JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Sunday, November 7, 2010

Dialog Cik Kaka dgn Papa

Cik Kaka sdg diajor supaya tido sebilik dgn kakaknya
Sbb tak lama lg dia akan ada adik...
berikut dibawah adalah dialog spotan Cik Kaka & Papa

Cik Kaka : Adik tak nak tido dalam bilik kakak
Papa : Bakper?
Cik Kaka : Adik tak nak tido dalam bilik kakak, sebab...ada beruang gigi tajam! kekgi beruang tu boleh kekoh adik. Sbb tu la adik tak nak tido dlm bilik kakak...
Papa : Doh kalu gitu biar ah, tido ngan papa ah...

Adeiii...alasan tu mmg meyakinkan lah...dok leh tolok alasan cam gt, kang kalo kena kekoh sungguh? hah???? saper nak jawab? grrrrrrrrr.........mencabar minda la bersoal jawab dengan budak yg tengah membesar...adeiiiii....migrain!

kerja yg perlu dibereskan

Ada beberapa kerja dalam waiting list yg perlu diselesaikan :

  • mengemop lantai...hhuhuuhuhu...
  • jemur bj2 yg berbakul tu
  • lipat bj yg bertambun tu
  • basuh lantai dapur...=(
chaiyok2!

kepada yg berkenaan

Kamo telah melampaui batas....
Cukuplah setakat ni sajer hokey...=)
THE END

Muasabah diri sendiri (diri yg dimaksudkan adalah aku ~ Roshayati Rosdi...tidak ada kena mengena dgn sesiapa. Nk kena tulis betul2 takut ada yg salah paham plk...) : kembali ke trek permulaan dengan zero-zero...pandangan pertama aku biler berjumpa seseorang itu ~ dia seorang yg baik walau mungkin ada 1000 yg kater sebaliknya. Tp seseorang itu boleh merubah pandangan kiter terhadapnyer...tp aku tetap katakan kamo...kamo...dan kamo...tetap baik. Sbb itu aku nk balik ke trek permulaan dan letakkan noktah disitu...cukup disitu dan padamkan yg selebihnya.

Saturday, November 6, 2010

Blur...

Blur...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Sigh!....huh!

Thursday, November 4, 2010

Tengkiu Untie Ieda....=)

Cekelat2 ini adalah pemberian dari seorang kawan...=)
Tengkiu...Sengeh manjang la wei budok kecik tu
Buleh2 jer tu tya lalu mama
" Wow! byknyer cekelet....pok cik beli ke pok cik wak mama?"
hahahahahhaha....byk la pok cik azwie wak...
wak kat kedai...=)
Tengkiu Untie....

Sebetulnyer gurau2 jer ni...
Untie wak entry pasal cekelat...
Mama menyampuk...hahahhahahahaha
Langsung untie beli sungguh!...adeiiiii
n biler mama tya brapa hinggit?

ni jawapan dari untie :

" Hoho.x yoh nok ngada2 inggit2 la.mahal lagi erti persahabatan.chewah! hahahahaha.free not charge. ;) "

Tengkiu my preng...u like me, me like u too...
hehehhehehe...ni la kebaikkan adanya yg bernama
SAHABAT hokey!
pada yg takde kawan, sila cari kawan macam kami2
cari yg macam untie ieda...
cari yg macam untie yana...
cari yg macam kawan2 mama....hokey?
hahahahahhahaha

teringat sesuatu masa jamang skoloh dulu
ada sorang senior tu...aku slalu tgk dia menyepit kat pintu loker
heran la gak kan....
dulu masa duk hostel, abah ngan maa slalu bawak makanan
aku mmg suker bagi2 kat geng2 ngan budak2 bilik
slalu yg maa abah wak mari tu
aku letak kat tgh2 bilik
hadap ramai2! heaven!
aku suker cam gitu...biar abis on the spot pun
dan org yg paling awal & paling byk makan adalah
akak senior yg slalu menyepit kat loker!
aku tak kesah la muler2 tu kan
tp...ada satu hari tu aku terbawa2 ngan rasa nak tau kan
aku nusuk2 la tgk gaper akak tu buat...
Ya Allah...dia makan! sembunyi2!...
sengal tu la ngan makhluk cam gitu
terus pas pd tu kalo maa abah wak mari makanan
aku tgu dia kuar bilik dulu
dia kuar jer aku terus hidang makanan yg maa abah bawak!
suh org bilik tu makan cepat2
kalo akak senior tu tya :
"maa abah mari ke takdi? bawak gaper?"
aku bagitau...tapi aku jawab dah abis doh...lambat ngat dekpung!
satu sifat buruk aku...aku akan jadik sesangat kedekut
dengan orang yg kedekut!
aku bkn kedekut....
kalau yg kat mulut pun kalo org mintak aku bagi
tp aku akan jadik kedekut
biler jumper ngan org cam gitu...huhuhhu

nota kaki :tengkiu untie...nanti mama buat kueh mama antoe kat untie yer...hehehhehe

Tuesday, November 2, 2010

sakit hati dgn manusia PERASAN BAGUS!!!

