JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Thursday, February 23, 2012

Pak Hencik & Puji pujian...huhuhuhu

Dulu...berat saya cuma area 51kg - 55kg jer...
tapi saya dok pernah rasa kurus sebab...Pak Hencik saya dr berkawan sampai bercinta sampai ke Kawen slalu kater saya cantek RIMBUNG (perumpamaan utk Besar & Tinggi) Jadi sampai sekarang biler berat dah plus byk kali plus...turun naik...saya tak pernah rasa kurus...waaaaa....awak sgt kijam bang...nanti biler saya dah capai berat 49kg (tgl tulang ngan kulit) a
...wak puji saya kurus laju2 yer bang...supaya saya akan pernah rasa kurus utk pertama kalinya dlm hidup...kah kah kah...

Lenim...org slalu kater saya masak sedap...(poyo!)
tapi saya dok pernah rasa saya masak sedap sebab...Pak Hencik saya dari awal kawen sampai ke 11 taun kawen dia tak pernah puji kater masakan saya tu sedap...kalo saya tya "rasa gane sayang?" jawapan dia standart ala2 artis gitu, jawapan sama & tak pernah berubah..."ok jer...sedap jer sayang rasa"...ooohhhh nak tgu dia kater "wau!!! sedapnyer honey masak...." mati terkejut ngan senyum pah ke tlinge laa hagaknyer aiii...hahhahahhaa...saya tau bila awak akan puji saya...nanti kiter dah tgl berdua, hanak2 dah beso...awak akan ulang balik ayat ayahanda mertua awak " dulu honey masak sedap jer...lenim dok sedap oh! " ooooo time tu saya dah takde ati dah nak kembang dengan pujian awak tu yer...hahahhaha

moral of the story : Abang
Zuraimi Zahari! sila puji saya laju2 lepas ni hokey...saya nk merasa pujian dari awak! hahhahahha...

Monday, February 6, 2012

Dialog Ibu & Anak masa amek dr blk skoloh sambil2 berjalan nak gi tah ke keter:

Cik Kaka : Mama...kawan adik hok laki hok nk kawan ngan adik tu yer wak gini kat paler adik ( terik tudung tah depan)

Mama : doh sakit dop? yer gurau ker?

Cik Kaka : hurm...yer gurau jer...dok sakit pom...bakpe mama mr amek cepat ngat...dok dang adik nk main lama ngan kawan adik...org duduk2 la dumoh dulu ngan jehra, makan2...tgk TB...tido ker...ni cepat ngat mr...(blebe)

Mama : (tergelak) awal ke? mama mr amek lmbt oh dik eh...tgk jam oh...(12.15~ mmg sajer mr lmbt sbb mls gelewak ngan Mok Ayoh hok lain...) Kawan adik hok nama Nadia ker? yer blk dok ag?
Cik Kaka : org duduk2 la lama sket kat umah ngan jehra...wak ah gape2 pung...(mode blebe lg...) Kawan adik Nadia tu ada...tp adik main ngan kawan hok se agi
Mama : Nama gaper? dok tya ker nama kawan gaper?
Cik Kaka : Kawan adik hok duduk tepi adik dlm kelas ah...Nadia kawan jugok, p yer duduk dekat pitu ari ni...
Mama : Doh nama gaper? dok tya ke kawan nama gape?
Cik Kaka : Ada kan...hok gigi itam tuh...
Mama : (suker kerah) gigi itam mana plok...hahahha...teyuk la awak kater ke org! bakpe gigi dia itam? dia malas gosok gigi la tu...sbb tu mama suh awak gosok gigi sokmo2...kalo dok gosok jd gt laa...awak nk gigi gt?
Cik Kaka : (sengeh2) Tak mboh...bukan...gigi dia itam tu sbb dia sakit gigi...pahtu biler sakit yer ubuh ubat byk2 kat gigi dia...tu ar gigi yer jd itam!
Mama : hahahahahahhaahhaha...ader jer jawapan awak ork?
Cik Kaka : (sengeh2...main ngan adik dia) Jehra...kekgi gigi jehra kuor banyok2...jehra gosok la gigi...amek gosok gigi kakak kalo mama dok beli gosok gigi jehra...
bla...bla...bla...sampai la gumoh...bla bla bla...

