JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Friday, August 27, 2010

150 juta


Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”


Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu


“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”


Dah lebih seratus lima puluh juta kali


Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya

sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–

"saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

Lagu ni ditujukan khas buat Hencik ZURAIMI ZAHARI yg terchenta....I lap U so mah!!!!....hehehheehe

Hencik zuraimi lirik ni kena ngan U...=)

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”

&

“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua

Tuesday, August 24, 2010

Tarraaaa!!!!!!!! My Lovely SONY DSC TX-5


Citer....mareng ms alah gi ke Mesra Mall
Sj2 kater kat Hencik Zuraimi

" Syg, kalo nok beli kamera...kena servey betul2 ah ork...
macam sida ari tu siap ngan tripod...ada hadiah sony MP3 lg...
kena servey byk kedai gok ah ork?"

Hencik Hubby berpaling n buat2 gatal molop

" Ker nok gi malam ni? "

Aku????? muahahahhaha...pucuk dicita ulam mendatang ler

" Jom! hehehhehe"

Hencik Hubby skali agih berpaling mencari kepastian

"Sungguh? doh kiter g ah karang, pah anak balik skoloh...
kiter buka tengah jalan kang..."

Adeiiii...sesungguhnyer aku telah jatuh chenta skali lg
Pada? pada Hencik Zuraimi laaa weiiii
Kalo dok jatuh chenta ke dia hagak2 bleh ke sambo kamera tuh?
Butang bijik mato la menjait 3,4 bulan baru leh beli...waaa
Hencik Hubby mmg payah nak menghampakan

Hencik Hubby dengan baik ati tlh membiaya penuh
Sebab??? hehheheheh...sebagai tanda TERIMA KASIH
sebab??? InsyaAllah taun depan Hencik Hubby akan jadik
ayah utk kali ke-4...sesuatu yg sgt2 Hencik Hubby harapkn
Kalo ikutkan dia, anak dia leni SE BAS MINI wei...
Doakan semuanyer selamat hokey...
dok sanggup nak tgk muka keciwa Hencik Hubby skali lg
Dulu dah skali sblm pada Cik Kaka...
Punya la dia eksited, habis org doh yer kb
Tup2...tak dok rejeki...mmg dia frust sgt
sedey sgt tgk dia...sbb tu la aku merelakan Cik Kaka tu
Hahahhah...merelakan tu...dok tahan...hahahaha
Sbb...kalo aku...tak mboh ramai2 pung...
Aku fening ngan budak2 ni...
Nih pung kes terpencil sbb Hencik Hubby yg uruskan
Dari hari mula2 jenguk dunia...smpi anak2 dia pdi basuh berak sdiri
Mmg dia yg uruskan...Opppssss....lari topik la =)

Berbalik pada SONY DSC TX-5 yer...ngeh ngeh ngeh
Petang mareng kami berbuka dekat LAGEND's
hahahaah...sebelah legends da...
Stesen Petronas kat tepi tu....muahahahaha
Makan mee Goreng + Kepok keping...Air Botol
Kenyang gak...dalam keter pung jadi...=)

Sampai Kuantan Parade Kul 8.45 malam kot...
Masuk kedai yg kami tgk ari tuh...
Hajat2 nak servey jer dulu...skali hah engko!
Hencik Hubby tya ada dok kaler Pink Air Bandung
Tokey tu kb stok kat kedai tu tak dok
Nanti nak tya kedai dia yg se agih...
Skali ada! jam2 tu gak Hencik Hubby kompem beli!
Terkujat den...buat2 terkujattt....hahahhahaha
Macam Mimpi jer...dah jadik hak milik mutlak dah
Dah tak yah juling2 mata jait manik...
hahahah...kastemer, jgn bimbang....abaikan statement itew
hahahahahahah....walaupun malas i akan gagahkan jugak!

Lepas beli tu masuk The Store jap
Menyambar 3,4 lai sluor bj utk putri2
p dok leh lama sbb lewat doh siap yer tutup2 tu aku duk dlm agih!
muakakakak...Cik Kaka lok bleh nak Berak!!!
Sib baik Hencik Hubby bawak...aku Q nak membayar
Pastu siap2 bayar aku panik tgk pintu semua kunci
Sib baik Penyelamat aku datang...ultromen cosmo i ler...=)
Kuar ikut pintu bawah skali...
Soping itew akan di kontiniu ari jumaat ni...InsyaAllah!
Untuk putri bertiga jer...mama papa? pakai jer yg mana ada...
hhehehehhe....