Budus jer kan manusia cam gini...
PERASAN BAGUS!
Kalo nk buat teguran membina skali pun
Susun la ayat tu betul2
Jgn bagi org terasa, terkecik hati...marah bagai
Ari tuh aku dah kena dah skali
Padahal ayat yg aku buat tu nada bergurau jer
dok menyentuh sensitiviti mana2 pihak pung
Kalau budak kecik 3 taun pun tau kiter bergurau
ni plak manusia yg berumur 30++

Cth ayat :
Oooo makan tak ajak kiter...kedekut ar tu...=)

Macam tu pun nk terasa????
siap wak ayat yg menyakitkan hati lagi
Adeiiii....sungguh aku tak paham manusia cam gn
Tapi turn dia???????
Semua makhluk atas bumi nih pun tau
Komen dia tuh mmg menyakitkan hati semua orang
menyentuh sensitiviti orang lain...
Dah rasa bagus sangat ker???
Ko tak tau ker yg buat org sakit hati tu
Ko dah dapat free2 dosa kering???
Masalahnyer dok sangkut paut pung ngan dia
Tup2 kuarkan komen BUDUS cam gt
Nak kena masuk skolah tadika balik gamaknyer
Blaja wak susunan ayat yg betul
Blaja berkomunikasi ngan betul
Bknnyer blaja jadik komunis!!!
Aku jadik sakit hati sebab dah melibatkan org lain
Tak pasal2 org terasa...
Jgn la PERASAN BAGUS sangat...
Kiter ni mati asing2...kubur lain2...
Kalau nak berdakwah skali pun
Blaja sampai habis dulu cara2nyer
Tak guna gak kalo setiap patah yg kuar dari mulut kiter tu
ala2 menghina org lain...
Seingat aku cikgu2 kiter dulu takde ajar kan?
Apa yg cikgu ajar kat ko dulu
cikgu yg sama gak mengajar aku
Ko luper ke yg kiter pernah satu skolah????
Ko jgk kater kan ari tu

~ jgn menilai seseorang tu kalo kiter tak kenal dia ~!!!!

Masa ko kater kat aku dulu aku boleh terima la
Sebab aku bkn kenal sgt pun ko tu
Tp pernah kenal  jugak la kan???
Tapi dlm kes aku ni, ko kenal ker kawan2 aku tu???
Pandai cakap jer....tapi tak serupa bikin
tu la yg diakatakan ko ni
PERASAN BAGUS!

Nota kaki : Aku bengang ngan manusia ni!

Monday, November 1, 2010

PIZZA ISLAM dijamin 100% halal...hehehehhe...tengkiu YANA & POK LEH

Pizza ni adalah FREE hokey....=)
Bukan sebab aku menang kontes ke gaper ke
Tapi sebab adanya seorang member yg baik ati
lagi pemurah...hehehheheheh

Sbetulnyer ingat ke Pn Yana buat sdiri
sehari sblm tu En Hubby dia ada misskol Hencik Somi
Tp henpon Hencik Somi tersilent la pulok
Rupernyer dia nak antor pizza...huhuhhu
Sajer la bergurau ngan Pn Yana
Bagitau mengidam...ingatkan dia buat sdiri...hehehhe
Dan taraaaa....semalam dia special delivery kat umah!

 PIZZA ISLAM!
hurm sbetulnyer dekat jer ngan umah aku
tapi aku sdiri tak tau...sehinggalah diperkenalkan oleh
Pn Yana & Mr Pok Leh...yg duk kat dungun!!!
hahahhahaha...org jauh tau dulu...org dekat? hampeh! =P
sedap! mmg sedap! dok dang nok amek gambo
lepas jer Pn Yana singgoh antor tu
pakat kumun laker...skejap jer abis!
Ikutkan putri2 mana makan ngat pizza2
p smalam abis!!! mmg terbukti sedap ah tuh...=)



Moralnyer...tu la untungnyer berkawan...
Kalau kiter dok lokek ngan org, org pung gt gok la ngan kiter
hehehhehe...dan aku beruntung sbb ada kawan!
Boleh merasa pizza...hahhahahahahahah
beli sdiri ngan org bg free mana sama rasa...
sedap yg free lg la kan???? hahahaha

Kalau tya aku kat ner leh cari pizza ni?
mmg aku tak tau slain pada yg dekat ngan umah aku ni
tu pun kater En Pok Leh laaa..."depan tu jer"
depan tu jer maknanyer dekat ngan umah aku ah
kalau kat lain2 aku tak tau la pulok...
nanti kalo korang nak merasa pizza ni...
mai la umah aku...hehehehhehe...
tak pun ms naik keter tu usha2 kat tepi2 jalan
kot2 ada jual kat mana2
mesti adanyer...kiter jer tak tau kat ner
dok femes mana agih...dang femes kekgi baru ah
apa2 pung pizza ni org kiter yg buat...
terjamin halal...& paling penting SEDAP hokey...=)
U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service