JOMMMM LAYAN IKLAN...

SILA TINGGAL JEJAK ANDA UNTUK KEMBALI DIJEJAK...ehehhe...selamat berkenalan...

Wednesday, January 23, 2013

Haku ader...korang aderrr????? hehehe (part 1)

gape hok aii ada?
hehehehe...
aii pernah citer kang...surat2 cinta cintan
Pak Hencik & Mak Hencik!!!! ♥♥♥
sbetulnya pg td duk cr2 penyapu dlm blk akak ain...
terpandang bwh katil kak ain mcm ada ilang se kotak bwh tuh
dok ingat oh ke nyapuh...kalut cr kotak tu lu...
meh2 nok nangis oh...mujur xtpn Pak Hencik agi...
cari abis pas dlm bilik2 lain takut anak ada wak main
sbb byk kali oh tgk surat2 dlm kotak tu duk luor...
pastu duduk diam kejap mikir...
rupa2nya aii dah tolok kotak tu ke blkg...hahaha...
yer...
aii mmg syg gilo ke benda antik tu...
dah layak pung masuk muzium...hehe
baham bukti tu weiii...ngeeee...




yang ni surat2 dr aii utk Pak Hencik...hehehe...
setem ditaja oleh Pak Hencik...
Bhgn paksa rela suh tulis surat ke dia!
sekurang-kurang 3 kpg sminggu wajib!
yg sunat...adalah sampai 7 kpg sminggu
mesti Pak Hencik kater...
"mana ada...awak sj wak citer jer nih..."
baip!...saya kemukakan buktinya yang arif!



hehehhhe...saya lupa seme skali lbh dr 100 rs...perjanjiannya sampai 100 kpg...
tp....yg saya antor jer wajib sapa 100...
yg dia bg ke kita???
tertakluk pd kelapangan masa yg dia ada! grrr...konon koya bz laa...

yg dia ator ke kita???



Friday, January 18, 2013

Pakwe saya...hehehe...masih dlm mood DECLARATION DAY..

Dia ni la Pakwe saya...hehehe...
encem ork? baktu la saya gila2 ingat ke dia dulu...
wek!!! sila muntah ijau...hhhahah
tapi siyes!!! mmg saya cintakan dia sorang jer dr dulu sampai ke lenim
sepenuh hati saya dan seketat2 cakerawala...
sayang awak!

walaupun dah hampir 12 taun kita kawen...
saya masih seperti dulu...
saya cintakan awak mcm mula2 kita declare...
saya rindukan awak mcm mula2 kita jd saing rapat...
saya sentiasa ingat kat awak walaupun kita jumpe hari2...
saya tetap sayangkan awak mcm dulu malah lbh dr dulu 
walaupun kita dah ada 5 org putri...
hati saya masih berdebar mcm dulu
setiapkali awak tersenyum pd saya...
sampai leni saya masih suka dengo awak ketawa...





walaupun lenim awak jarang tulom saya jemur baju...
walaupun lenim awak byk mengadap game di note awak dr pandang saya
walaupun lenim jarang2 saya dpt tido dilengan awak
walaupun lenim putri2 yg lbh mendapat perhatian awak
walaupun lenim itu ini bla bla bla bla bla...hehehehhe
saya tau dan saya percaya...
perasaan awak...cinta awak...sayang awak...kasih awak...rindu awak...
tetap hanya pada saya kan? kan? kan?
yer...saya percaya begitu dan utk 20...30...40 taun lg pun
saya tetap akan percaya begitu...
cuma...saya selalu berharap dan akan sentiasa berharap
awak akan ada masa lg utk saya dan saya...saya...saya...dan saya
macam dulu...tapi saya tau dan sedar...
saya x boleh terlalu tamak kan?
cukuplah saya tau...saya masih org yg sama dihati awak
sama seperti mula2 kita menyedari yg kita perlukan antara satu sama lain
sama seperti mula2 kita menyedari adanya cinta antara kita...
sama seperti mula2 wujudnya sayang dlm hubungan kita...
yer...itulah yg saya rasa setiapkali awak peluk cium saya sblm awak pegi keje
walaupun hanya beberapa saat...
tp dah cukup utk saya percaya...
kita masih seperti dulu
awak masih sahabat baik saya yg dulu...
awak masih lg kekasih saya yang dulu
u still my best enemy...hahahhaha...
awak masih lg orang yg paling encem dimata saya...wek!!!!
 
