoe still ada kat blok lain lagi...dia luper! pastu Yoe kabo, "kejap Tie...kejap" pastu dgr macam zup! zap! zup! zap!...kejap tu dgr Yoe bagi tepon ke Mr Zuraimi n mintak upah dia....hahahhahaha....rupernyer Yoe berlari balik ke blok dia utk bg tepon ke Mr Zuraimi!...sebenarnyer kami berhutang ngan Yoe...kan sayang kan? =)

Masa duk kat poli tetiap hari aku akan naik ke Pejabat Pentadbiran utk cek surat. Senang jer nak cam surat dari Mr Zuraimi, dia dok pernah gn sampul biasa...kebiasaannyer dia akn buat sdiri dari kertas A4 kaler ijau atau...dari helaian komik...kalau kebetulan aku tak pergi ke Pejabat Pentadbiran, roomate aku akan tolong amekkan...dan sudah kemestiannya akan ada upah!...cam gt gak ler Mr Zuraimi, kalo surat-surat tak diambil sendiri oleh empunya...alamaknyer sekurang-kurang akan dipau sebungkus nasik lemak...dalam sminggu sekurang2nyer sekeping dari Mr Zuraimi dan aku dipaksa rela oleh dia untuk menghantar surat setiap hari hokey!....grrr...kijer sampingan aku hari2 selain buat assignment adalah menulis surat kepada Mr Zuraimi. Dok cayer? nanti ada2 masa aku amek gambo surat2 yg aku tulis...kami mmg simpan surat2 kami...hehehhehe...tapi surat2 tu takde bahasa2 yg berbunga2 pung...byk kepada mengadu...bercerita apa yg kami buat hari2...sesekali diselitkan rasa rindu...=) dan kebanyakkannya pesanan utk memasing...surat2 tu jer jadi penghubung dan pengubat. Setiap daripada surat yg dihantar oleh Mr Zuraimi akan ada edition yg berbeza...kalo edisi Biru Mata Hitamku, maknanya surat tu ditulis dalam bahasa inggeris laaa....ada gak edisi Kanta Pembesar, maknanya nak bacer surat tu kena guna kanta pembesar sbb bayangkan selai A4 dibahagikan 6, utk 1 daripada 6 tu akan dijadikan selai kertas kajang yg mana Mr Zuraimi menulis dengan font size yg sangat kecil yg memerlukan kanta utk membacanya tau!...kalau ditulis dalam A4 normal menjadikan 2 lai kertas!!!...mencabar minda sangat2 nak membacer setiap daripada surat2 dia...adeiii...kalo sampul surat tu diperbuat dari helaian komik yg kartun tu dlm aksi tendangan siap yg berapi2 maknanya surat tu surat marah!...hok klakonyer surat maroh tu ah, siap ada sambungan tuh...to be continued...adeiiii....nak sedih kena maroh dok jadi biler bacer ngelas2 ayat tu ada To be Continued....maknanya surat selepas tu ada surat sambungan marah yg sblmnya....hahahahahahhahahahaha...kalo orang lain bagi duit suh tepon, Mr Zuraimi bg stok setem suh tulis surat ke dia...muahahahahhaha.....

Mr Zuraimi seorang yg sangat payoh utk dilayan...sangat payah utk difahami...tapi dia sangat2 caring! tak sesuai langsung ngan perwatakkan dia...hehehehehe...Kalo aku ni seorang yg pakai redah jer gaper2, Mr Zuraimi lak suker buat sesuatu dgn perancangan...

Semester Pertama, Mr Zuraimi tak pernah datang jenguk skali pung aku kat kuantan...tapi setiap kali aku balik ke Tranung mmg dia akan tgu di Stesen Bas...tapi bukan dia yg hantar balik umah pung...Abah yg akan datang amek aku kat Stesen Bas. Cuma...kalo sepatutnya bas aku sampai kul 7 ptg kat KT, aku akan suh abah datang amek kul 9 malam...maknanya kami ada 2 jam utk bertemu...bersembang...p takdelah istilah dating...hehhehehehe...Pastu kalo aku nak naik bas utk ke kuantan, Mr Zuraimi akan temankan sampai aku naik bas...Pahang hari Ahad adalah hari cuti, Tranung dok...jadi setiapkali aku nak naik bas ke kuantan mesti Mr Zuraimi akan kuar secara haram...dalam istilah lain "TEMBO ASRAMA"...semata2 utk temankan aku sampai aku naik bas. Ada sehari tu kami kantoi ngan Aboh Mr Zuraimi. Adeiiii....Masa duk sedap bersembang kat tempat duduk tgu bas kat kaunter tiket Transnasional, aku terpandang Aboh berjalan menuju ke kaunter tiket dan berdiri betul2 depan kami! Aku Angkat surat Khabar Metro, Mr Zuraimi pegang sebelah, aku pegang sebelah...hahahhahahaha...bayangkan, Paper Metro bukan beso maner pung...kongsi pgg sebelah sorang pulok...adeiiii, aku dok tahan nok suker, aku suh Mr Zuraimi pegang Paper n tegur Aboh dia. Terkujat Aboh tgk Anak jantan dia ada duk bando sedangkan hari tu hari ahad, mestilah ada kelas hari ahad! p Aboh dari dulu sampailah lening, cool jer...hehehheheh....Jauh sket dari stesen bas Aboh tepon mek kabo..." Padan doh la mek, anak jantan awok kuor ganer asrama, ari nih ari ahad, yer ada duk stesen bas tgu kak long Pok Di naik bas..."