Last not least....I Lap U Hencik Zuraimi....
Lap u so mah!!! muah2...=))
Taun depan i beranak lg yer...
u simpan untuk LCD Plasma 42" lak...hahahahahaha
Abaikan! gurauan semata2...hehehehe
TQ sbb penuhi wish Pn Wife...
Tak beli kamera pun mmg i dah sayang u
U beli lagi2 laa i sayang...muahahahahah....peace!!!

Tuesday, August 10, 2010

PENANTIAN TELAH BERAKHIR....Alhamdulillah...=) doa2kan selamat...


Alhamdullillah...syukur sesangat...
dah lama berusaha sampai rasa macam nak putus asa jer
Lama???hahahahah...dari bln 2 awal taun ni baru beno...
p tetiap bulan berharap Cik P dok mari...
Ganer la org hok tgu bertaun2 tu ork?...hurm...
Nih dok abis agih sengeh ni...
En Hubby pung sengeh dok katup agih...
Alhamdulillah ngan rezeki yg Allah bagi ni...=)
P dok kompem lg ni sbb dok gi cek soheh kat klinik agih
harap2 lekat laa...dan selamat sehingga menjenguk dunia
Doa2kanlah yer...=)

Ketika Allah Memilihmu Untukku....


Ketika Allah Memilihmu Untukku..

 
Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..

Ingin ku beri tahu padamu..

Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..

Orang tua yg begitu sempurna..

Dengan cinta yg begitu membuncah..

Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..

Maka, padamu ku katakan..

Saat Allah memilihmu dalam hidupku,

Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..

Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..


 
Padamu yang Allah pilihkan untukku..

Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,

Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..

Maka, ketika Dia memilihmu untukku,

Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.

Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..

Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..

Karena kelak kita akan satu..

Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,

Kau dan aku akan menjadi 'kita'..

 
Padamu yg Allah pilihkan untukku..

Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,

Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..

Maka ketika Dia memilihmu untukku,

Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..

Itulah visi pernikahan kita..

Ibadah pada-Nya ta'ala..


 
Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..

Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..

Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..

Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,

Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..

Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..

Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..

Namun tatap mataku, tersenyumlah..

Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..

Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..

Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..

Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


 
Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..

Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..

Maka dimataku kau adalah yang terindah,

Kata2mu adalah titah untukku,

Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..

Maka kalau kau berkenan ku meminta..

Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…

Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..


 
Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…

Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..

Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..

Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,

Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..

Yang darahnya mengalir darah syuhada..

Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..

Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..

Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..

 
Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…

Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,

Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..

Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..

Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..

 
-----@***@-----




Kredit to :
( Oleh Aztriana 180610/ 01'50 Makassar.. ^_^v )

 
Dari Ummu Salamah, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : "Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, maka ia akan masuk surga." (HR. Ahmad dan Thabrani)




Sunday, August 8, 2010

DATING BERJADUAL...hehehheheh

Perkara yg slalu aku buat ngan En Hubby
Bila balik kampung....=)

Kami akan kuar dating walaupun utk sejam dua
Hanya kami berdua jer....hehehhehe
Sokmo2 kalu balik kg mmg kami akan buat mende ni
Nekma ngan Tok Bah dah paham sgt
Kalo tgk kami bersiap2 tu Nek @ Tok Bah akan
bawak lari Cik Kaka...=)
Kami perlukan masa utk berdua...
Lari sekejap dari pandangan putri3
Lari sekejap dari tanggungjawab...
Lari sekejap ke dunia kami berdua
walaupun utk sejam...=)
Tujuan utama nak gi beli barang dapur ke maa jer
dah dekat2 pose, cukupkan barang dapur maa dulu
kami dok leh balik macam dulu2...
so kami gi cari awal2 biar cukup lengkap
Aktiviti sampingan...berdating la kejap
kat maner kali nih?


Kedai Air Buah kat Sbrg Takir...
Dok makan pung...just minum2 jer...
bersembang2...


