JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Thursday, October 28, 2010

hilang sabar

kadang2 dlm hidup ni dlm kiter duk beringat2 tu...
ada jgk tetime kiter HILANG SABAR
Biler dah di level tu....mintak maap la yer...
sayer bkn adik beradik malaikat...
sayer sepupu sepapat gak ngan syetan...
geram...sakit hati...ada blaker ah
kiter senyap bkn maknanyer kiter stuju laker
kdg2 ada mende yg dok terluah dimulut
kiter jer yg nak jaga hati orang...
org sesedap rasa jer wak gaper2 ke kiter
tapi insyaAllah...selagi belum hilang rasa hormat
selagi adanya kewarasan...
selagi belum ada benci...
Diri ini masih mampu bertahan...

tapi...kalo hilang semua tu...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

mintak maap banyak2 yer...
saya bkn pendendam...
tapi saya INGAT SAMPAI MATI!!!!
saya buat apa2 slama ni dgn rasa ikhlas...InsyaAllah...

u & i : mintak maap kalo ada kata2 yg terkesan dihati...kdg2 mulut lebih cepat dari akal biler kiter hilang sabar. Hencik Somi takde kena mengena dlm hal ni yer...hehehehhehe...Hencik Somi adalah sebaik2 manusia...=) i lap u...

Sunday, October 17, 2010

Melalut tah haper2 ~ kalo boring...sila muntah laju2

Semenjak 2 menjak ni byk yg bersarang slm paler nih...
salah satu faktor kenapa blog ni dibiarkan bersarang (alasan...kukuh!)
hehehehe...alasan...baekkkk punya!
p gt ah, dang byk2 mari pah se-se...
senok otak mikir...adeiiiii....
p sib baik adanya hencik somi yg memahami...
angin lintang yg kdg dtg tak bg siren gaper2...
Dia tetap jadik pendengar yg setia
Putri3 yg kadang2 jadik mangsa...kesian...=(

Hanya mereka2 jer yg cukup memahami aku
Hencik Somi...Maa..Abah & Adik2...
Putri3 masih terlalu kecik utk memahami mamanyer...
Buruk baik, cacat cela aku seme diorang terima seadanya
Disebabkan aku yg sulong...
Aku tetap betul walau kdg2 aku salah =)
Kakak tetap kakak...adik tetap adik...
Hormat tetap kena hormat
Adik2...sila jgn derhaka hokey! hahahahha

29 tahun oh hidup p rasa mcm br mareng jer abis sek ren
Org kater kena terus pandang ke depan
P aku suker sekali sekaler pandang ke blkg
Sebab tu kot aku tak berapa pantas maju kedepan?
Hurm...mengarut, melalut tah haper2...
dah2!!! jgn bacer lagi...=)

Korang ni...aku kater jgn bacer...korang degil
aku kena smbg lg la nampaknyer...hehehehhe
Ada ke org bacer nih????
suka2 hati aku ah...blog aku...=)

Rindu ke Bonda ngan Ayahanda....
Rasa cam lama dah tak balik kg
Mgu ni mungkin balik....
nak pandang muker diorang puas2
Dulu sblm adanya hencik somi dlm hidup ni
Bonda & Ayahanda la segala2nya
Leni pung tetap gt gok...
Ada gaper2 mesti nak citer ke bonda...nak citer ke ayahanda
p yg tau dulu mesti la hencik somi...=)
P lepas citer kat hencik somi tetap nk cari bonda
Suker tgk bonda mengomel itu ini
Biler mulut ini kuarkan mende2 yg tak sepatutnyer kater
kdg2 dok sama pung kat mulut ngan hati
tapi suker2 hati sesedap rasa jer kata
Yg kdg2 tu lari dari topik....hahahahahaha
p last2 mesti bonda akan kater...
"dahyoh cakap byk ah...kalu dang anak minoh tu gok..."
hahahahahaha...betul3!
Kat blkg jer mulut berapi2...marah menyala2
Kena maroh bkn saloh kiter pung senyap jer
Ikut sedap org nak kater nak buat
tetap boleh jer sengeh2....hahahhahahahaha
Tapi i ada sifat ayahanda tauw...
kdg2 i menjawab...tp dlm tone suker2 jer
Mana la org tahan nk marah lama2 kat i ni...=)
& i x simpan dendam...tp i simpan smpi mati...

Kecik dulu...kalo time bonda marah...
bonda mmg surender ngan hanak sulom yer ni
tgh2 maroh berapi kat adik2 tu boleh sengeh kalo hanak sulom ada
melainkan yg kena tu adalah hanak sulomnyer...=)
Hanak sulom slalu buat muker blur...
Leni pung ada agih perangai tu walau dah beranak 3
ops....3 1/2...luper yg kt dlm peyot ni...=)
Adik2...sila muntah bacer kat bawah yer...