****sayang awak! eleh...awak senyum...eceh! eceh! awak senyum...saya tau awak baca blog saya...hahahahhahahahahahaha....


DECLARATION DAY - 18hb Januari 2000

Hepi Declaration Day to My Other Half...hehehehe...
tarikh ni hari kami declare menamakan status perhubungan kami...;)
lama wei kami blur status hubungan kami...hahahaha
kalo org tya kami bercinta ker sblm pd kami amek keputusan nak declare tu...
kami pun fening nak jawab...
nak kater saing saje...rasa pe rapat benor
kalo nak kater saing baik...emmm...memanglah
p kalo lebih pada saing baik pun...ada jugok
pe ge adik beradik? emmm...mungkin gak...
sehinggalah Pak hencik sdiri yg amek keputusan nak menamakan status kami...hehehe
tu pun selepas 2 mgu Abg Chik a.k.a Pak Hencik sabor tgu jawapan dr saya
bkn senang wei Pak Hencik nak sabo selama tuh...hehehehe
sokmo2 kalo gape2 dia nak tau lallu...
kalo duk errr...errr...errr...buleh ah nak makan jerkoh singgam free ke dia...hahahahahhaa...ampun yang...mmg awak buruk perangai dulu yer...sila mengaku! saya jer tahan lama ngan awak...xdok expired date. 
kalo org lain rasanya...ms berkawan tuh lari berapok oh...
p sib baik saya ni jenis kerah kekong...
awak marah tah gape2...saya layan jer...
awak wak lawak nak makan jurus tendangan tanpa bayang pung saya rilek lg...(lawak suh teka lagu dlm tepon...ape sengeh2? tula lawak awak paling berjaya buat saya nak pecah perut tahan sabo...grrrr)
p awak mmg yg terbaik kalo jadi Pakwe...hiks! (bodek)
2mgu sblm tu Pak Hencik tya Mak Hencik...
gape perasaan saya terhadap dia...
adakah saya sanggup jadi makwe dia...hhhahaha
tolak campur darab gitu lah lebih kurangnya...
Alkisahnya saya xberapa pasti ngan perasaan sdiri
sbb kdg2 Pak Hencik sgt2 caring...
ada masanya dia abaikan kita mcm kita ni bkn sape2 pd dia...
siyes!!! dia suka main tarik tali...
dia tarik kita slow2 dekat pd dia...
nak sampai dekat dia...dia tolak kiter jatuh debuk! hahahahha...
kang kalo saya jwb..."i do"...cewah! hahahaha
buatnya dia kater..."wak lolok jer!!!!"...haruuu...
mati aku malu ke ganggang tepon...hahhhaha
bkn buleh kire yer time tuh...kijean dr celik mata sapa nak kat
up mata cr idea nak kenakan sayabjer time tuh...konon2 testlah sesabo mana br bleh wak penilaian nak wak aweksss...kah kah kah...bkn aii kater..dia kater...tobak ar! hehehhehe

berbalikpd soklan Pak Hencik yg tertunda selama 2mgu lamanya...
selepas pikir punya pikir punya pikir...
sehingga orang tu dah awe2 nak ilang kesabaran...keh keh keh....
yer la kena pikir la weiii...
aii ni cita2 nak bercinta sekali jer...
nak kawen pun skali jer...
oppsss...yg love monkey xamek kire yer...hahahhaha
tapi siyes! cinta pertama saya adalah Pak Hencik!
saya pun jawab laaaaa....

