JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Friday, September 23, 2011

TUTORIAL NAK LETAK GAMBO KAT HEADER

Waaa...kelasss uuu...wak tutorial benor...hahhahaha...ni menjawab pertanyaan pada yg bertanya, saya dok terer pun dlm mengedit ni...tp saya suke mengodek..kalo dok, dok kang la masa mula2 masuk kijer dulu tu saya hangkut komputer saya 2x sehari ke kedai beki komputer selama seminggu berturut2...muakakakak...arap2 tutorial ni menjawab pertanyaan awak yer...sharing is caring...
STEP 1 :
Sign in blog kiter tu...

STEP 2 :
Gi kat Design, pastu akan kuor mcm gambo kat bawah ni


STEP 3 :
Klik dekat Add a Gadget 

STEP 4 :
Akan kuor gambo mcm kat bawah ni


STEP 5 :
Scrool sampai bawah skali ada tulis Page Header

STEP 6 :
Akan kuor lok box macam kat bawah ni....

STEP 7 :
yer ada Blog Title, Blog Description dan Image...yg saya ni dia ada tulis remove image bawah gambo tu sbb saya dah pilih gambo...kalo tak pilih lg gambo yer akan ada la suh import image ke hape ke...cam biasa la, buka folder gambo...pilih gambo mana nak...pastu klik gambo yg nk...tgu lama sket yer akan kuor laa...cam gt jer...hehehhe...pastu pastikan tekan SAVE

gambo tu saya edit doh, crop bg panjang muat2 blog tu...kalo dok crop memanjang gitu gambo tu akan kuor sedabok petok macam gambo2 biasa laa...

harap2 paham la yer, saya dok reti benornyer nk terangkan secara terperinci lg...hehehhe...dok paham bleh tanya lg...dakpe, dok maroh pung...keh keh keh...

SELAMAT MENGEDIT...=)

1 comment:

Anonymous said...

hehe..tq so much...:) sy godek2 dh p xjuper cari..huhuhu..lgpn mase terhad cket nk mengodek2 tenet nim :)
TIME KASIH DAUN KELADI..LEN KALI LEH TNYE LAGIKKK..:D

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service