JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Friday, July 16, 2010

Sayang MAA....Sayang ABAH!!!!

2,3 hari lepas BUMBLEBEE aku wak hal...pagi masa pegi antor En Hubby gi kejer, ok lagi...masa tengahari tu antor putri2 skoloh pun ok lagi...tetiba jer petang masa nak gi amek skoloh putri2 tu dia mogok! start2 dok idup...baru jer aku ngan En Hubby menarik nafas legar ari tu sbb memikirkan dah berada di pertengahan bulan, p tak dok gaper2 masalah problemo macam bulan2 yg lepas2 sejak dari bln 12 taun lepas lagi, masalah lepas se-se datang...taun ni mmg sah2 dah taun RIMAU mengamuk...tetiap bulan ader jer yg di kekohnyer...adeiiii....

Ingatkan dah tengah2 bln takde gaper2 kire dah berada kat zone:selamat la bulan nih...tetiba jer mari masalah baru...p aku? heran...cam leh redha jer...sebab dah berbulan2 cam gini jer...hehehehe...cuma mula2 tu cam sakit gak kepala nak cari pitis mana la pulok tengah2 bln ni...sambil berjalan gi amek putri2 kat skoloh ngan Cik Kaka yg amek alih tempat kakaknyer yg kena chicken pox 2 mgu lepas...giliran dia lak...

Bahagian En Hubby, lepas jer aku tepon bgtu keter dok idup, dia terus seram sejuk, menyocok2 satu badan...terus tak leh nak wak kejer...sib baek dah petang dah time tu...sampai jer umah aku tya nak makan ker nak minum ker...semua tak mboh, ingatkan dia bergurau jer kater rasa nak demam...tau dah dia susah hati tapi tak terpikir lak sampai boleh demam...biasanya aku la yg akan kater..."rasa nak demam eh..." dok demam2 starang pung...p nih siap lepas2 mandi tu berselimut lingkup. Lepas2 berbuka pose tu aku baring tepi dia, tersentuh jer badan, Ya Allah...panas gilo...dok jadi sapa aku nak susoh ati, klako tgk En Hubby demam terkejut punya pasal...hahahahahha....

Pagi keesokkan tu En Hubby dah janji ngan member dia nak gi kedai beki keter...alih2 start2 idup! p still la bunyi alarm sblm hidup tu...wak gi kedai tu tokey kedai cek2 bateri tak dok masalah, pengecas dia pun ok...p dok tau ke masalah sbetul lagi laaa....adeiiiiiiiiii.....nak antor proton pun, fulus tgh bermasalah...masalah tul laaa....tgu gaji dulu laaa...

Nak dijadikan citer, hari yg sama, Adik aku hilang Beg duit ngan Kamera...kena curi kat Lab tempat dia buat research...selama ni takde pun kejadian cam gt...lagipun Lab dia tu bknnya tempat public yg org kuar masuk...aku hangin la kalo kater tak de rezeki...rezeki kiter dah p org curi tu kire rezeki dia ke ganer? ada ke rezeki curi? boleh bayangkan kesedihan adik aku...2 semester kompol duit not rm5 nak beli ke kamera tu...dah la ari tuh aku dah buat lemas kat Gambang...Nampak gayanya raya taun ni tak dok gambo ler...kamera aku yg mati lemas tu pung tak berganti lagi...sedih...sedih...

Malam tadi maa tepon...tya jadi dok balik, adeiiii saloh information la pulak...org bagitau nak balik mgu depan...dia dah siap2 kari ikan lagi...huhuhuhu...feberet tu...abah kalo dgr jer anak sulong ni nak balik mesti cari ikan suh maa masak lebih sket sebab aku suka ratah lauk....hahahhaha....pastu abah suh maa tya ada duit tak nak beki keter tuh, kalo tak dok nak bagi pinjam. Tu la MAA & ABAH aku okey...pantang dengor anak susah...baru jer aku duk gurau2 ngan En Hubby nak tepon abah suh jual lembu sekor 2...kah kah kah...takde maknernyer...sajer gatal molop...maa ofer tadi pung aku jawab "ada byk agih pitis ni...." hahhahahaha....mmg abah kompem2 susah hati tau hal nih...tu yg malas nak bercerita tu...dgr sibuk skali interprame kat blkg masa bercakap ngan maa...kalo kak long nak guna dulu amek laa...hahahahha....sejujurnya aku bagitau, sepanjang aku ngan En Hubby kawen, mmg kami tak pernah membebankan masalah kami kepada Orang tua kami...susah senang hanya kami berdua jer tau... Lagisatu sebab mengapa En Hubby sangat menyayangi Mertuanya...Susah kami Maa & Abah yg terlebih dulu amek tahu...walaupun kami tak pernah bercerita tapi Maa & Abah mmg memahami keadaan kami. Masa kami susah...mereka org pertama yg akan menghulurkan tgn...dari mula2 kami kawen sampai anak 3... sebab tu la En Hubby tak pernah berkire dari segi tenaga...duit ke haper ke ngan Maa & Abah. Pantang lambat kuor dari molop Maa nak gi mana2 dia dah siap2 amek cuti dah...pantang dengor Maa ker Abah ker sunggut mende tu mende ni, dia dok nanti maa mintak pun dia dah sediakan...Maa & Abah mmg dok pernah mintak apa2 pung dari dia, bkn menantu...anak sekali pung...yg kiter bagi tu walaupun rege singgit pung dia akan terima macam rege berjuta.

Masa aku sambung blaja dulu pung tugas2 menjaga putri3 tergalas di bahu Maa & Abah. Yang tu pung aku tak terbalas dah...masa aku kejer dulu...urusan putri3 semua Maa & abah yg buat...sampaikan pernah beberapakali motor rosak, Maa sanggup berjalan kaki 4km pegi amek putri2 kat skoloh...Kadang2 abah berkejor, balik jer dari trip antor org gi Pulau bergegas ke skoloh amek cucu2nya...antor gumoh, gi semula sambung kejer dia...tak pernah merunggut walau sekali pung.sebab tu jugak la boleh jer bonus ari tuh En Hubby tak teragak2 dah belikan Maa motor baru walaupun Putri3 sekarang dah berada didalam jagaan kami. Sebab tu jugaklah masa mula2 kami tglkan umah maa mari duk Paka ni hampir 6 bulan lebih barang dapur Maa tak abes2...hahahahaha...sebabnye masa aku kejer dulu, tetiap bulan, samada barang dapur habis ke dok ker mmg aku akan beli mende yg sama tetiap bulan. Aku akan pastikan Maa aku takdok sebab nak kena kuor gi kedai. Kalau sabun basuh rasa ngan kedai kat kg tu byk kat tempat basuh umah Maa lagi...berpuluh peket! ubat gigi...sabun boleh buka kedai...tu belum masuk minyak, kicap, sos & yg sewaktu dengannya laaa....hahahahhahaha...

Kadang2 bkn duit yg kiter harapkan masa dalam kesusahan...cukup dengan memahami dan sedikit keprihatinan. Bknnya menambahkan lagi rasa susah hati...macam tadi, aku belum lg mengadu aper2, tapi cepat jer Abah suh Maa tepon tya...tu pun dah cukup buat aku ngan En Hubby rasa dihargai dan masih ada yang sayang.

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service