Aku Semester 2, Mr Zuraimi start LI kat Petronas Penapisan Terengganu kat Kerteh...dekat la sket...Kerteh - Kuantan...Kalo aku nak ke Kuantan, Mr Zuraimi akan suh aku beti kat Kerteh dan dia akan hantar aku ke Kuantan. Ada 2,3 orang member dia ingat aku ni adik dia...Member sekelas ngan aku kat Poli ingat Zuraimi Abang aku. hehehehe...Mana la member2 nak percaya yg aku nih ada Pakwe...kebetulan lak ada sorang classmate kenal Mr Zuraimi, slalu nampak Mr Zuraimi kat berek Polis masa Mr Zuraimi duk umah mak sedara dia masa skoloh teknik dulu...Budak tu la yg buat mulut kater Mr Zuraimi tu abang aku...=) Masa semester 2 ni la Mr Zuraimi slalu jer datang Kuantan kat aku biler dia cuti, dia kejer 4 hari cuti 4 hari, hari pertama cuti dia akan spend masa dia ngan aku, lepas tu baru dia akan balik ke Kg...bukan buat gaper pung, takat gi makan kat TC...jalan2 kat Megamall ker...Kuantan Parade ker...lepas tu balik...kalo aku ada kelas, Mr Zuraimi cuma amek aku lepas kuliah, gi makan kat TC...hantar balik...dia pung balik Tranung. Masa duk kat Fasa 3 ni slalu gak la bab2 tepon2 ni...kalo masa duk ILPP tu gn tepon Yoe, masa duk fasa 3 gn tpn Mr Kadri...tapi time tu takde tepon yg bteri kecik molek nih, paling canggih pun bateri ala2 pekong anjing pung mampos gt...hahahhaha...dan kalo nak bergayut, member dia nih akan standbykan 3,4 biji bateri spare...lepas abis gn sutir, member dia suka rela tolong cas...kah kah kah...sorang lagi talian hayat kami yg byk berjasa menjayakan hubungan tak bernama kami nih....hehehehhehe...kami pernah berterima kasih ker kat org2 yg pernah berjasa nih? hurm...rasanya setiap kali lepas gn tepon aku dah ucapkan time kasih kot...dah kot...hurm...dah....kompem dah...=)

Sehinggalah ada satu hari tu sorang member Mr Zuraimi tya, mende hubungan Mr Zuraimi ngan aku sebetulnyer , seingat aku lepas dia terima byk2 surat dlm sminggu dan aku bg hadiah baju + perfume utk besday Mr Zuraimi...dan Mr Zuraimi sayang dok sebenornya ke aku...Soklan tu membuatkan Mr Zuraimi berpikir panjang...dia bagitau aku malam tu...jawapan kami tetap sama " sayang tu mmg sayang...tapi dok tau sayang antara kami tu takat mana..." Kalo nak kater kami ni member2, kami dah melangkaui garis persahabatan...tapi kalo nak kater kami bercinta? kami tak pernah ucap I Love U, U Love Me...kami dok guna perkataan RINDU...kami gn perkataan INGAT..."Tie ingat dok ke Abg Chik?" "Abang Chik Ingat dok ke orang?" pelik kan? hurm...susah...susah...

Masa dalam kami berkawan, Mr Zuraimi masih lg menerima email...surat dari ramai budak pompuan...tapi aku rilek jer...ada satu rahsia yg aku citer kat Mr Zuraimi selepas kami kawen. Hahahahhaha...rahsia ni...masa dalam berkawan tu slalu gak aku teman dia gi CC...pastu rajin la dia buka email...bacer email depan aku...aku nih cepat jer menangkap kalo org buat gaper2 depan aku...termasuklah password dia...hahhaahhaha...hurm, masa aku duk hostel, sblm masuk ke blok aku ada CC...setiapkali sblm ke kelas aku akan singgah kat CC, cek email dia...kalo ada email dari budak pompuan mana2 pun aku akan delete! aku dok bacer2 pung just delete terus. Pastu alah balik kelas pung aku beti kat CC dulu...cek email n delete!...tapiiiii...aku dok pernah mengamuk2 marah2 ngan Mr Zuraimi pasal ni hokey...i'm cool what!...hahahahah....bagi aku dok jadi milik aku pung lg Mr Zuraimi tu, buat gaper la aku nak marah2...ngamuk2...buang karan jer...p mende tu berterusan sampailah inbox dia kosong...takde msg...=) Lepas kawen baru aku bgtu kat dia, aku kabo aku nak bgtu se mende sbb sebetulnyer aku ada gak ler rasa bersalah buat mende tu kan? tapi kalo aku marah2 mengamuk2 jatuh la standart aku kan? hahahahahah dan syaratnyer Mr Zuraimi tak leh marah kalo aku bgtu...Mr Zuraimi kater, ok...aku pung bgtu la yg aku slalu delete msg2 dari awek2 kat email dia...Agak2 korang Mr Zuraimi marah dok? jawapannyer....DOK MAROH pung...yer kater " Abg suker jer honey delete....menandakan honey tu cemburu...sayang ke Abg..." p Mr Zuraimi kater gok..." oooo...pandai aaa...main kotor..." hahahahhahaahah....nak idup kan???....

