JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Friday, January 28, 2011

shejuk hati...

tetiapkali mama masuk jer dapur...
pegang jer pukat nk basuh pinggan ker...
amek pisau nak siang gaper-gaper ker...
ketung ketang bersilat ngan puyok belanga ker
mesti...mesti...mesti...
budak kecik umah nih mai tanya macam-macam
tutup bukak tutup bukak peti sejuk beku....
nak kuarkan segala haper yg beku kat dlm tu


"mama wak aper???"
"mama mashak aper???"
"shedaknyer bau mama mashak..." (ayat bodek paling femes, sbb kalo time tu mama tgh jerang air, mana ada bau dik...blajo lg bakat terpendam papa awok tuh! grrr)
"mama...boleh adik tolong???"
"kalau adik besho doh...adik boleh tolong mama ork?"
"adik boleh tolong mama basuh pinggan...basuh sudu..."
"kalo adik besho doh, adik boleh tolong mama mashak"
"Kalo adik besho doh...boleh tolong mama wak kuih..."

tetime mama ni mood molek...molek jer mama layan
kalo time mama tgh tensen ngan pinggan mangkuk sudu garfu gelas puyok belanga yg bertambun-tambun dlm sink, tepi sink...jgn harap!
time tu jugak ler...

"papa!!!!!!!!!! pgl anak awak ni!!!!!"

Dik...kalolah kakak ko yg besho tu yg dtg tya...
Shejuk hati mama...
sebab mama tau mmg dia boleh buat seme-seme yg ko tya
kalo kakak-kakak ko tu dgr kata mama
lepas makan minum basuh lallu!
takdenyer mama berperang kat sink tu lama-lama hokey!
ni slagi dok abis gelas pinggan kat rak...
slagi tu hangkut!
awak jer yg dengo kater mama...
lepas makan minum letak dlm sink...huuhuhuhu
tapi...awak KECIK lagi wei...
mama takut dah besho macam kakak-kakak
awak pung bertukarrrr... jadi cam kakak-kakak...
adeiiii....
kalo pah ke besho cam hari ni...

memang mama SHEJUK HATI hokey...=)


No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service