Nih air aku...air Kiwi...
mmg mabeles ah...p mintak yg sedang2 jer
Aku duk suker ngan hencik zuraimi pasal balang...
Rm35 sebalang...giloooo...buleh letak ikan kelisa dalam yer
bapok beso!!!
minum yg sedang pung se'eh urat2 perut
kalo yg tu...mati kembung ah...jd ikan buntal!
hahahahhahaha....
P kalo mari se family mungkin kami akan order sebalang
Nok try gok...hehehhehehhe
Sebalang, campur seme2 buah hok ada...
agak2 rasa ganer la ork??? hehehehhehe

Yg kaler kuning tu air En Hubby
feberet dia mempelam campur honey dew


En hubby tengah menikmati air dia
masa air dia baru luah 1/3...aku dah tgl 1/4!
hahahhahaa...dahaga giloooo masa tu
pening bersesak2 dalam mydin sblm tu
ramai yg teramat2 org
mari maner laaa ramai gitu rakyat tranung
hok klakonyer aku turun dulu
En Hubby cari parking
Aku budget yer dok leh parking agih
sambil amek barang tu aku msg laa
xpe la, biar aku jer kat dalam tu
En hubby duk dlm keter jer laaa...
sedo2  tersengeh2 oh tepi aku...taik ngoh ah!...grrr
pastu bg2 tugas cari brg dlm list...
cukup2 yg nak terus gi bayor...
tak dok la nak pusing2 lu...
dok larat! pening tgk ramai sangat org!


Saper kater kalo berkawen lebih dari 10 taun dah tak dok doh wak macam dalam gambo kat atas tuh???? i ngan en hubby still lg tau...hahahahhaha
petua kami lg macam masa2 berkasih?
kami berkasih bercinta dah hari2 dah...
tp dalam sebulan tu akan ada sejam dua
diperuntukkan untuk dating berdua
tanpa gangguan anak2....
mungkin lain org lain la pikiran
tapi bg kami kami perlukan sejam 2 tu
hanya kami berdua...
dan pastikan masa tu berkualiti hokey...
kami bebas bercerita...
mengenang masa2 kami berkawan...
bercinta....dan merancang masa depan...
Alhamdulillah stakat2 kawen smpi ke hari ni,
Kami masih lg org yg sama...
Cinta kami masih lg seperti dulu...
Hati kami masih pada org yg sama....
Sayang kami masih berganda dari hari ke hari
Rekod bergaduh pun masih lg 5 minit paling lama
Hehehhehe...doakan jodoh kami ini
sehingga nafas kami yg terakhir...=)

BALIK KAMPUNG...=)


PERMANDANGAN SENJA DI PANTAI KG MERANG

kg aku la tuh...hehehhehheh
Balik kg mgu nih gi jalan kat pata
Ada benting kat tengah2 laut
En Hubby ajak turun berjalan kat benting tu
Sbetulnyer lama ngat doh dok jalan pata
biasa kalu balik kg pung pusing2 ngan kete gt jer

See....Hencik Hubby beria sangat....
P dok mandi manda la sbb tak bawak aper2
Kesian lok ke putri2...
Dok budget benornyer...ingat ke ombak kuat
Kalu tau ombak linang siap ada benting tu
mmg awal2 la bawak putri3 mandi manda

Lama doh dok tgk pantai ada benting gini
masa kecik2 dulu mmg aktiviti ujung mgu la ni
mandi pantai!....hehehhehehhe
Biasa2 mesti adik2 kater...
"Long....ajak la abah mandi pata...."
sbb? suara KAK LONG jer LAKU.....hahahhaha
P pantai masa aku kecik2 dulu sgt2 cantek...
lepas jer diorang wak jeti konon2 ke tgh laut tu
langsung pantai merang hilang seri
Jeti tu merosak pemandangan bila siap
jeti yg diharap ke tgh laut jadi duk atas pasir jer
pantai jadi makin jauh..
batu2 hitam yg kat tepi bukit api tu tengelam...
LANSUNG! mmg buruk! Grrrr



Hencik Hubby dok puah ati ilang mata...
Hahahhahaha....mana la ke tahu....
Moral : beli la SONY!!!!! ngeh ngeh ngeh...
kami pernah ke dating kat pantai kg merang???
Jawapan : Never!
hahahahahha...dok pernah skali habuk
walaupun kami membesar di sini
walaupung kami kdg2 terserempak kat sini
walaupun inilah tempat kami bermain2...
walaupun umah kami cross the road jer...mauhahahaha
tapi....kami tak pernah dating kat pantai kg sdiri yer...
hehehehhehehe....


Cik Kaka yg takutkan laut pun dok ngeri tgk
Ombak mmg linang gilooo
p sian ngoh...dok leh mandi....huhuhuhu
lenkali yer dik....sian ngoh...


Papa yg sangat penyayang....=)
Setia dan sungguh sabo ngan karenah putri3
berbeza sgt ngan mama hitler....kah kah kah
Mama kureng daya tahan sabo...=P


Luper nak snap cengkerang yg ada penghuni
Hahahahha...tgh2 Cik Kaka genggam
skali makluk kat dalam nak kuor...
korek2 tapak tgn dia!...jam2 tu gok yer lepor!
tepik skali kater...