"boleh! tp orang nak abang chik jd sebahagian dr idup orang!"

oohhhh...jawapannya hampir2 buat saya telan tepon tuh...
malu ke ganggang tepon!!!!

yer jawab..."tak mboh!"

oohhh tidak!!!! ohhh tidakkkkk!!!! tidak mungkin!!!!
rasa nak g terjun laut jer dengor yer kater gt...
dlm pale macam2 oh...
dok juppe oh ngan yer tobak ar...
mesti yer kater aku gila ke yer...aduhlaaa
mati oh....mati oh...
bongoks la gura mende gitu...waaaa...
yer...Pak Hencik saya sokmo buat sesuatu yg dok terjangkau di pikiran kita orang biasa ni...idea yer nk kenakan kiter mmg fresh2 kuor dr oven otak dia...
kalo dok...dok kang laa setiap kali yer wak lawak nak makan jurus tendangan tanpa bayang yer tu...saya rasa nk bg penampor singgam...grrr...
setiapkali letak tepon pas ckp ngan dia saya sokmo rasa orang lalu2 tepi tu kecik beso...kecik beso...kalo kat umah...dinding tepi tepon tu jd mangsa tak bersalah sepak teranjang...hahhahaha...sian awak dinding kan? kan?...hahaha
saya bagi satu contoh yer yg lawak dia mampu buat saya nak pecah pale...
masa tgu spm...mestilah saya sorang jer ada kat umah kan?
yerlahhh...saya kan sulom...adik2 seme kat asrama...g skoloh...
pg2 kul 7 kalo tepon byi mmg la saya yg kn jd operator...
selalunya saya akan biar jer tepon tu byi sampai 2..3 kali...
kalo sapa 2...3 kali tu mestilah urgentkan
kalo dok...dok kang la org nak tepon sapa 2...3 kali...
eh...ke aku jer yg tepon skali dok akat dok tepon doh? hahahahaha
yer...dia akan tpn seawal 7pg...
semata mata nak kabo...

ASSALAMUALAIKUM...SELAMAT PAGI! KARANG ABG CHIK TEPON MULE..BYE!'

salam pun saya dok dang jawab...dang heloooo je!
bayangkan saya terjun katil 2 tgkt tu dgn mata tertutup ag...gaga ke tepon tu...
untuk dengar ayat tu jer pg2!
dan petang mmg yer tepon...semata-mata nak dengo saya maroh...
tapikan....saya sgt suka dengo Pak hencik gelak time tu...hehehe
Rasa nak jatuh chenta time tu gak...kah kah kah...(sila muntah ijau!)
nak tau sebab musabab dia tepon pepagi hari dgn lafaz senapas jer tu?
sbb dia.........seorang yg eksen!
dia jeles saya boleh menternak taik mata sampai tengahari buta
sedangkan dia pepagi hari dah kena nompat2 mcm katok...hhahaahah
time tu dia duk ILPP...kena bgn pg...wak senaman...g kolloh...hiks!
saya layankan jer karenah dia time tu
sebab dialah sesatunya kawan yg saya ada tiem tgu SPM
kdg2 dia tepon saya 3,4 kali sari...
dan ada masanya dia wak saya meroyan ngan dok tepon selama seminggu!
hahahahaa...meroyan sbb tak dok gu nak balloh...hahahaha...

ok...lg skali berbalik pd soklan dia dan jawapan dia yg buat saya rasa nak mamoh ganggang tepon sbb malu ke ganggang tepon...haahahhaha
jawapan dia ada sambungannya...