"walau 1000 taun lg pun i tetap hanak sulom yg paling disayangi Ayahanda & Bonda hokey....tak yah berangan nak amek tahta i...hahahhahahaha"

Nih dah patut wak tajuk entry lain ni...
stop ah melalut...S.T.O.P!

p/s : nk bgtu...rindu Bonda & Ayahanda so much! =))...hencik somi, sila jgn jeles...awak sy rindu setiap masa hokey...=) lap u oll


Thursday, October 7, 2010

S.E.L.I.P.A.R

Nok citer pasal SELIPAR...=)
Dari haku kecik sampai ke beso sampai la leni
Aku paling pentingkan kat kaki
Sebab? bayangkan kelebihan kaki yer...

Kerana kaki la yg bawak kiter ke mana2
Kaki la yg bawak badan, tgn, kepala...seme2...
Kaki la yg paling berjasa...
Kaki lah yg pikul berat kiter...
Masa kiter kurus...sampai la gemuk...
Bayangkan, betapa beratnyer tugas kaki kan?
So...hargai la kaki kiter...=))
Iklan kaki la pulak...wakakakakkak

Tapi tu laa...kalo bahagian lain aku tak berkire
tak ribu riban ratus2 tak pe...
tudung yg rege 3 lai rm10 pung aku rembat
baju rm5 kat bunddle pung jadi...
Sluar buy 1 free 1 pun oke jer...=)
Tapi....SELIPAR...
aku tak kire mahal ke murah ker...
kalo aku berkenan ngan aku rasa selesa
Aku tetap beli hokey...
Janji boleh bawak ke jamban...ke majlis...
kemana2 sajer...hahahahhaha...
dan aku tak byk selipar...
aku pakai slagi boleh pakai sehingga dah tak boleh pakai
Sehingga hencik somi berkali2 berbulu mata

"Bakpe dok pakai slipar yg papa beli ari tuh?"
"Bakpe sauk agih slipar buruk ni...?"
"Gi la cari se slipar baru mama...buruk sgt oh ni...."

Dan byk lagi laaa.....muahahahahhahah
ada aku kesah?
Janji kaki aku tak sakit2 walaupun tawaf 5,16 kali
Janji balik berjalan tu kaki aku tak lenguh2...

Sebab tu aku sangat pentingkan SELIPAR...
Rege tak penting, janji kaki aku yg byk berjasa ni
SELESA....
Sebagai hadiah utk kaki aku yg byk berjasa kali ni
Setelah SELIPAR aku dah ternganga macam mulut boya
Dah putus satu dari talinya...berbulu2 gitu
Dah tak flat dah...melengkung2
Hencik Hubby pun dah bagi ongkosnyer...
Tarraaaaaa.............
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

ADIDAS hokey....bukan adedas...adibah...hahahahhaha
Mesti korang heran mende punya taste la aku ni
p aku memang dok wahi yg feminin2 ni
Ada...berpasang2...p boleh kire ngan jari la brape kali pakai
Semua cantik2...masih baru2...seme pilihan hencik hubby...
Tapi pakai kejap2 jer...utk majlis2...utk interview...
Pakai 2,3 minit pung dah kekoh kaki
Pakai 2,3 minit pung balik jer mesti nak kena urut kaki
High Heel???? ada.....hahahahhahha...dlm lemari!
Aku lebih sukakan yg cam gini jer...

Rege???tak yah tya laa....hehehehehhe
Asalkan kakiku puas hati....


p/s : tengkiu hencik somi kerana memahami taste Pn Wife...lap u!

Saturday, October 2, 2010

NGERI!!!!.....argh!!!!...tulom......

02hb Oktober 2010

Wargh!!!! ngeri seh ari nih...tobart doh xkan lalui skali agih....waaa
Slama dekat 30 taun oh idup kat muka bumi ni
Hari ni hok aku rasa paling2 NGERI!!!!
Seram sejuk sampai ketor abis pah kaki tangan
Masa jamang2 skoloh2 lu...blajo2 lu...
takat2 suh aku berucap ker...depan2 org ramai mana pung
Blakon ker...debat ker...aku mmg dok heran!
Tapi takdi Hencik Zuraimi telah berjaya mencipta sejarah
Sejarah paling mengerikan dalam idup Pn Wife dia
Hencik Zuraimi! Awak berjaya hokey....i surrender...='(

