JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Wednesday, June 8, 2011

Luruh Jantung

Petang takdi budak ini tetiba menghilangkan diri!!!
Sekampung pusing cari dia...sib baik jumpe
aduiya...rasa luruh tetiba je jantung
rasa kosong...rasa takut...mengigil...xleh nk pikir ngan betul kejap!
macam-macam terlintas dlm kepala...
sebab asal-asal ada jer duk main air kat pagor
paling-paling tgk dah hilang, dua-dua skali!!!
Cik Kaka ngan Sepupu kecik Hencik Somi yg umur 3 taun
masa tu Mak Mertua ada kat umah duk main ngan zahra
sedang molek Tok Bah sampai umah
Tepon nek tanya kot-kot nek amek belam-belam lalu
lepas balik menjahit...xdok pung nek kater...
Ya Allah...tuhan jer tau rasa time tu...

Mak Mertua jumpe dah jauh berjalannyer
Tgk jer dia kat atas motor terus lega
rasa macam lepas hutang sejuta!
Tau gaper dia jawab????

Mama : Adik gi mana???
Cik Kaka : Adik gi jalan-jalan jer ngan kawan...(????)
Mama : Gi kat ner???
Cik Kaka : Cari kawan soploh org jer...pastu jauh...sesat
Mama : Kekgi org jahat amek br tau!
Cik Kaka : Adik dok cakap ngan org jahat...kalo ada org jahat,
Ne No Ne No (siren) polis tagap la org jahat!
Mama : ????? blur...

Tu br jer ilang kejap...kalo la jd mcm yg kena culik tu cam ganer???
Dok terbayang dalam paler aku slama ni
Sehinggalah saat td....aduiya...
Mintaklah dijauhkan seme tu...huhuhu
tak tergambar perasaan aku mak ayah yg ilang anak tu
aku ilang sekejap pung mcm nk giler
dukung zahra sebelah...
ada jer aku meroyan!...
baru semalam aku msg papanya bagitau
Cik Kaka npk makin kurus jer...sedey jer mama tgk dia
sedey masa perati dia tgh tido tetiba jer smalam

Doa aku biarlah aku yg pegi dulu sblm semua yg aku sayang
aku mmg tak tabah nk menghadapi kehilangan
tak terbayang ganer keadaan hencik somi kalo betul-betul terjadi
Putri-putrinya adalah nyawanya...
dari tapak kaki sebesar dua jari
sehingga hari ini...Hencik Somi masih mengasuh putri-putrinya

Ya Allah...lindungilah kesemua kesayanganku
Panjangkanlah umur mereka...
murahkan mereka dengan kesihatan berpanjangan
rezeki yg melimpah ruah...
Amin...


No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service