Aduiya anak...tu la dinamakan budak...jawapan tulus jer jawab. Tak dok nok kona2 oh...sterik jer. Dan inilah yg org kater...persahabatan yg paling ikhlas adalah masa kiter berada ditempatnya sekarang. Ikhlas berkawan bersahabat tanpa adanya kepentingan lain. Tak tgk pada rupa...tak tgk pada harta...tak tgk pada apa yg dia ada...tak tgk apa yg dia dapat bagi kat kiter...
 
Korang ada sahabat masa tadika dop? ooo...aiii ader...hehhehe...kami rapat dari skoloh tadika sampai la lenim...dulu masa naik form 1, aii msk hostel...biler blk kg ramai memember masa skoloh rendah dulu dah jd renggang. Tp saing aii yg sorang ni, kalo dok aii yg pegi umah dia, mesti dia yg datang umah. Sampailah abis skoloh...lenim pun pah2 kawen branak pinak pun kami tetap baik...hehehhehe...kredit to my lovely BFF ~ ZALINA IBRAHIM...kiter saing jak tadika kan???? hehhehehehehehe...

Saturday, February 4, 2012

perebutan 2 kuasa...

BESDAY PAK HENCIK incoming...

Duk mikir nk v gape ke Pak Hencik besday yer ni...
Nk sambut beloh2 kek kang, kekgi aku sorang hok jum mamoh
apakata kiter tammmbahhh satu lagi?
kah kah kah...poyo!
zehra sorang ni pung eh meh2 nok pitam oh
ada hati mau tambah! ceh!!!pooorah! hehehhehe
adeiiii...fening mau pikir...
tapi yg penting kena dlm budget gape ada dlm poket jer laa
hahahhahahaha....sigh!
kalo kaya kang best...beli hyundai starex sbutir
koya kaya jer laaa....=p

Wednesday, February 1, 2012

ubat serabut perut

Ketensenan berganda-ganda ngan budak kecik yg suker melalak
Cara yg paling baik utk melapangkan kepala tersumbat
sebaik sajer semek zehra lelapkan mata
mama pung heret...tolak...campak!
mengamuk ke?????keh keh keh...takde maknanyer...
sajer gatal melengohkan kakitangan deko balik tempat beradu
takdenyer nk kuarkan baju bajan yg berlambak dalam lemari tu
kotak2 barang yg berlambak kat atas lemari...
korang bayangkan berapa beratnyer lemari itu...sila amek kalkulator!
aku tolak dgn kuasa gaban kuasa 2!!!
dah ler bilik tu sekakang zehra jer...hahahahhaha
tolak sana tolak sini tarik sana tarik sini
campak2 sket penyedap rasa...
hurm...legaaaa...............................................................

dulu kan, aku sokmo kater kat bonda pasal benda ni
kami2 duk kat hostel...balik pun sebulan skali jer...
bilik pun cam ala-ala bilik sewa jer laa...tido skali skaler
tapi...yg herannyer...
bulan ni balik lagu lain...balik bln depan dah jd lagu lain?
dok dang sbln pung...kalo 2 mgu pun cam gitu gok jadinyer
dalam kepala aku time tu..."mende la org tua ni buat...boleh leloh ngan lengoh jer!"
hahahahha...slalu gok la aku membebel kat bonda pasal ni
bukan sbb aku marah barang2 aku dialihkan
cuma...pelik gaperlah yg bonda pikir
lemari katil seme tu bukan ringan melepong
berat seeiiii!!!!!!....tapi....banyak la tapi kali ni...hehhehe
rupernyer benda tu adalah satu kepuasan!
puas hati bile tgk bilik dah bertukar ruper...hahahhaa
penyakit tu dah turun dah pun kat hanak sulong ni...
Pak Hencik yg balik kijer satni pun terkujat tgk! keh keh keh
ubah angin...cappur ngan serabut perut
kalo membzkan diri ni dok la kiter mikir sgt ke mende lain
tobat arr!!! acu try skali...kalo ketagih jgn lak mai cr aiii yer...hahahhaha
gambo??? oooo yg tu tak leh laa...bilik beradu adalah tempat rahsia..
hehehehhe...(kalo katil ngan lemari satu set rege ribu riban, 2x sbln aku tayang!)
adios amigos....=)
U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service