JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Friday, December 7, 2012

PART 1 - permulaan

Pernah dok korang mintak tolong dengan orang lain tp org yg diharapkan tu dok tolong pung?
Pernah dok time korang susah org lg susahkan korang?

Mesti org sekeliling yg tgk kehidupan saya lenim kate
bertuahnya la idup dia tu...senang...
Laki kijer gaji beso...anak2 ada...umah ada...kete ada...muto ada...
nak gape buleh lake...hahhahahaa...bkn suke riok ni...
jgn saloh paham agi...suke sbb sbenornyer
kdg2 hok kiter tgk dok sama pung realiti sbenornyer...
tapi saya mmg bahagia...dan bersyukur dgn apa yg saya ada skrg ni
cuma saya nak bagitau...
saya dan Pak Hencik bkn bermula ngan senang pe ge lenim lalu
cayer dok kalo kater kami start ngan zero!????
Tobak ar...start ngan gaji rm700 jer...muto pung ngelas2 amek di org...
Paling dok leh ingat...rak tv pung dok mampu nak beli tau...
Tv mmg sah2 doh beli ngan ansuran 36bln...
rak paka balut2 kotak hok beli tv tu come ngan kertas bunga...
alas ngan plastik lapik meja...wak letak tv! tobak ar...
Dok nawok sket habuk ni...
p kalo kami duk sajer2 mari tlintas hok lama2...
glekek suker...betapanya kami ni susah dulu...
mesin basuh manual ada agi lenim...masih setia berkhidmat di rumah bonda
dlm rm200 jer kot lenim
hok arwah nenda beli sbb sian tgk cucu yer gahal tgn bj...
Nenda saya orgnya senang...
tp saya dan Pak Hencik mmg xpernah mtk gape2
Bagi kami...susah senang biar kami uruskan sdiri
Kami dok ajar nak bergantung pada org
walaupun pada kuarga sdiri...
Cuma paling byk membantu kami berdiri ngan teguh macam sekarang
Bonda...Ayahanda dan adinda2 saya jer...
Bkn bantuan dari segi harta benda yg kami mintak time tu
Kami cuma perlukan sokongan jer...
Menyokong keputusan yg kami ambil...
Menyokong kami dari segi mental dan fizikal...
Menyokong dan memberikan kami harapan utk terus teguh berdiri
dari dulu sampai la ke lenim...susah senang kami hanya kami jer
Ada duit ke...tak dok duit ke...kami jer tau...
tp pada kami...pitis takdok dakpe asal hati senang...
hidup dengan berkadaran gape yg kami ada dan mampu jer...
mungkin sbb kami start ngan payah
sbb tu kot kami dapat bertahan sapa ke sedekad lebih ni...hehehehe
tapi kami cuma ingat yg gembira2 jer...
berkongsi dengan Bonda Ayahanda Adinda2 yg gembira jer
yg sedih2 kami simpan kemas2 dlm hati kami...
Tapi kami tau...Bonda Ayahanda dan Adinda2 kami bangga dgn kami
sebab walaupun susah stara mana pun kami tetap tersenyum depan mereka
dan hanya mereka je tau kesusahan dan kesulitan kami...
yg penting mereka memahami dan menyokong kami
Mereka la la tunggak keteguhan kami hingga ke lenim...
Malah mereka boleh bercakap dgn bangga hal kami dpn sedara mara & kawan2
dakyah nak tambah2 aji no moto...hahahaha...

panjang gilo...benornyer ada mende lain nak kabo
tapi panjang dooh oh mukadimah yer...hahahahah
nanti kiter masuk isi sbenor PART 2 ah lok...kalo rajin laa...hehehhe
nak citer hal lain benornyer...p nanti ada masa kang...mule2 ah...
kali ni cuma nak kabo...
jgn bimbang susoh ari ni...
InsyaAllah Dia tu Maha Pengasih lg Maha Penyayang
yg penting kiter berusaha...
Dia nak bg banyak2 mana tu urusan Dia...
Kiter susoh kiter mintak tolong dari Dia...
Kiter senang...jgn wak2 dok ingat lok ke Dia...



***bullu mater tgk budok2 lenim nok nikoh muda tapi tak dok rasa tanggungjawab dlm diri...asal susah jer tepon mok, tepon ayah, mintak tulom adik beradik...asal susah sket blk kg tadah tgn wak muke sian ke mok ayah...gaduh lok org tua tu cari pitis jual tanah jual lembu itik kuba nak v ke anak...dok sian ke ke org tua tu...masa kecik susoh dok pere kite, besor ni patutnya kiter la plok pere dia...anggoran dok leh nak v pitis mah bln2 pung jgn la nyusah lg ke org tua tu...dulu pere kiter...lenim nak kena pere kite lg?...pere anak bini kiter plok...

saya mtk maaf kalo ada yg terasa...p tu la pesanan saya utk adik2 saya bila diorang nak kawen...jgn sapa ke tlinge saya ada yg tepon mtk pitis nak beli beras nak susu anak tak dok! mmg nak makan nappor singgam free ah kalo wak gitu gok...kalo nak kater...mung dakpe ah...tok laki mung kijer gaji beso...sedak cakap ah...kalo kater gt aku v nappor extra free lok sutir ag...mung2 kire bertuah doh nikoh2 buleh duk dlm kete ada ekon dok berhujan panas...dok ingat ke kakok sulom mung ni ngan abg ipor mum gi mari gi mari ngan gape dulu? sesatunya rete hok ada pung amek di org...

No comments:

U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service