"TAK MBOH!!!" (jawapan yg hampir buat saya bunuh diri sbb malu)
sambungannya selepas sesaat...mujur sesaat...kalo lebih dr tu mmg dok jupper oh ngan saya...lari pah ke ujung dunia gamoknyer...hahahahhaha

"WAK LOLOK JER!!!!...dok cukup tapak tgn...nyiru abg cik tadahkan..."

hahahahhahahaha...mujur jawab gt...kalo dok...
tak doknyer saya bergelar MSS ZURAIMI skarang ni...
tobak dok kawan oh ngan yer kalo soklan tu salah satu lawak nak makan tendangan tanpa bayang yer gok....malu seh!!!! kah kah kah...

dan...nilah kami sekarang...hehehehehhe...

Semoga hubungan kami dirahmati-Nya...
sehingga nafas kami yang terakhir...




 

Wednesday, January 16, 2013

fulltime housewife

24jam sehari...7 hari seminggu...non stop!
keje dr start celik mata sampailah ke nak tutup mater
kdg2 tu ttp mata dah pung tringat 
baju koloh anak dok iron lg...bikah bangun mulle
oh...esok anak ada pend jasmani...bj sukan! bgn cari siap2...
bj dlm mesin! bgn mulle on washing machine...
bla...bla...bla...dok tersenarai...

tp ari ni saya nak coti!
saya nak tido smula...heheheh...
abaikan pemandangan yg dah terbiasa tu...
rumah mcm kapal titanic pecoh!
muahahhhahahaha...

Tuesday, January 15, 2013

32 hari sudah...

kejap jer ork lenim???
pejam celik pejam celik...32 ari oh...
gape yg 32 ari nih?
hahahaha...

sayalah dah 32 arinya...


sayalah putri ke-5 hencik zuraimi...

ber-anak 5...

percaya dop??? dalam umur 31 tahun 1/2 ni 
aii dah ber-anak 5????
sila percaya! muahahahaha...
saya dah sama ratakan angka dgn bonda!
yer...bonda ada 5 org anak...saya pun 5...
bonda 5-5 puang...saya pung 5-5 puang...
dan mungkin baby Yayan ni yg last gak...
m.u.n.g.k.i.n....hehehehe...
kalo ada lg rezeki sapelah kiter nak tolak kan?
tp kalo ikutkan hati...cukup2lah...
siyes! sgt dok larat...waaaa

5 ni pung dah cukup buat jadual mama ni padat
celik jer mata start keje ngan hanak2...
nak pejam mata pung still keje lg...
24jam 7hari...

tahun 2013 ni azam saya cuma 1
nak cuba top up kesabaran saya...huhuhu
saya sgt2 x sabar...
bayangkan...ms pregy saya cool jer...
xdok daroh tinggi bagai...
lepas jer bergelar ibu kpd 5 org putri
darah saya 149/95!!!
blom lg ada anak doplas!!!!!
waaa...kepala macam nak pecah
5 org 5 jenis karenah...
buat saya yg xbernama sabariah ni
5 adalah too much...huhuhu...

tahun ni kakak ain upsr
taun depan mungkin kakak ain dah xbersama kami
hajat2 nak antor skoloh berasrama...

tringat kata2 abah...
kite pere anak lenim sapa umur 12 jer...
masa ni la kita nak sama ngan anak2...
dang pah darjah 6...masuk asrama...
masuk u...nikoh...
dok jd anak kiter doh laa...
yer...kdg2 mai terpikir gok
saya betul2 duk umah masa dr lahir sampai umur 12 je...
pastu duk hostel...masuk poli pun hostel...
masuk u duk hostel lg...
kawen...duk ngaj suami...

saya harap yg saya akan lbh bersabar
dengan masa yg ada ni...
saya nak anak2 ingat yg baik2 je pasal maam dia ni
saya garang tau! oooohhhh...sgt kwciwa dgn diri sendiri...
kalolah saya ni lbh sabar...
U FOLLOW ME...Aii FOLLOW U...U KLIK ME...THANK's TO U...hehehehe...jemput datang lagi...

TENGOK APER YG ADER

pernah cek rank blog korang tak??? hehehe...try!

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service