Hencik Zuraimi telah mengheret Pn Wife & Putri3
ke MAJLIS HARI RAYA BERSAMA THR kat dungun!!!!!
dok NGERI agi statement tu....ada lagi yg NGERI...
*
*
*
*

*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Secara kerahan PAKSA RELA
Memakai baju raya SEDONDON kami tauw....huhuhuhuhu
kalu seme hok mari tu pakai bj raya bagai tak dok la NGERI mana
ni dalam beribu tu hanya KAMI SAJER yg betul2 SEDONDON!
orang lain ngan gaya kasual jer...
Ikutkan aku mmg aku dok akan turunnyer keter tu
Tapi sebab Hencik Somi beria2 pelik...terpaksa i...huhuhu...
Dok pernah seumur hidup aku wak kejer tu tau...
Slalu kalo pegi majlis2 cam gitu aku yg pandang orang
Takde la ngeri sangat tgk org lain wak kejer tu kan...
Tapi...ari ni seme mata pandang kami!!!
Aku rasa cam jalan atas angin...sejuk kaki tangan
Nak jer aku menangis kat situ....
Kalo pandang sajer aku hokey lagi
Ni siap cuit2 org sblh...tunjuk2....waaaa...aku tak rela....
KENAPA HENCIK HUBBY i JADIK CAM GINI....huhuhuhu
SEKSA BATIN Pn Wife yg PEMALU, PENYEGAN,PENYATUN...
SUMPAH! i tak pernah giler GLAMER cam gini
Ms Skool dolu2 aku tak pernah terlibat ngan kegiatan gini
Malam ratu ke gaper ker...yg kena pakai cantik2...
Makan malam ke gaper ker...aku tak pernah! NEVER!
tak yah la korang nak merayu raya ngan i tau
Aku tak akan!...tapi tadi Hencik Hubby telah berjaya!
Kalo tak kerna Sorga itew dibawah telapak kaki Hencik Somi
Tak akan aku buat seme tu...
Berjalan pun siap pegang kemah keming baju dia...
Muka cover ngan tisu
Rasa nak pakai Pudah jam2 tu jugak!!!!
SUMPAH! jugak ni last utk bln ni ke dungun...
Nanti aku hapdep aper yg kami boleh ngan SEDONDON tu
Tapi...ni la last skali aku nak hikot Hencik Somi aku
Aku dah bertaubat...aku dah serik....huhuhuhuhu
Ni kalo ada yg kenal2 tertengok aku kat atas pentas tu
Sumpah muntah ijau aku kena kutuk!
Giler GLEMER ke haper minah ni
Dah tua2 baru nak buang tebiat...

HENCIK HUBBY! sila tepuk tgn laju2...AWAK BERJAYA!
i tauw...mesti u gelakkan i tergolek2 kan yang????

Friday, October 1, 2010

Jantina anak serah pada ketentuan ILAHI

Lama laa nak buler ke update....hehehhehe...
Sejak2 pregy ni lagi la malas...huhuhuu...
Tadi duk search2 mende sket, terjumper la artikel ni...=)
Dari awal pregy lg mmg tak leh lari dari  :

"Rasa2 anak laki ke puang kali ni?"
"Mintak2 boy laa...dah ramai sgt puang..."
"mesti boy..."
"Dok rasa nak anak laki ker???"
"Mr Zuraimi mesti nak gok anak laki sorang ork?"

Agak2 korang la kan, aku tensen dok??? hahahahhaha...sket pung dok benornyer, aku dok kesah sket pung ngan soklan2 ngan statement2 tu...anak laki ke puang ker...tu kerja Allah...Asal yg lahir dari rahim aku tu cukup sifatnyer dan sihat walafiat. Alhamdulillah...syukur yg teramat syukur dah tu.

Tapi biler dah byk sgt soklan2 tu aku gatal molop gak tanya Hencik Somi terchenta aku tu...hahahahah....p cam biasa Hencik Hubby akan jawab :

"Sayang dok kesah pung laki ke puang ker...asal sehak walafiat, cukup sifatnyer...dok kesah2 pung ada ramai anak puang asal ker anak ramai jer..."

Hencik Hubby mmg tak kesah...macam i jugak ler. Kadang2 takut gak tgk org2 yg ada anak2 lelaki...adeiiii...yg puang ni pung tahap kesabaran aku out sokmo, boleh ker aku handle anak laki? rasa2??? tapi...kalo yg ni boy, kire dah pecah rekod kuarga i ler...hehehhehe...30 taun tanpa pewaris lelaki...kuang2...=) Tak kesah2 la mana2...aku time jer...