Aku jenis yg payah jatuh sakit ker...demam ker...p dlm sebulan aku mesti lalui period pain. Mmg mende ni dari skolah2 lg, kalo duk kat umah tu siap abah kena dukung wak gi klinik...mmg tak larat berjalan bergerak kalo kena molek. Dan aku seorang yg sangat2 takutkan ubat2...kalo dok terpaksa mmg aku dok akan telan! setiap kali aku mengalaminya mesti Mr Zuraimi susah hati...ada skali aku siap demam lg, Mr Zuraimi sgp datang dari Kerteh semata2 utk bawak ubat jer untuk aku...masa tu dah petang sgt dah...lepas bg ubat, terus balik. Mana la i tak jatuh chenta ngan perhatian dan keperihatinan yg Mr Zuraimi curahkan untuk i tau...hahahahhaha...abaikan! Tapi Mr Zuraimi ni jenis yg suka main tarik tali, ada masa dia layan kiter macam queen dan ada masa lain dia tak endahkan kiter langsung. Mr Zuraimi amat pentingkan kepercayaan...jgn sesekali mengkhianati kepercayaan dia terhadap kiter walaupun perkara kecik beso kuman pung...suker mengamuk...oppssss...tershashul....sowwryyy....hahahhahahaa....p tu la hakikatnyer...dulu aku slalu pikir, saperlah yg malang akan jadik makwe makhluk bernama Zuraimi ni....rupernyer...aku laaa!!!! dulu aku mmg dok pernah mengamuk ker...marah2 ker kat dia...walaupung dia slalu cari idea nak suh aku marah, aku mmg xakan marah!...cool...p lening jgn coba2...i hantar u balik umah mak u baru tau....keh keh keh....

Walaupung masa tu kami dok letakkan nama pada hubungan kami, kami slalu berkorban utk satu sama lain...Walaupun Mr Zuraimi kejer ngan Petronas, sepanjang kami berkawan...berkasih...aku mmg tak harapkan dia utk bayar makanan aku. Kalo aku ada duit, aku yg akan belanja makan, kalo dia ada duit, dia yg bayarkan makan kami...dia pun dok pernah mewahkan aku dgn barang2 ke haper ke sbb aku yg xmboh...aku xmboh andai satu masa kekgi hubungan kami dok berjaya sesedap rasa jer dia kater "aku perabis byk oh ke dia..." sekurang2nyer aku leh kater "makan dia pun aku bayor..."hahahahahhaha....tp Mr Zuraimi tak akan mengungkitnyer...dia jenis yg nak suap ke mulut dia ler-ler pung kalo org mintak dia akan bg! biler dah kawen ngan i jer i ajor suh pentingkan diri sdiri...muakakakak.....

Pernah skali masa tu elaun dia belum masuk, dia tepon bgtu yg mgu ni kemungkinan dah xleh tepon sehingga la elaun masuk. Aku tya "doh abg cik ada duit dok nok makan? " yer kabo..."ada agih 5 inggit..." 5 hinggit??? aku suh dia gn duit tu isi myk motor meh pinjam duit aku. Aku nih lak eksen, aku ingat maa aku dah masukkan duit blanjer...biasa2 time tu maa aku dah masukkan dah...so kat tgn time tu ada rm52...aku bg ke Mr Zuraimi rm50, tgl lg rm2, tup2 aku gi cek kat atm, maa dok masuk agih! ala padan doh laaa...nok mintak smuler??? idak ler...nak tepon maa? aku mmg dok akan teponnya...sminggu tu aku bawak bekal jemput bilis gi kuliah!!!...pagi2 kejo bas poli yg kebiasaannya aku naik teksi jer...singgit. Bas poli tak yah bayo...p mmg nasib aku baik sminggu tu, ada2 jer org tu org ni belanja makan. hahahahah....yg ni pung aku citer kat Mr Zuraimi lepas kami kawen....sampai dia kejer tetap pun aku tak pernah mintak duit ngan dia tau...dok cayer? try interbiu Mr Zuraimi dgr yer kata gaper.....hehehehehe...

Nak citer gaper agih hah??? hurm....pasal Mr Zuraimi melamar i utk jadik awek dia??? ngeh ngeh ngeh....ngantok ah...sambung lelain kali ah...hahhahaahahha

To Be Continued...

note : i tau u bacer yang...hehehhehe...i tau u tak marah i bercerita pasal kiter kan??? i love u so much! i sayangkan u dari dulu lg kan....hehheheheh

1 comment:

Anonymous said...

Nice fill someone in on and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service