"Ada Crab dalam tuh! ada crab sepit tgn adik!!!"

Berglepor skali aku ngan En Hubby suker ke dia
Adeiiii....aku pung dok terperasan ada penghuni dlm tu


Cik Kaka tunjuk "Tijjoh"
Ala2 remis gitu...p org pgl tijjoh
Dok macam masa kami kecik2...
Masa kecik2 dulu kalo skali cari tuh
kalu dok leh 2,3 supik rok rak mmg dok soh
Kalo musim remis...
Owh...masak gulai kuning ke...
goreng merah ker...walla!!!!
Jgn la wak2 aku mengidam nak makan mende alah tu
Kalo dok...sian ler ke mr zuraimi nak gi cari mana laa
Payah yg teramat sgt nak jumpe mende alah tu leni
sangat2 rindu nak makan....huhuhuhuhu
adakah aku mengidam? hahahahahha
kalo jer...kaaallooooooo....=)
Lening, segenggam pung payah nak dapat....
petang tu cuma dapat seperiuk!
seperiuk mainan Cik Kaka....hahahahahhaa

Hah tu jer hasil tangkapan kami
Dah selamat jadi santapan Cik Kaka
Sib baik tak dok org berrebut ngan dia...
Kalo dok cukup? dok ke jadik kes naya...
Nok cari kut celah mana laaaa
tu pung sakit kaki2 mama papa kuis nak buleh ke banyak tu
Ok...sekian cerita utk hari ni...
Sambungan? esok2 ah...ngantuk!
Baru balik dari berubat Aboh En Hubby
Kat pusat Pubatan Tradisional kat Kerteh
Anak2 yer kejer laker...menantu jer la...
saper menantu??? i ler....hahahahahha...
En Hubby kejer...dok leh nak cuti
tak dok pengganti..

Monday, August 2, 2010

Kepala paipku hilang dicuri orang!!!!!

Haih!!!...terkujat, terkejut, tergamam...terkaku...seme2 TER laaa
Citernyer pagi tadi, aku TERrajin bgn pagi2
Kutip sampah2 hasil seni putri3 kat luor...
Gerak2 daun ceri...cabut rumput lebih2 kurang
Tibalah masanya aku nak gi basuh tangan...
tetiba jer aku jadi semua ter2 kat atas tu
jadi mari terpikir...

"Doh bakper paip aku gini...?"
"Doh nok buka ganer paip ni...?"
" Doh bakper nampak pelik jer...?"

Lama gok ah aku duk tenung ke paip tu
Baru lah tersedooo....tgk gambo kat bawah!


Hagak2 korang, camner nak buka paip tu???????
Saper leh tolong jawab? angkat tangan! grrrr
tapi dang agih mari terpikir...

"Doh kalu paler paip tu ilang, bakper air dok tubek?"
"Adakah??????"

Hah! korang tgk gambo2 kat bawah ni plak...


Yer....yer....mmg kat luor pung ilang!!!!
Cilaka punya cilaknat!!!
Masa mana la diorang ni wak kijer

Cepat2 masuk repot kat Mr Zuraimi...
Mr Zuraimi dah ke Balai Polis dah wat repot
Kalo tak wat report banyak ler JBA casnyer
Kalo ada repot polis, ari tu member Mr Zuraimi kena Rm10 jer

Patut la aku nak mandi pg tadi shower takde air
P air paip still ada...
Patut la aku nak basuh pinggan mangkuk takde air
Ingatkan kes org duk replace paip2 kat jalan2 tu
Kebiasaan tak dok air kat singki mmg dah biasa sgt
Lepas tak leh basuh tu laa aku merajinkan diri kuar umah tu
Ghupernyer Allah dah gerakkan hati suh tgk kat luar
Kalo tak, sampai petang pung aku dok tau...
Adeiiiii....hamprak la makhluk tu...
Dah la baju sek belum basuh...
dah gelabah dah aku...p sib baik la bj sek putri2 berpasang2
ada lg sepasang dalam bakul...
Sib baik ah....grrrrr..........


Gigih kan? macam2 la org nak cari duit ni...
mesti diorang wak kejer masa kami kuar kejap smalam
biasa kuar kejap gt mmg dok tutup pago....

Moral : walaupung kuor kejap, pagor kena kunci!!!!
U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service