Artikel dari majalah Ma & Pa

Jantina anak serah pada ketentuan ILAHI
Bolehkah kita mencampuri kerja Tuhan? Penganut agama Islam sewajarnya berpegang teguh pada rukun iman yang keenam iaitu percaya kepada qada dan qadar. Menerima apa sahaja ketentuan dan takdir yang telah ditetapkan menjadi kewajipan bagi setiap muslim.


Soal zuriat dan jantina anak bukan menjadi urusan kita namun sebagai manusia kita boleh merancang dan berusaha untuk mendapatkan apa yang diingini. Menurut Ustaz Mohd Ali Tuah, pensyarah Jabatan Ilmu Wahyu dan Sains Kemanusiaan, Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa (UIA), Allah SWT sudah menentukan jantina setiap anak sejak di luh mahfuz lagi.
"Semasa janin dalam rahim ibu berusia 120 hari, malaikat akan datang menulis rezeki, jantina, ajal, maut, jodoh, hidup bahagia atau tidak setiap hambanya mengikut ilmu Allah. Bagaimanapun ia boleh berubah jika orang itu berdoa dan berusaha apabila dia hidup kelak dengan keizinan Allah jua,” terangnya sambil menegaskan segala urusan kehidupan manusia sudah ditentukan dari A – Z sejak azali lagi.
Dalam soal merancang jantina anak, Ustaz Mohd Ali menegaskan sebarang rawatan menggunakan teknologi sains perubatan boleh dilakukan asalkan ia ada alasan yang mendesak (darurat) dan tidak bertentangan dengan ajaran Islam.


Menurutnya lagi, sebagai manusia kita digalakkan berusaha, berikhtiar dan berdoa jika mahukan sesuatu. Usaha berdoa terbahagi kepada dua iaitu doa qauliyyah (melalui perkataan) dan doa fi’liyyah (melalui perbuatan seperti pemakanan, pengambilan ubat atau herba dalam soal merancang jantina anak).
“Jika pasangan sudah memiliki ramai anak perempuan dan mahukan anak lelaki maka berusaha dan berdoalah pada Allah agar dikurniakan anak lelaki pula. Jika Allah perkenankan doa tersebut maka makbullah permintaannya.


Seperti mana kisah Maryam iaitu ketika dia berada dalam saat-saat genting selepas melahirkan anaknya Nabi Isa a.s. Tiba-tiba Nabi Isa bercakap “kau goncanglah pokok tamar, nescaya akan berguguranlah buah tamar itu.”
Maka Maryam yang keletihan selepas melahirkan berusaha dengan bersungguh-sungguh melakukannya. Dengan keizinan Allah, gugurlah buah tamar,” ceritanya memberikan salah satu contoh usaha ikhtiar yang dimakbulkan Allah.
Kita sepatutnya sentiasa bersangka baik dengan dugaan atau apa sahaja yang dikurniakan oleh Allah kepada kita. Setiap ibu bapa perlu ditekankan tentang keyakinan mengikut ilmu yang dipelajari. Sesungguhnya apa yang Allah SWT tentukan itu adalah lebih baik daripada apa yang kita harapkan.
Tambah Ustaz Mohd Ali lagi, setiap yang Allah kurniakan kepada kita ada rahsia di sebaliknya yang kita sebagai hamba-Nya tidak tahu sama sekali. Sebaiknya kita redha dengan amanah (anak) Allah dan didik mereka dengan sebaiknya.


“Terima sahaja ketentuan Allah kerana ada hikmah yang tersembunyi. Walaupun sudah amalkan pemakanan dan lain-lain usaha untuk mendapat anak jantina tertentu tetapi jika tidak mendapatnya janganlah berasa kecewa. Redha dengan ketentuan Allah. Walaupun semua anak yang dimiliki adalah perempuan, bersyukurlah kerana ketahuilah bahawa setiap anak perempuan akan mendoakan kesejahteraan ibu dan ayah di akhirat kelak,” katanya.
Beliau turut memberitahu ada Hadis Nabi yang bermaksud “sesiapa yang mempunyai tiga orang anak perempuan dan mendidiknya menjadi anak yang solehah maka aku dan dia seperti ini (Rasulullah mengangkat jari telunjuk dan jari tengahnya) menggambarkan rapatnya hubungan bapa anak perempuan itu dengan Baginda.
Sahabat bertanya kalau dua anak perempuan? Ya jawab Rasulullah lagi.Maknanya mendidik anak perempuan juga ada kelebihannya.
Kesimpulannya, penentuan jantina anak patut kita serahkan kepada Allah SWT. Apa yang penting sebagai ibu bapa kita didik mereka (anak lelaki atau perempuan) menjadi anak yang soleh/solehah dengan sebaiknya tanpa berasa kecewa dengan jantina anak yang dikurniakan.
U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service