JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Monday, February 6, 2012

Dialog Ibu & Anak masa amek dr blk skoloh sambil2 berjalan nak gi tah ke keter:

Cik Kaka : Mama...kawan adik hok laki hok nk kawan ngan adik tu yer wak gini kat paler adik ( terik tudung tah depan)

Mama : doh sakit dop? yer gurau ker?

Cik Kaka : hurm...yer gurau jer...dok sakit pom...bakpe mama mr amek cepat ngat...dok dang adik nk main lama ngan kawan adik...org duduk2 la dumoh dulu ngan jehra, makan2...tgk TB...tido ker...ni cepat ngat mr...(blebe)

Mama : (tergelak) awal ke? mama mr amek lmbt oh dik eh...tgk jam oh...(12.15~ mmg sajer mr lmbt sbb mls gelewak ngan Mok Ayoh hok lain...) Kawan adik hok nama Nadia ker? yer blk dok ag?
Cik Kaka : org duduk2 la lama sket kat umah ngan jehra...wak ah gape2 pung...(mode blebe lg...) Kawan adik Nadia tu ada...tp adik main ngan kawan hok se agi
Mama : Nama gaper? dok tya ker nama kawan gaper?
Cik Kaka : Kawan adik hok duduk tepi adik dlm kelas ah...Nadia kawan jugok, p yer duduk dekat pitu ari ni...
Mama : Doh nama gaper? dok tya ke kawan nama gape?
Cik Kaka : Ada kan...hok gigi itam tuh...
Mama : (suker kerah) gigi itam mana plok...hahahha...teyuk la awak kater ke org! bakpe gigi dia itam? dia malas gosok gigi la tu...sbb tu mama suh awak gosok gigi sokmo2...kalo dok gosok jd gt laa...awak nk gigi gt?
Cik Kaka : (sengeh2) Tak mboh...bukan...gigi dia itam tu sbb dia sakit gigi...pahtu biler sakit yer ubuh ubat byk2 kat gigi dia...tu ar gigi yer jd itam!
Mama : hahahahahahhaahhaha...ader jer jawapan awak ork?
Cik Kaka : (sengeh2...main ngan adik dia) Jehra...kekgi gigi jehra kuor banyok2...jehra gosok la gigi...amek gosok gigi kakak kalo mama dok beli gosok gigi jehra...
bla...bla...bla...sampai la gumoh...bla bla bla...

Aduiya anak...tu la dinamakan budak...jawapan tulus jer jawab. Tak dok nok kona2 oh...sterik jer. Dan inilah yg org kater...persahabatan yg paling ikhlas adalah masa kiter berada ditempatnya sekarang. Ikhlas berkawan bersahabat tanpa adanya kepentingan lain. Tak tgk pada rupa...tak tgk pada harta...tak tgk pada apa yg dia ada...tak tgk apa yg dia dapat bagi kat kiter...
 
Korang ada sahabat masa tadika dop? ooo...aiii ader...hehhehe...kami rapat dari skoloh tadika sampai la lenim...dulu masa naik form 1, aii msk hostel...biler blk kg ramai memember masa skoloh rendah dulu dah jd renggang. Tp saing aii yg sorang ni, kalo dok aii yg pegi umah dia, mesti dia yg datang umah. Sampailah abis skoloh...lenim pun pah2 kawen branak pinak pun kami tetap baik...hehehhehe...kredit to my lovely BFF ~ ZALINA IBRAHIM...kiter saing jak tadika kan???? hehhehehehehehe...

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service